تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/09 - 15:08
کد خبر: 228382

نامه بسیج دانشجویی علوم پزشکی تهران به روحانی

این روزها اخبار نگران کننده ای که از خوزستان شنیده می شود بیش از پیش دلمان را به درد می آورد و قلب هایمان را در فشار قرار می دهد. مردم شریف این خطه طی بحران پیش آمده که الحق و الانصاف حاصل بی تدبیری و بی توجهی مسئولان دولتی در سالیان اخیر بوده است از حقوق ابتدایی شهروندی وحق حیات خویش محروم گشته و ریه هایشان "غبار بی تدبیری" را تنفس می کند و نفس هایشان به شماره افتاده است!

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت: رونمایی از منشورهای ویترینی و وعده های نجومی دیگر مردم را راضی نمی کند. چند صباحی از عمر دولتتان باقی مانده از شما خواستاریم برای علاج مشکل مردم اقدامی کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پی وقوع بحران گرد و غبار خوزستان به رئیس جمهور نامه ای نوشت.

متن نامه به شرح زیر است:

این روزها اخبار نگران کننده ای که از خوزستان شنیده می شود بیش از پیش دلمان را به درد می آورد و قلب هایمان را در فشار قرار می دهد. مردم شریف این خطه طی بحران پیش آمده  که الحق و الانصاف حاصل بی تدبیری و بی توجهی مسئولان دولتی در سالیان اخیر بوده است از حقوق ابتدایی شهروندی وحق حیات خویش محروم گشته و ریه هایشان "غبار بی تدبیری" را تنفس می کند و نفس هایشان به شماره افتاده است!

مگر نه آنکه چندی پیش دولت محترمتان از "منشور حقوق شهروندی" رونمایی کرد و بندها و ماده هایی برای احقاق حقوق شهروندی به نمایش گذاشت؟پس چگونه است که پس از گذشت بیش از سه سال از عمر دولتتان یک عامل طبیعی چنین زندگی شهروندان خوزستانی را مختل می کند؟ فکری بیاندیشید و  ابتکاری آورید .هرچند ابتکارهای دولتتان را در این چند سال رو کرده اید و تدبیرهایتان را اندیشیده اید!

آقای رئیس جمهور! حال که چند صباحی از عمر دولتتان باقی مانده است مشفقانه از شما خواستاریم که در این مدت برای علاج مشکل مردم اقدامی کنید. رونمایی از منشورهای ویترینی و وعده های نجومی دیگر مردم را راضی نمی کند!

بدانید مردم ما شایسته رئیس جمهوری مردمی هستند که از دردِ مردم، دلش به درد آید و چنین افرادی را نیز در خاطر دارند؛ اما وقایع و حوادث اخیر که در گوشه و کنار کشور از جمله بلایای طبیعی سیستان و بلوچستان و هم چنین خوزستان رخ داد، نشانگر آن است که فکر و ذهن شما درگیر موضوع دیگریست که آلام مردم را فراموش کرده اید و اگر آن موضوع، انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد  باید فاتحه کشور را خواند!

جناب روحانی! چندی پیش در اهواز چنین اظهار کردید که "در روایات آمده اگر معروف را زیرپا گذاشتیم و اگر منکر ترک نشد عذاب الهی می آید برخی عذاب ها همین می شود که می بینیم!"

به راستی فرمایش شما از جهتی صادق است. آنجا که معروفی چون انتخاب متصدیان شایسته دولتی برای خدمت به مردم از سوی شما با اهمال روبرو شود و منکری چون انتصاب افراد ناکارآمد به سمت های گوناگون دولتی آن هم صرفا به دلیل بازی های سیاسی حزبی در دولت شما امری معروف و رویه ای عادی شود، ثمره اش عذابی تلخ بنام مسئولین تنبل، طلبکار از مردم و نجومی بگیر خواهد بود که گریبان ملت مظلومی را می گیرد‌ و مردمی که به تدبیرِدولت شما، چشمِ امید بسته بودند را بیش از پیش از دولت شما ناامید می کند. پس از جهت یادآوری باید بگوییم که حضرت علی(ع) مردم را در مواجهه با مسئولین بی خرد و ناتوان توصیه ای فرموده اند: «بر حذر باشید از پیروی از روسای متکبرتان که خود را بالاتر از نسبشان می شمارند و اعمال نادرست خود را به خداوند نسبت می دهند».

جناب رئیس جمهور! در این بحران نیز به دنبال مقصر از گذشتگان نگردید که به دنبال مقصر بودن دردی را دوا نمی کند. با مردم صادق باشید که خود بهتر از هر کسی آگاهید ضعفِ مدیریتِ سازمانِ محیط زیست دولتتان تا چه اندازه در عدم کنترل این بحران نقش آفرین بوده است؛ بحرانی که نمی توان نادیده گرفت نتیجه اهمال کاری نسبت به کانون های گرد و غبار داخلی است !

حال دیگر زمانی فرا رسیده است که باید با تمام قوا از همه ی ظرفیت های کشور جهت حل این بحران استفاده کرد و از این رو ما دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن حمایت و همدردی با مردم شریف و انقلابی خوزستان، آمادگی خود را جهت حضور و ارائه ی خدمات بهداشتی _ درمانی در همبستگی با آن مردم مظلوم و عزیز اعلام میداریم و از وزارت محترم بهداشت و درمان تقاضا داریم جهت ارائه ی خدمات درمانی به این استان گامی مؤثر و جدی در حوزه ی پایش و رصد بهداشت آب و فاضلاب و نیز اعتبار بخشی هر چه بیشتر به مراکز درمانی و توسعه ی خدمات درمانی علی الخصوص در تجهیز بیمارستان تنفسی اهواز، برداشته و در این راستا برنامه ای مدون تبیین و اجرا شود چرا که میهمان های ناخوانده ی آسمان این استان تهدیدی جدی برای سلامتی هموطنان عزیزمان محسوب میشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top