در ادامه این تجزیه و تحلیلها از 246 میلیارد تومانی که صرف هزینههای سختافزاری شده است، 206 میلیارد تومان آن برابر با 83.5 درصد صرف خرید دستگاههای کنسول و 16.5 درصد هم صرف لوازم جانبی بازیها شده است. این مرکز همچنین مبلغ 214 میلیاردتومانی بازیهای دیجیتال را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. 42.6 میلیارد تومان از این مبلغ معادل 20 درصد آن صرف بازیهای رایانهای شده است. بازیهای کنسولی مبلغی برابر 31.5 میلیارد تومان برابر با 14.7 درصد گردش مالی بازیها را به خود اختصاص دادهاند. در نهایت بازیهای موبایلی اعم 139.9 میلیارد تومان برابر با 65.3 درصد گردش مالی انواع بازی را در ایران در سال 94 از آنِ خود کردهاند.
مرکز تحقیقات بازیهای رایانهای در دو بخش بازیهای رایانهای و بازیهای موبایلی سهم بازیهای ایرانی و خارجی در بازار را هم مشخص و آنها را از یکدیگر تفکیک کرده است. در بخش بازیهای رایانهای، 6.5 میلیارد تومان به بازیهای رایانهای فارسی ایرانی و 36.1 میلیارد تومان هم به بازیهای رایانهای خارجی اختصاص پیدا کرده است. به عبارت دیگر، 15.2 سهم بازار بازیهای رایانه به بازیهای رایانهای ایرانی و 84.8 الباقی به بازیهای خارجی اختصاص پیدا کرده است. در این حوزه سهم و جریان اصلی بازار در اختیار بازیهای خارجی است.
در حوزه بازیهای موبایلی از بازار 139.9 میلیارد تومانی آن هم 17.5 میلیارد تومان در اختیار بازیهای داخلی است. بازیهای خارجی هم 122.4 میلیارد تومان از این بازار را در اختیار گرفتهاند. در این حوزه سهم بازیهای ایرانی باز هم اندک شده و به نرخ 12.5 درصد بازار رسیده است. سهم بازیهای موبایلی خارجی هم از 84.7 درصد بازیهای رایانهای به 87.5 درصد سهم بازار رسیده است. اینجا هم دوباره جریان اصلی سهم بازار توسط بازیهای خارجی تأمین میشود. همانگونه که مشاهده میشود بخش اعظم سهم بازیهای رایانهای در داخل کشور اعم از بازیهای رایانهای و بازیهای موبایلی توسط بازیهای خارجی تأمین میشود.