تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/12/10 - 21:09
کد خبر: 228552

برگزاری همایش «دستاوردهای دانشگاهی در کارآفرینی روستا» به میزبانی دانشکده شریعتی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در بخشی از سخنان خود به نقش مهم آموزش و آگاهی به روستاییان در توسعه وضعیت امور روستایی اشاره نمود و خاطرنشان کرد:"با ایجاد مجموعه کارآفرینی در جهت شناسایی مشکلات روستاییان و رفع و جهت دهی مسائل آنان می توانیم به سمت تولید ثروت و گسترش فرهنگ گردشگری بومی، حرکت کنیم. در پایان بیانات خود، از پیشنهادات و ارائه راه کارهای اجرایی و عملی اساتید و دانشجویان در امور توسعه روستایی، استقبال نمود.

خبرنامه دانشجویان ایران: اولین جشنواره ملی"دستاوردهای دانشگاهی در کارآفرینی روستا" با حضور مسئولان در محل دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شریعتی برگزار شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه مهاجرانی، رئیس دانشکده شریعتی در افتتاحیه اولین جشنواره ملی"دستاوردهای دانشگاهی در کارآفرینی روستا" که در محل دانشکده شریعتی با حضور دکتر رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، مهندس سلجوقی، معاون هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران،ماهرو فلاحی،کارآفرین نمونه کشوری و دکتر اصحابی، معاون صندوق کارآفرینی امید، مهندس کشاورز، معاون دفتر راهبردی و اجرای آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور و حجت الاسلام بنیان جوادی، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان، برگزار شد، در سخنانی، اظهار داشت: تغییر، فرآیندی است که باید در ذهن ایجاد شود تا جامعه ای توانمند داشته باشیم و هیچ جامعه ای روی سعادت را نمی بیند مگر اینکه تک تک اعضای آن خواهان رشد و پیشرفت و تغییر باشند و روستا در توسعه کشور نقش بسیار مهمی دارد که دانشکده با برگزاری این جشنواره در راستای رشد توان افزایی و پرورش توانمند سازی روستاییان گام برمی دارد.

در ادامه این مراسم دکتر رضوی با اشاره به آیه هَلْ یسْتَوی الذینَ یعْلَمُونَ والذینَ لَا یعْلَمُونَ و آیه أَفَمَن یَخْلُقُ کَمَن لَّا یَخْلُقُ أَفَلَا تَذَکَّرُونَ، به برتری کسانی که عالمند، می دانند، خلق می کنند و با اراده حرکت می کنند پرداخت و افزود: آنانی که می دانند، عالمانه حرکت می کنند و کسانی که نمی دانند با غریزه حرکت می کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در بخشی  از سخنان خود به نقش مهم آموزش و آگاهی به روستاییان در توسعه وضعیت امور روستایی اشاره نمود و خاطرنشان کرد:"با ایجاد مجموعه کارآفرینی در جهت شناسایی مشکلات روستاییان و رفع و جهت دهی مسائل آنان می توانیم به سمت تولید ثروت و گسترش فرهنگ گردشگری بومی، حرکت کنیم. در پایان بیانات خود، از پیشنهادات و ارائه راه کارهای اجرایی و عملی اساتید و دانشجویان در امور توسعه روستایی، استقبال نمود.

در ادامه حجت الاسلام بنیان جوادی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد:" معیشت و زندگی مان از زحمت روستاییان است که با برگزاری این برنامه ها، تغییری در ذهن ها ایجاد می شود که به سمت توسعه روستایی حرکت کنیم. سپس ایشان با بیان آِیه إنّی مَسؤولٌ و إنّکُم مسؤولُونَ من بازخواست می شوم و شما نیز بازخواست می شوید به مسئولیت همگان در توسعه روستایی و کشاورزی، اشاره نمود.

به گزارش ایسنا، فلاحی، کارآفرین نمونه کشوری، ضمن بیان تجربیات شخصی خود و چگونه رسیدن به موفقیت های زندگی، خاطر نشان کرد:"هیچ چیز نمی تواند جلوی پیشرفت را بگیرد و این را بدانید، اعتماد به نفس و مدیریت زمان، دو مفهوم مهم و حیاتی برای رشد و موفقیت هستند."

همچنین دکتر اصحابی معاون صندوق کارآفرینی امید نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارش عملکرد صندوق کارآفرینی امید در حوزه پرداخت تسهیلات ،پارک‌های رشد و ...، از این صندوق به عنوان بزرگترین نهاد حمایت مالی یاد کرد و مهنس کشاورز گزارشی در خصوص طرح توانمندسازی و نقش آموزشهای فنی و حرفه‌ای کشور، ارائه نمود.

در پایان مهندس سلجوقی معاون هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، ضمن بیان مفهوم شبکه و خوشه در تجمع واحدهای کسب و کار که دارای چالشها و فرصت های مشترک هستند، به دیگر جزئیات این مسئله همچون مراحل و مختصات فرآیند توسعه خوشه، ویژگی خوشه، اقدامات لازم در ساماندهی خوشه برای خلق ثروت و قدرت رقابت سالم و ... پرداخت و خاطر نشان کرد:"اگر مفهموم خوشه به درستی در کشور ما نهادینه شود، حرکتی عظیم در پیشرفت و توسعه کشور خواهیم داشت."

به گزارش روابط عمومی دانشکده فنبی و حرفه‌ای دخترانه شریعتی، ارائه گزارش کار یکی از دانشجویان کارآفرین در زمینه طراحی سایت فروش محصولات کشاورزی، پخش کلیپ، شعر خوانی یکی از دانشجویان دانشکده به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و تقدیر از سخنرانان، از دیگر بخشهای این مراسم بود.همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی در کارآفرینی روستا، نیز افتتاح شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top