تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/12/17 - 00:35
کد خبر: 229193

بیانیه مشترک تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فسا بابت اقدام اخیر خوابگاه‌ها

نفس این اقدام منزجر کننده و نیز توجیهات مدیر امور دانشجویی دانشگاه که پس از مواجهه با اعتراضات دانشجویی ، اقدام خود را کاملا قانونی و طبیعی اعلام نموده وآن را در جهت باز پرداخت بدهی های مالی دانشگاه ذکر نموده است . قلب جامعه ی دانشجویی دانشگاه فسا را به درد آورده و ما را به موضع گیری شدید الحن در قبال حادثه مذکور مجبور نمود است تا شاید دیگر و تا پایان عمر مدیریتی کادر فعلی دانشگاه شاهد این دست اقدامات نابخردانه نباشیم .

خبرنامه دانشجویان ایران: در دانشگاه دولتی فسا اقدامی خلاف قانون و اخلاق توسط مسئولین ذیربط رخ داده که با واکنش تشکل های دانشجویی و دانشجویان این دانشگاه مواجه شده است.

به گزارش به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

نظر به حدوث رخدادی دردناک در دانشگاه دولتی فسا و بر انگیخته شدن خشم عمومی دانشجویان جمعی از نخبگان و فعالین دانشجویی بر آن شدند تا مسئله را از طرق قانونی و اخلاقی واکاوی و مراتب اعتراض و انزجار شدید خود را در قالب بیانیه مشترک دانشجویی به سمع و نظر خاطبان امر برسانند.

شرح ماوقع بدین نحو است که اخیرا در خوابگاهای دخترانه دانشگاه دولتی فسا عکسی توسط مسئولین نصب شده است که محتوای آن انتشار اسامی (باذکر جزئیات کامل اعم از رشته تحصیلی و ...) افرادی بوده است که بدهی مالی داشتند.

نفس این اقدام منزجر کننده و نیز توجیهات مدیر امور دانشجویی دانشگاه که پس از مواجهه با اعتراضات دانشجویی ، اقدام خود را کاملا قانونی و طبیعی اعلام نموده وآن را در جهت باز پرداخت بدهی های مالی دانشگاه ذکر نموده است . قلب جامعه ی دانشجویی دانشگاه فسا را به درد آورده و ما را به موضع گیری شدید الحن در قبال حادثه مذکور مجبور نمود است تا شاید دیگر و تا پایان عمر مدیریتی کادر فعلی دانشگاه شاهد این دست اقدامات نابخردانه نباشیم .

در وهله ی اول اگر بخواهیم از دریچه اخلاق اسلامی بدین پیشامد ناگوار بنگریم ،قطعا چیزی جز شرمندگی برای متولیان عیان نیست . به راستی آیا مرکب پست و مقام این چنین زیر پای مدیران دانشگاه علی الخصوص مسئولیت ذیربط چموشی میکند که باعث شده است به سخن رسول خدا (ص) که می فرمایند :« مومن همه چیزش ، آبروی او، مال او و خون او محترم است» ،بی اعتنایی نمایند. آیا آقایان و خانم های صاحب منصب قبل از انجام این فعل اسف بار،ذره ای به اثرات ویرانگری که بر روح و روان این دانشجویان خواهد شد اندیشیده اند یا تنها دغدغه و دل مشغولی شان وصول بدهی است؛ حتی اگر به قیمت هتک حیثیت چند بانوی محترم و مسلمان باشد !!

قبل از اینکه جنبه ی دیگر بحث را که وجهه قانونی آن است مطرح نماییم ذکر نکته ای را برخود فرض میدانیم و آن پاسخ ما به مسئولی است  که نماینده دانشجویان را« کاسه داغ تر از آش» خوانده است ؛ قول حق آن است که هنگامی که تعهد و تخصص را در نظر نگرفته و به فردی پستی مدیریتی و حساس مانند مدیریت اموردانشجویی را اعطا نمایند باید هم از این دست اقدامات ماکیاولیستی دفاع و دانشجویان فریاد گر را سرکوب نماید ؛ لیکن حاشا که سرکوب بتواند گزندی را بر حصانت ما وارد آورد و قلم هایمان را در طریق حق طلبی عاجز نماید.

اما فاجعه زمانی بیشتر رخ می نمایاند که نظری هم از دریچه ی قانون به ماجرا بیفکنیم. جایی که در نامه ی مورخ  15/6/1394به شماره ی 9098/1/130 که به تایید قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان رسیده و به تمام دانشگاهای ابلاغ شده است ، آمده است که " کلیه دانشجویان ملزم به پرداخت اجاره بهای خوابگاه به صورت نقدی در ابتدای هر نیم سال تحصیلی میباشند ودر اینصورت مشمول 10%تخفیف اجاره میشوند و چنانچه دانشجویان تا پایان سال تحصیلی اقدام به پرداخت اجاره بهای خوابگاه ننمایند مشمول جریمه ی  تاخیر طبق فرمول قانون محاسبه تاخیر باز پرداخت خواهند شد و استفاده از خوابگاه در نیم سال بعد مشروط به تسویه بدهی اجاره بهای خوابگاه واصل جریمه تاخیر می باشند. دانشگاه ها موظفند دانشجویان را قبل از سکونت در خوابگاها از نحوه پرداخت اجاره بهای خوابگاه مطلع سازند.

و اما یک سوال : مسئولین مقصر بر اساس متن کدام قانون به خود حق انجام چنین عمل سخیفی را داده اند! الحق که با دیدن متن قانون مذبور میتوان به تسلط مدیر امور دانشجویی و سایر مجریان قانون در دانشگاه به اصل متن قانون شک ورزید!!

اما سخن آخر؛ از ریاست دانشگاه و مشاور فرهنگی ایشان که در انفعال و وهن مدیریت امور فرهنگی دانشگاه ،تنها گزینه ی باقی مانده ی فرهنگی هستند و نیز از سایر مسئولین رده بالای دانشگاه فسا که به نوعی در این حادثه رقت آور نقش آفرینی نموده اند میخواهیم که شخصا به موضوع ورود کنند و غائله را به گونه ای اساسی و بنیادی خاتمه دهند؛ عذر خواهی رسمی و مکتوب از دانشجویانی که هتک حیثیت شده واز فعالین دانشجویی که به دلیل پیگیری موضوع مورد اهانت واقع شده اند ،برکناری مدیر امور دانشجویی توسط ریاست دانشگاه (البته استعفای شخص مسئول مربوطه هم میتواند بخشی از فرایند مقبول باشد ) ، حصول اطمینان برای عدم تکرار این دست از اقدامات وقیحانه ، درک اوضاع مالی و مضایق احتمالی خانواده ها در روزهای پایانی سال و به تبع آن ارائه فرصت مجدد به دانشجویان بدهکار تا اردیبهشت 96و اجتناب از لجاجت لا ینفع مسئول مخطی که از نمونه های آن میتوان به تهدید بی مورد دانشجویان مبنی بر بستن سلف غذای ایشان تا قبل از 15 اسفند95 اشاره نمود؛ جملگی مطالباتی است که نخبگان دانشجویی را برای بیان آن ها گرد هم متحد نموده است.

امید است ک اقدامامت فوق الذکر آب سردی باشد بر آتشی که سراسر وجود قشر دانشجویی  دانشگاه دولتی فسا را فرا گرفته و مهم تر از آن سکینه ای باشد برای افرادی ک به واقع در این جریان مظلوم واقع شده اند.

و من الله التوفیق

شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فسا

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فسا

مجمع عدالت خواه دانشجویان دانشگاه فسا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top