تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/12/19 - 00:04
کد خبر: 229429

استکی: ناکارآمدی غول‌های مدیریتی دولت اثبات شده‌ است

استکی با یادآور شدن شعار آقای روحانی در ایام انتخابات مبنی بر ملاک بودن جیب مردم در تعیین میزان تورم گفت: اکنون شاهد تکیه شدید دولت به آمارها در خصوص مباحث اقتصادی و تورم هستیم در حالی که طرف تقاضای بازار که متشکل از مردم است، شدیدا آسیب دیده است و وضع معیشت مردم از مشکلات اساسی دولت یازدهم است.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: امروز اثبات شده‌است که غول‌های مدیریتی دولت هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و ناکارآمدی این بافت نخبگانی مسن هم کاملا مشهود است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، امیر استکی در نشست «بررسی کار آمدی دولت یازدهم» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان (۱۳۶۳) در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در دولت یازدهم همان ساختار نخبگانی قدیمی مجددا شکل گرفت و تصور بر این بود که با بدست گرفتن اداره کشور توسط نخبگان قدیمی، کارآمدی مدیریتی رخ خواهد داد و اداره کشور، با مشکلات بسیار کمتری مواجه خواهد بود، درحالی که تصور درست شدن اوضاع به صرف روی کارآمدن بافت نخبگانی قدیمی، کاملا غلط بود.

وی افزود: اکنون شاهد آن هستیم که بیشترین درگیری ها بین افراد دولت از ابتدای انقلاب تا کنون، در دولت یازدهم رخ داده است، معاون چیزی می گوید و وزیر، چیز دیگری. امروز اثبات شده است که این غول های مدیریتی هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و ناکارآمدی این بافت نخبگانی مسن هم کاملا مشهود است.

عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: برجامی که به گفته خود آقای روحانی قرار بود تمامی تحریم ها را لغو کند و معیشت مردم را ارتقاء دهد، به سرانجام مطلوب خود نرسید. اکنون از تأسیسات هسته ای ما تنها یک دکور باقی مانده است و تغییری در وضع معیشتی مردم ایجاد نشده است.

استکی اظهار داشت: لیست اشخاص حقیقی و حقوقی که آمریکا معامله با آنها را ممنوع اعلام کرده بود، نه تنها در جریان مذاکرات حذف نشد، بلکه حتی سازوکار اضافه کردن اشخاص به آن هم مسدود نشد. چنین مسائلی به وضوح ناکارآمدی برجام را نمایان می کند.

وی با یادآور شدن شعار آقای روحانی در ایام انتخابات مبنی بر ملاک بودن جیب مردم در تعیین میزان تورم گفت: اکنون شاهد تکیه شدید دولت به آمارها در خصوص مباحث اقتصادی و تورم هستیم در حالی که طرف تقاضای بازار که متشکل از مردم است، شدیدا آسیب دیده است و وضع معیشت مردم از مشکلات اساسی دولت یازدهم است.

فعال رسانه ای گفت: از بزرگترین ناکارآمدی های دولت یازدهم می توان به بسته بودن راه تحرک سیاسی در این دولت اشاره کرد. البته این فضای بسته و شکل گیری بافت نخبگانی ثابت، پس از انقلاب به تدریج خود را نمایان کرد، اما در سال ۸۴ این بافت نخبگانی گسسته شد و قشر جدیدی از نخبگان مطرح شدند. این مسئله تحرک سیاسی را مثبت کرد.

لازم به ذکر است؛ درپایان پس از پرسش و پاسخ دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان پردیس فارابی۱۳۶۳ از امیر استکی، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در راستای برگزاری این نشست انجمن اسلامی دانشجویان از امیر استکی، کارشناس ارشد علوم سیاسی و فعال رسانه ای، و همچنین علامه عزیزی دبیرسیاسی سابق دانشگاه علامه، دعوت به عمل آورده بود که علیرغم هماهنگی های انجام شده با عدم حضور علامه عزیزی که نماینده مدافع سیاست های دولت بود، مواجه شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top