تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/12/19 - 01:28
کد خبر: 229437

گرشاسبی راد: دانشگاه شیراز در ردیف یک درصد دانشگاه برتر جهان

به گفته گشتاسبی، تکمیل مجموعه‌های رفاهی دانشجویان و اساتید، افتتاح نمایندگی دانشگاه در تهران، تکمیل دانشکده فناوری‌های نوین، احداث پژوهشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست برخی از دیگر اقدامات در حوزه عمرانی این دانشگاه بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه در شمار یک درصد دانشگاه برتر جهان قرار داشته و به‌عنوان دومین دانشگاه جامع از نظر کیفیت علمی و استنادات در کشور برگزیده‌ شده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، ابراهیم گشتاسبی راد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی سه رشته در مقطع کارشناسی، شش رشته در مقطع ارشد و شش رشته در مقطع دکتری تخصصی باقابلیت‌های کاربردی و موردنیاز صنعت طی سال‌های 93 تا 95 صورت پذیرفته است.

وی افزو:  انعقاد قرارداد برای حضور نخبگان ایرانی غیر مقیم برای نخستین بار در دانشگاه شیراز انجام شد و 27 نفر در دوره پسادکتری و دو نفر برای فرصت مطالعاتی و سه نفر برای ایراد سخنرانی و برگزاری کارگاه در سال 95 فعال شدند.

گشتاسبی راد ادامه داد: در این مدت صدور مدرک دانش‌آموختگان الکترونیک شد و رشد 13 درصدی در اصلاح هرم اعضای هیئت‌علمی نسبت به دوره 92-89 میسر شد به‌گونه‌ای که در حال حاضر 54 درصد اعضای هیئت‌علمی استاد و دانشیار هستند.

اخذ گواهینامه ایزو 9001 در راستای استانداردسازی دوره‌های آموزشی دیگر موردی بود که گشتاسبی در حوزه عملکرد دانشگاه به آن پرداخت و گفت: در حال حاضر ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود اینترنتی شده که پیش از این دانشجویان مجبور به حضور با خانواده بوده و دچار زحمت بسیار می‌شدند.

اردوگاه تفریحی مرحوم دکتر مصطفوی رئیس دانشگاه اسبق شیراز سد درود زن واحدهای ویلایی

انتقال واحدهای پراکنده به پردیس ارم ذیل طرح پردیس ارم، بازسازی گلستان رز باغ ارم بعد از 50 سال و ترمیم و ارتقای خدمات موزه نارنجستان که منجر به انتخاب آن به‌عنوان موزه برتر توسط کمیته ملی موزه‌های ایران شد از دیگر مواردی بود که این مسئول به آن اشاره کرد.

وی در ادامه بیان کرد: از 60 هزار مترمربع فضای آموزشی، دانشجویی و اداری در راستای خدمات بهینه‌تر بهره‌برداری شد و احداث و تکمیل فضای آموزشی موردنیاز سایر اماکن آموزش عالی استان با زیربنای 76 هزار مترمربع صورت پذیرفت.

به گفته گشتاسبی، تکمیل مجموعه‌های رفاهی دانشجویان و اساتید، افتتاح نمایندگی دانشگاه در تهران، تکمیل دانشکده فناوری‌های نوین، احداث پژوهشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست برخی از دیگر اقدامات در حوزه عمرانی این دانشگاه بوده است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار بومی برای ارسال پیام و عکس و فایل گفت: موافقت‌های تأسیس شعبه در امارات به مراحل پایانی رسید اما به دلیل مسائل ناشی از سفارت عربستان متوقف شد و اکنون ارتباط خوبی با دانشگاه‌های افغانستان و عراق داریم.

وی با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه شیراز به همراه چند دانشگاه دیگر کشور در زمره یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان ابراز داشت: کارگروه توسعه اشتغال و اقتصاد مقاومتی در دانشگاه راه‌اندازی و تهیه، تدوین و تکمیل برنامه دانشگاه بر اساس چشم‌انداز و راهبردهای کلان و عملیاتی افق 1404 صورت پذیرفت.

انتخاب دانشگاه شیراز به‌عنوان دانشگاه پیشرو در برنامه مدیریت سبز دیگر موردی بود که وی به آن اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به زیاد بودن تعداد کارمندان به دنبال آمایش فضای اداری دانشگاه هستیم.

ایجاد فرصت علمی برای اعضای هیئت‌علمی پس از وقفه چندساله و اعزام 11 استاد به خارج از کشور، اتصال دانشگاه شیراز به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی پس از گذشت چهار سال وقفه، عقد قرارداد 10 میلیارد تومان با وزارت نفت و انستیتو تحقیقاتی متانول به‌عنوان بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ دانشگاه دیگر مواردی بود که وی در سخنان خود به آن پرداخت.

گشتاسبی افزود: 20 درصد اعضای هیئت‌علمی ما با سازمان و مراکز و دستگاه‌ها قرارداد تحقیقات دارند و هشت محقق دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان پر استناد معرفی‌شده‌اند.

وی با بیان این‌که انتخاب کارمند نمونه و استاد نمونه از حالت سلیقه‌ای خارج برای آن شیوه‌نامه تعریف‌شده، یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های مختلف از قبیل حرکت، ترنج، طهورا، مسابقه طبیعی‌دانان نوجوان ازجمله مواردی بوده که در این مدت انجام‌شده است.

انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری تأسیس آزمایشگاه پیشرفته مشترک و انعقاد قرارداد انتشار چهار مجله دانشگاه شیراز توسط شرکت‌های معتبر انتشار مقالات علمی از مسائل دیگری بود که گشتاسبی در این نشست تشریح کرد.

انتخاب دانشگاه شیراز به‌عنوان دومین دانشگاه جامع از نظر کیفیت علمی و استنادات

وی در ادامه با اشاره به انتخاب دانشگاه شیراز به‌عنوان دومین دانشگاه جامع از نظر کیفیت علمی و استنادات اضافه کرد: اخذ مجوز راه‌اندازی برگزاری دوره‌های زبان فارسی ویژه غیر ایرانیان از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، عضویت در اتحادیه اروپایی بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها (طرح اراسموس پلاس) و معرفی مدیر بین‌الملل دانشگاه در روز جهانی زن در لندن از موارد قابل اشاره در ردیف رخدادهای مثبت دانشگاه است.

رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به سؤال در مورد مقالات جعلی و تضییع حق دانشجویان در تدوین مقالات و درج نام اساتید به‌عنوان مؤلف کتاب، گفت: با این مسائل در صورت رؤیت به‌شدت برخورد می‌شود و اساتید دانشگاه شیراز را موظف کرده‌ایم در راستای پیشگیری از مقالات کپی‌برداری آنها را ازنظر همپوشانی بررسی کنند ضمن این‌که نرم‌افزاری تدوین‌شده که قابلیت بررسی تطبیقی مقالات با بانک مقالات انگلیسی را دارد ضمن این‌که به‌ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی حساسیت ویژه‌ای در مورد روش‌های اخلاقی و علمی فعالیت‌های پژوهشی وجود دارد تا از تحقیقات میدانی غیرواقعی و پرسشنامه‌های جعلی و موارد مشابه جلوگیری شود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top