تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/12/19 - 16:41
کد خبر: 229503

امید: دانشگاه، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه خود می‌داند

امید شرایط عمومی کشور در دوران دفاع مقدس را متفاوت با شرایط کنونی دانست و خاطرنشان کرد: در آن زمان همه جا صحبت از دفاع، شهادت و ایثار بود به این دلیل جوانان ساده‌تر در جنگ شرکت می‌کردند؛ اما امروز جوانان مملکت به دور از مرزها از حرمین اهل‌البیت(ع) دفاع می‌کند که این عمل آنان بسیار ویژه است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اولین کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه جامع- علمی کاربردی کشور با حضور خانواده شهدای دانشجو در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، اولین کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور امروز با حضور خانواده شهدای دانشجو در سالن همایشهای آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

محمد حسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، معاون اداری مالی وزارت علوم  در جمع خانواده شهدا ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین کنگره هایی برای شهدای دانشجو، گفت: افراد بسیاری وجود دارند که برای شهدا و به منظور برگزاری چنین مراسماتی زحمات بسیاری انجام می‌دهند، که لازم است از آنان تشکر کنم.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به خانواده شهدای دانشجو دانشگاه علمی کاربردی، گفت: چنانچه امروز آبرویی داریم و توفیقاتی بدست آورده‌ایم به خاطر خون جوانان شما عزیزان می‌باشد، به دلیل وجود خون این شهدا است که نظام پا برجامانده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه خود می‌داند و در این راه نیز تلاش می‌کند.

وی با اشاره به این‌که کشور امروز نسبت به گذشته سلاح و نیروی بیشتری در خدمت دارد، افزود: در دوران دفاع مقدس که شمال و غرب دنیا در مقابل ایران ایستاده بودند، ما هیچ نداشتیم، با وجود این در برابر تمامی آنان ایستادگی کرده و دلیل این مقاومت ایمان، شهادت و ایثارگری جوانان و رهبری امام راحل بود.

امید شرایط عمومی کشور در دوران دفاع مقدس را متفاوت با شرایط کنونی دانست و خاطرنشان کرد: در آن زمان همه جا صحبت از دفاع، شهادت و ایثار بود به این دلیل جوانان ساده‌تر در جنگ شرکت می‌کردند؛ اما امروز جوانان مملکت به دور از مرزها از حرمین اهل‌البیت(ع) دفاع می‌کند که این عمل آنان بسیار ویژه است.

وی بیان داشت: کشور شهدای دیگری نیز دارد که در مرزها به خاطر حفظ شرافت و آزادی مردم از جان خود گذشتند و همچنین شهدای آتشنشان را داریم که در راه امنیت جامعه جان‌فشانی کردند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در پایان سخنان خود با بیان این نکته که دانشگاه‌های علمی کاربردی بعد از دفاع مقدس 82 شهید دارد که اکثر آنان از شهدای مدافع حرم(ع) می‌باشند، یادآورشد: این دانشگاه بعد از دفاع مقدس در بین سایر دانشگاه‌هایی کشور بیشترین شهید را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

دفاع از حرمین اهل‌بیت(ع) مفهوم والایی دارد که در آینده بیشتر روشن خواهد شد

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، گفت: چنانچه تاریخ شیعه را مطالعه کنید، خواهید دید که رنگ ثابت آن خون است.

وی با تاکید براین نکته که خون پیروزی، آزادی و حیات را تضمین می‌کند، تصریح کرد: تاریخ نشان داده است که بدون خون این امور میسر نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد به جنگ صفوین و تسلط سپاه معاویه بر مسیر آب اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) در این هنگام خطاب به یاران خود فرمودند اکنون دو راه در پیش روی شما است، یکی این‌که زنده بمانید با ذلت و دیگر این‌که برای کسب پیروزی مبارزه کنید و آنگاه با آب پیروزی و آزادی شاداب شوید.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این موضوع که ملت ایران از سال 42 تا کنون به منظور کسب پیروزی، حیات و آزادی خون داده‌ و خواهد داد، بیان داشت:  غیر از این راه دیگری برای پیروزی، آزادی و حیات وجود ندارد و این راه، را قرآن و ائمه (ع) به ما نشان داده‌اند.

حجت الاسلام فرزانه تاکید کرد: دشمن در سطح جهانی و در شکل‌های گوناگون حکومت مبنی بر مبانی تشیعه را قابل تحمل برای خود نمی‌بیند، چون وجود چنین حکومتی را مساوی با نابودی‌اش می‌داند؛ بنابراین دست از جنگ و خصومت با کشور ما برنخواهد داشت.

وی با اشاره به این که دشمن فهمیده است که مکتب تشیع قادر است که پاسخ او را بدهد، در ادامه با استناد به این سخن سید جمال اسد آبادی که «جنگ نهایی ما با دنیای غرب است و ما پیروزیم، چون که دو اصل داریم، یکی شهادت و دیگری جهاد است»، گفت: کسی که معتقد به این دو امر باشد ترس و خستگی برایش مفهومی ندارد و شیعه به شهادت و جهادت ایمان دارد و در نتیجه ترس و خستگی نمی‌شناسد.

 رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، در خصوص این‌که چرا دشمن امروز قصد نابودی عتبات عالیات را دارد؟ خاطرنشان کرد: آنان می‌دانند که حرمین اهل بیت(ع) نقش فوق‌العاده‌ای در روحیه‌ انقلابی شیعه دارد؛ بنابراین درصدد هستند که این مراکز مقدس را نابود کنند.

امام جمعه موقت مشهد، به تاثیر اربعین حسینی بر زندگی مردم و حساسیت دشمن در این زمینه  اشاره کرد و بیان داشت: مراکز تحقیقاتی دشمن در زمینه اربعین تحقیق و بررسی می‌کنند و از نتیجه این تحقیقات است که معنا و مفهوم تاثیر زیارت حرمین اهل‌بیت(ع) را بر زندگی مسلیمن درک می کنند و می‌دانندکه این حرمین ‌اهل‌بیت(ع) است که زندگی مردم را حفظ کرده، به این دلیل اصرار دارند که آنها را از بین ببرند.

حجت الاسلام فرزانه در ضمن سخنان خود با بیان این موضوع که بشر از عواطف حیوانی و عواطف انسانی برخودار است، تصریح کرد: حرم اهل‌بیت(ع) تبلور روشنی از عواطف انسانی است، چنانچه فرد بخواهد، به خود واقعی برسد، ابتدا باید این عواطف را کسب کند و رسیدن به این امر در زیارت اهل‌بیت(ع) مسیر است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، تاکید کرد: انسان در زیارت اهل‌بیت(ع) است که عواطف انسانی را حس و الهام و انرژی کسب می‌کند، چنین روحیه‌ای را نمی‌توان از کتاب خواندن بدست آورد. دشمن این موضوع را درک کرده و قصد دارد که مسلمانان را از عتبات عالیات جدا کند که موفق نخواهد شد، چون که مسلمین نمی‌توانند، تخریب حرمین اهل‌بیت(ع) را تحمل کنند.

امام جمعه موقت مشهد، در ادامه عواطف انسانی را برشمرد و گفت: شناخت خدا، ایمان، بندگی و عشق به او، راستی، صداقت، کسب علم و دانش، فداکاری، ایثار، داشتن روحیه انقلابی، جهادی، دفاع از وطن، مقاومت، خدمت به انسان‌ها و آزادی از نفس از جمله عواطف انسانی می‌باشند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، در پایان سخنان خود شرایط شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) را متفاوت با شرایط دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: شرایط امروز با دوران دفاع مقدس متفاوت است و دفاع از حرمین اهل‌بیت(ع) مفهوم والایی دارد که در آینده بیشتر روشن خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top