تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/12/19 - 16:54
کد خبر: 229505

نوبخت: اوایل زندگی بیکار بودم؛ خرج منزل را همسرم می‌داد

نوبخت با بیان این مطلب که یافتن شغل در این دوره بسیار مشکل‌تر است، خاطرنشان کرد: اما قوام یک زندگی بستگی به ظرفیت افراد است و همسر من حتی یک بار هم مرا سرزنش نکرد که او کار می‌کند و من خیر.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در هفته نخست دولت یازدهم که همه تبریک می‌گفتند یکی گفت این چند ماه دوران ماه عسل دولت است و بعد از اتمام این مدت باید پاسخ دهید، زندگی نیز این‌گونه است و پس از ماه عسل چهره خود را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، محمد نوبخت امروز در مراسم «همسفر تا بهشت» که در تالار صبا برگزار شد، بر اهمیت آموزش‌های ازدواج تاکید کرد و گفت: روزی با همسرم برای خرید به بازار رفتیم و فروشنده مرا شناخت خانم من گفت این آقایی که تو می‌بینی در اقتصاد کلان سررشته دارد و نه در اقتصاد خرد و شاید در اقتصاد خرد نمی‌تواند حتی یک 100 تومانی را بشمارد.

وی با دوران ماه عسل اشاره کرد و ادامه داد: در هفته نخست دولت یازدهم که همه تبریک می‌گفتند یکی گفت این چند ماه دوران ماه عسل دولت است و بعد از اتمام این مدت باید پاسخ دهید.

نوبخت ضمن بیان این موضوع که زندگی نیز این گونه است. پس از دوران ماه عسل، زندگی چهره خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: بعد از دوران ماه عسل زندگی باید به شکل دیگری اداره شود.

معاون رئیس جمهور با بیان این مطلب که چنانچه زندگی مشترک با حداقل‌ها همراه نشود، زمینه برای پرخاشگری را فراهم می‌کند، بیان داشت: من 31 تیرماه 57 ازدواج کردم و این زمانی بود که من در آن دوره به تازگی از سربازی آمده بودم و همان سالی بود که آتش انقلاب تند شده بود.

یک سال و نیم همسرم درآمد زندگی را تامین می‌کرد

وی تصریح کرد: در آن دوره شغلی نداشتم و هیچ کارخانه‌ای نبود که در آن فرم پر نکرده باشم و هرجایی که تصور آن را بکنید، برای یافتن شغل رفته بودم؛ بنابراین زندگی من با درآمد همسرم که در آن دوره مراقب بهداشت یکی از مدارس بود آغاز شد و یک سال و نیم به همین منوال گذشت.

نوبخت با بیان این مطلب که یافتن شغل در این دوره بسیار مشکل‌تر است، خاطرنشان کرد: اما قوام یک زندگی بستگی به ظرفیت افراد است و همسر من حتی یک بار هم مرا سرزنش نکرد که او کار می‌کند و من خیر.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: زندگی دارای نشیب و فراز دارد و همیشه به یک شکل نمی‌ماند؛ چنانچه امروز با فرودی مواجه هستید، فرازی هم خواهد آمد.

وی بر تحمل و عدم تحقیر یکدیگر تاکید و خاطرنشان کرد: زندگی می‌تواند هیچ گاه سرد نشود، مشروط به این‌که همان قواعدی که ابتدای زندگی رعایت می‌شد، همچنانچه رعایت شود.

مشهد باید قطب سفرهای ازدواج دانشجویی بماند

در ادامه حجت الاسلام رنجبران، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور حدود 20 سال است که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نسبت به ازدواج دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها فعالیت کرده است.

وی با اشاره به این که حدود 20 هزار نفر در سطح کشور ثبت نام کردند که بخش بیشتر این ثبت نام‌ها در بخش وزارت علوم بوده است، بیان داشت: حدود 10 سال است که این مراسمات در مشهد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رنجبران با تاکید بر این موضوع که مشهد باید قطب ازدواج دانشجویی و قطب مذهبی کشور شناخته شود، ادامه داد: زوجین در مشهد حدود 10 ساعت آموزش می‌بینند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: ما در سراسر کشور 400 هزار زوج دانشجو را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که نُرم طلاق بین آنان کمتر از دو و نیم درصد است.

وی تصریح کرد: در سراسر کشور 2200 نفر استاد داریم و در سال گذشته 22 هزار واحد در قابل واحد درسی خانواده در کشور ارائه شد.

حجت الاسلام رنجبران با بیان این مطلب که بخشی از مشکلات میان زوجین عدم آموزش است، خاطرنشان کرد: در این دوره حدود 26 هزار زوج داریم و در حال حاضر نیمی از آنان در مشهد حضور یافتند.

وی اعلام کرد: در این دوره 470 زوج استاد در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی در پایان یادآور شد: 17 درصد مزدوجین این دوره از استان تهران و بعد از استان اصفهان هستند و کمترین زوج ما از آن اردبیل است و یک و نیم درصد هم از آن گیلان است که امید است آمار ازدواج در همه استان‌ها رشد کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top