تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/12/22 - 00:18
کد خبر: 229698

دانشجویان دانشگاه بوعلی خطاب به استاندار همدان: نه بی‌سوادیم، نه از جای خاصی تغذیه می‌شویم!

آقای استاندار! این دانشجویان نه بی‌سوادند، نه از جای خاصی تغذیه می‌شوند، نه بزدل و نه همه‌ آنچه که رئیس متبوعتان در این قریب به چهار سال نثار منتقدان، دلسوزان و متخصصان کردند؛ بلکه جوانانی دغدغه‌مند، مومن، تحصیلکرده و دوستدار آبادانی و عزت نظام و کشور هستند که مایلند دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را مطرح کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان دانشگاه بوعلی خطاب به استاندار همدان با بیان اینکه «ما نه بی‌سوادیم، نه از جای خاصی تغذیه می‌شویم» عنوان کردند: شما مخترع فرمولی شاد در ارائه آمار اشتغال هستید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه بوعلی و دانشجویان این دانشگاه پس از ماه‌ها انتظار، بعد از ظهر ۱۸ اسفندماه در سلسله جلسات «چنین شد» در سالن شهید چمران میزبان استاندار همدان و معاونان او بودند.

دانشجویان که بارها به صورت رسمی از استاندار برای حضور در دانشگاه دعوت کرده بودند، به عدم حضور مدیریت ارشد استان در جمع دانشجویان معترض بودند که سرانجام این روز فرا رسید و سرانجام استاندار در بین قشر دانشگاهی حاضر شد.

در ابتدای این مراسم دانشجویان سئوالات خود را در خصوص مسائل مختلف مربوط به استان و اقدامات انجام شده و برخی نکات مطرح کردند که استاندار،‌ معاون سیاسی ـ امنیتی و معاون هماهنگی امور اقتصادی او در حال پاسخگویی به سئوالات دانشجویان هستند.

در ابتدای شروع مراسم و حضور استاندار در همدان، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان متنی را خطاب به مدیر ارشد استان خواند که به این شرح است:

با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای استاندار

 خوش آمدید! چشم ما روشن! اهلا و سهلا!

«یکی از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید استفاده از نظرات دانشگاه‌ها اعم از اساتید و دانشجویان برای اطلاع امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهد بود، لذا امیدواریم با استفاده از تخصص نیروهای دانشگاهی شاهد کارآمدی نظام باشیم» (حجت‌الاسلام حسن روحانی)

اینک و با گذشت نزدیک به چهار سال از عمر دولت تدبیر و امید و به نوعی در پایان آن پس از تلاش‌های متعدد و کشمکش‌های فراوان در آستانه انتخابات شاهد حضور استاندار تدبیر وامید در دانشگاه هستیم.

آقای استاندار! این دانشجویان نه بی‌سوادند، نه از جای خاصی تغذیه می‌شوند، نه بزدل و نه همه‌ آنچه که رئیس متبوعتان در این قریب به چهار سال نثار منتقدان، دلسوزان و متخصصان کردند؛ بلکه جوانانی دغدغه‌مند، مومن، تحصیلکرده و دوستدار آبادانی و عزت نظام و کشور هستند که مایلند دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را مطرح کنند.

ان‌شاءالله که به جهنم حواله نشویم! هرچند مشکلات و دغدغه‌های ما بسیار است و فرصت مسئولیت شما رو به اتمام!

گفت: یک سینه حرف موج می‌زند در دهان ما...

اما سعی می‌کنم با رعایت اختصار سئوالات و دغدغه‌های کاربردی در حوزه مسئولیت شما و معاونانتان را مطرح کنم!

1- در موضوع انتصابات استانداری همدان و تعیین مسئولیت‌ها از جانب حضرتعالی نکات زیر مهم و قابل توجه است:

- آقای استاندار! جنابعالی و بسیاری از منصوبان و معاونان حضرتعالی در استانداری و فرمانداری‌ها من‌جمله آقای الهی‌تبار در دولت قبلی متصدی مسئولیت‌های کلان مانند معاون استاندار و مدیرکل استانداری و... بودید؛ اما در دولت فعلی تمامی مسئولان و منصوبان دولت قبل را به دلیل اختلاف سلیقه سیاسی برکنار کردید و از هیچکدام هم استفاده نکردید، در مراجعات به شما در این خصوص گفته‌اید که برای این برکناری‌ها تحت فشار هستید! هرکس در دولت قبل مسئولیت داشته است باید برکنار شود!

از طرف چه کسانی تحت فشار بوده‌اید؟ نسبت عملکرد شما با تدبیر و اعتدال و شایسته‌سالاری چیست؟ آقای روحانی گفته‌اند داس نداریم؛ اما ظاهرا برای شما کمباین خریده‌اند!

- طبق قانون فرماندار در هر شهرستان موظف است در مدت مسئولیت، با خانواده خود در آن شهر اسکان یابد؛ اما بسیاری از فرمانداران استان همدان مانند فرماندار رزن، کبودراهنگ، فامنین و اسدآباد در شهرستان مربوطه مستقر نیستند؛ البته بالاتر از این‌ها، خود حضرتعالی و خانواده‌تان در تهران ساکن هستید و چند روز در هفته بیشتر در همدان نیستید و این خود منشأ مشکلات بسیار و مایه تأسف استان همدان است.

- مجموعه تحت مدیریت شما به سیاق دولت که بیشتر به کابینه پدربزرگ‌ها شبیه است، متشکل از نیروهای مُسن و بعضا مانند آقای قیاسی (معاون امور هماهنگی و توسعه منابع انسانی)، بازنشسته هستند که توسط جنابعالی به کار گرفته شده‌اند؛ این در حالی است که در همین استانداری همدان تعداد زیادی جوان متعهد و متخصص با مدرک بعضا دکتری وجود دارد که در سطح کارشناس محدود شده‌اند و توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

- لازم است به استخدام بی‌ضابطه فرزندان کارکنان استانداری در این نهاد اشاره کنیم که در مواردی دیده می‌شود از نزدیکان جنابعالی و با توصیه شما هستند به طور مثال گفته می‌شود شخصی از بستگان همسر شما با مدرک علوم سیاسی و بدون سابقه اقتصادی در مسئولیت مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری منصوب شده‌اند.

آقای استاندار ابراز علاقه و ارادت شما به بستگانتان که در برکناری صفدر حسینی (ذخیره نظام!) نیز شاهد آن بودیم، نباید با رانت و ویژه‌خواری همراه شود و هزینه آن را مردم مظلوم متحمل شوند.

2- در بحث مسائل اقتصادی نکات زیادی مطرح است که به دلیل ضیق وقت به ذکر چند جمله بسنده می‌کنیم.

- یکی از اقدامات شما که گفته شد در راستای اقتصاد مقاومتی است و با هزینه گزاف و تبلیغات و فضاسازی گسترده رسانه‌ای همراه بود، همایش بین‌المللی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان» بود که در آن از جانب حضرتعالی ادعا شد 1960 میلیارد تومان سرمایه برای استان جذب کرده‌ایم و قرار است در همدان سرمایه‌گذاری شود ادعا شد که هزار میلیارد تومان توسط آقای علاقبندیان سرمایه‌گذاری می‌شود اما ظاهرا ریالی از طرف ایشان سرمایه‌گذاری نشده و تکلیف بقیه سرمایه‌گذاری ها هم مشخص نیست.

آیا این ضعف مدیریت و سوء تدبیر شما را نمی‌رساند؟

- پروژه راه‌آهن از ابتدای شروع آن در دولت قبل یکی از نقطه‌های امید همدانی‌ها بود و در حدود 70 تا 80 درصد آن در دولت قبل تکمیل شد؛ اما در این دولت به بهانه تحریم دو سال روند آن متوقف شد؛ در صورتی که گفته می‌شود در همان زمان پروژه‌های راه آهن در نقاط دیگر کشور در حال انجام بوده است، اکنون نیز که صحبت از تکمیل آن است ظاهرا طوری برنامه‌ریزی شده است که همزمان با ایام انتخابات افتتاح شود!!

متاسفانه شاهدیم که با ظرفیت‌ها و امید استان چگونه سیاسی برخورد می‌شود!

-اشتغال و ما ادراک ما اشتغال!! در این کویر بیکاری همدان، جناب نیکبخت شما و مجموعه‌تان مخترع فرمولی شاد در بحث ارائه آمار اشتغال هستید؛ به طوری که شاهدیم بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را جزو آمار اشتغال محسوب کرده‌اید و در همین مورد هم آمار غیر واقعی و غیر دقیق از بیمه‌شدگان ارائه شده است که با آمارهای سایت تامین اجتماعی مغایرت دارد، این شیوه ارائه آمار اشتغال از سوی صاحبنظران مورد نقد قرار گرفته و رد شده است که مستندات آن موجود است و در جای خود قابل بحث است. 

3- اما مسائل فرهنگی ـ سیاسی

- یکی از پرسروصداترین به اصطلاح دستاورد مجموعه مدیریت فرهنگی و اجتماعی شما سند «منشور فرهنگی» استان عنوان شده است؛ با توجه به افزایش معضلات اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، به خصوص خودکشی و تعطیل بودن بیش از 30 درصد مساجد استان به دلیل نبود روحانی و ...

نتیجه این اقدام نمایشی چیست؟

- شاهدیم یکی از فرمانداران شما مدت زیادی است که متهم به حمایت از سران فتنه است و اخیراً هم در این زمینه محکوم شد؛ چرا در جایی که فتنه خط قرمز نظام است باید به این چنین افرادی مسئولیت بسپارید؟ چرا خودتان در برکناری ایشان اقدام نکردید؟ اخیراً هم که شاهدیم با انتصاب رئیس فاقد تجربه دانشگاه ملایر، این دانشگاه دچار بحران شده است نقش و وظیفه شما در این باره چیست؟

- در جایی که شبانه‌روز شخص رئیس جمهور در تریبون‌های مختلف برای دوقطبی‌سازی و بهره‌برداری سیاسی، نهادها و افراد مختلف را متهم به دخالت در انتخابات می‌کند و دولت خود را فراجناحی می‌داند، چرا باید معاونت‌های سیاسی در استانداری‌ها مامور تشکیل ستاد انتخاباتی دولت در استان‌ها شوند؟چرا باید معاون سیاسی، امنیتی شما که باید بدون نگاه تبعیض‌آمیز دغدغه‌های امنیتی و سیاسی استان را پیگیری کند و چتری باشد که همه سلایق را شامل شود مدام در جلسات احزاب اصلاح‌طلب حضور دارند و منافع آنها را پیگیری می‌کنند؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top