تاریخ انتشار: 12 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2297

بسیج شریف:جریان مذاکره با امریکا از سوی مشایی رهبری می شود

اکنون نیز به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و راهبردهای اصولی دولت مکتبی و بر آمده از متن مردم که به زعم همگان به واسطه علم کردن گفتمان انقلاب و امام اعتماد مردم را به خود جلب کرده است، انتظار می‌رود که دولت محترم همواره دربرآورده ساختن هدف از آرای مردم کوشش نماید و لحظه‌ای از آن غفلت نورزد.

خبرنامه دانشجویان ایران:بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از دیدار منوچهر متکی با برخی اعضای کنگره آمریکا، به رئیس‌جمهور نسبت به هدایت این جریان از سوی مشایی هشدار داده است.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس،در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی که از برکات و یادگارهای امام خمینی (ره) می‌باشد، همواره سعی کرده است تا افکار و نظرات آن پیشوای بزرگ را در راس رسالت های خود قرار دهد ،باشد که بتواند با اهتمام به منویات ایشان، نقش حقیقی خود را در کاروان انقلاب ایفا نماید، آمده است: یکی از اموری که جزو لاینفک گفتمان امام و انقلاب محسوب می‌شده است و اساسا بنیان انقلاب بر آن بنا نهاده شده، نفی طاغوت و استکبار جهانی است، که امروز سمبل آن آمریکا و همپیمانانش در تاریکخانه غرب می‌باشند. از همین روی امام خمینی (قدس سره) فتح لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان ماه توسط دانشجویان را انقلاب دوم نامیدند و همواره ملت های مسلمان را از خطر آنها و لزوم مبارزه با مطامع سیر ناشدنیشان به تحرک وا می‌داشتند‌.

نویسندگان این بیانیه در ادامه تأکید کرده‌اند:چنانکه به شکرانه الهی در این چندسال نیز شاهد بوده‌ایم ،جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد با سخنان انقلابی و استکبار ستیزانه خود که همواره نوک تیز حملات آن متوجه آمریکا و ایادی‌اش در غرب بوده است، توانسته‌اند با تمسک به رهنمودهای رهبری و امام خمینی تحولی را در نظام بین ا‌لملل ایجاد نمایند. حضور فعال و روز افزون ایران در حیات خلوت آمریکا یعنی آمریکای لاتین، دستاوردهای بزرگ در جنگ 33 روزه حزب‌الله و 22 روزه غزه، تایید غرب بر بالا رفتن وزن ایران در معادلات جهانی، افزایش قدرت نرم ایران در منطقه، تلاش در برقراری اتحاد میان کشوها و ملت‌های مستضعف جهان و در یک کلام ایجاد بسیج جهانی مستضعفین همه نشان از نوآوری و اهتمام بی دریغ ایشان در عرصه سیاست خارجی می‌باشد.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به سفر اخیر احمدی‌نژاد به نیویورک و ضمن تمجید از نطق عزتمندانه وی در سازمان ملل و انکار نظم خودساخته استکبار جهانی‌ و همچنین با اشاره به مصاحبه احمدی‌نژاد با شبکه‌های مختلف جهانی و نشان دادن منطق اصولی و شکست ناپذیر اسلام ناب محمدی که موجب شکسته شدن دیکتاتوری رسانه های غربی در تروریسم رسانه ای شان می شود، این اقدامات را حکایت از درایت تحسین برانگیز احمدی‌نژاد در به چالش کشیدن قدرت‌های زورگو در مرکز فرماندهی جبهه کفر عنوان و در ادامه تأکید کرده است: اما چنانکه بارها و بارها در محافل وجلسات عمومی دانشجویی نیز به ایشان گوشزد شده است، بار عظیم دستگاه دیپلماسی دولت به طور خاص، بر دوش شخص ایشان قرار گرفته است و عملا حرکت می‌کند و متاسفانه روح حاکم بر وزارت امور خارجه همچنان میراث‌دار سیاست های نادرست و واداده دولت های قبلی در مقابل غرب است و به هیچ وجه هنوز با مسیر درست دکتر احمدی‌نژاد در عرصه سیاست خارجی همگام نشده است.

این بیانیه می‌افزاید:در این بین جریانی در دولت که در راس آن فردی قرار گرفته است که رییس جمهور علی رغم همه انتقادها همچنان در متن حکم ثانوی برای ایشان ، "مورد اعتماد کامل رییس جمهور " خطابشان می‌کنند، چنانکه قبلا نیز زمزمه‌های آن وجود داشت، به طور خودسرانه و غافل از عواقب آن تلاش برای برقراری و ایجاد ارتباط با دولت آمریکا می‌کنند. در حالیکه مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده‌اند که در صورت مهیا شدن چه شرایطی و اقتضائاتی، از جمله تغییر حقیقی (و نه تنها به عنوان یک رقص دیپلماتیک) در رفتار آمریکا با ایران، کشورمان حاضر به گفتگو می باشد و حتی در سال 1386در میان دانشجویان دانشگاه یزد به صراحت اعلام کردند زمانی که وقت مذاکره با آمریکا برسد، اولین کسی که آن را تایید می‌کند خود ایشان خواهند بود.«قطع رابطه با آمریکا از سیاستهای اساسی ماست البته ما هیچگاه نگفته‌ایم این رابطه تا ابد قطع خواهد بود بلکه شرایط دولت آمریکا به گونه‌ای است که ایجاد این رابطه اکنون به ضرر ملت است و طبعاً آن را دنبال نمی‌کنیم... رابطه با آمریکا در حال حاضر برای ملت ایران نفعی ندارد و مطمئناً آن روزی که رابطه با آمریکا برای ملت مفید باشد بنده اولین کسی خواهم بود که آن را تأیید می‌کنم.»
نویسندگان این بیانیه تأکید کرده‌اند: اما اعتماد بی‌رویه رییس‌جمهور عزیز و گرامی به این جریان موجب شده است تا حرکاتی کاملا در خلاف با نظریات صریح شخص دکتر احمدی‌نژاد صورت گیرد، چنانکه علیرغم تاسف فراوان مطلع شدیم که در سفر اخیر آقای متکی به نیویورک ایشان در کنسولگری پاکستان در واشنگتن با چندتن از اعضای کنگره آمریکا دیدار کرده و در رابطه با ایجاد کنسولگری مذاکره نمودند .

در ادامه این بیانیه مندرج است: این حادثه ضمن اینکه موجبات دل آزردگی و تلخ کامی بسیج و همه دوستداران انقلاب را پدید آورده است، ما را بر آن کرده است که با توجه به عدالت‌خواهی و مطالبه از مسوولین که همواره از توصیه های ره بری عزیز به دانشجویان بوده است، از جناب آقای متکی این سوال را بپرسیم که شما به چه حقی به خود اجازه چنین اموری را می دهید که قبلا تکلیف آن توسط رهبری مشخص گردیده است ؟ چرا تحت فشار برخی افراد در دولت دست به اقداماتی نسنجیده می‌زنید؟ مگر فراموش کرده اید صدای خمینی کبیر را که هنوز صدایش به گوش می رسد:«دنیا باید امریکا را از بین ببرد. و الا تا اینها هستند، این مصیبتها در دنیا هست. 13/8/61»

این بیانیه می‌افزاید: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن آنکه بی‌صبرانه منتظر پاسخ صریح و شفاف آقای متکی پیرامون این واقعه نابخردانه می‌باشد، آمادگی آن را دارد تا با برگزاری جلسه ای در دانشگاه شریف بستر پاسخ‌گویی ایشان را به سوالات متعدد دانشجویان نسبت به عملکردهای سست و خمود ایشان و بعضا خلاف نظرات آشکار رهبری و رییس جمهور ( همچون مورد یادشده )، فراهم نماید و البته از جناب دکتر احمدی‌نژاد نیز انتظار آن می‌رود که با توجه به آنکه مسببان حقیقی این اشتباهات نابخشودنی در جایی دیگر قرار دارد ،وقت آن رسیده است تا ضمن برخورد جدی با وزیر امور خارجه، تجدید‌نظری در اعتماد خود به باعث و بانی اصلی این خطاهای گزاف نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top