تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/12/22 - 12:58
کد خبر: 229773

دانشجویان در مسیر استقبال از نوروز؛

خوابگاه‌های دانشجویی را چگونه «خانه تکانی» کنیم؟

خوابگاه‌های دانشجویی را چگونه «خانه تکانی» کنیم؟

برای دانشجویانی که دوست دارند از فرصت به وجود آمده در تعطیلات نانوشته‌ی روزهای پایان سال که کلاس‌ها نیز نیمه دایر هستند، استفاده کننده، بهترین زمان خانه تکانی است؛ شاید به ین بهانه، سایرین هم انگیزه پیدا کرده و شما را همراهی کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از محاسن فرارسیدن تعطیلات نوروز و تحویل سال، نظافت کلی منازل است که اصطلاحا به آن خانه تکانی می‌گویند؛ هرچند در خانه‌های خانواده‌های تمیز و مرتب برای عملیات خانه تکانیف کار زیادی وجود ندارد، به غیر تمیزکاری سطحی اما خانه‌هایی مثل خانه‌های دانشجویی، شاید بیش از یک هفته کار ببرد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خانه‌های دانشجویی یا خوابگاه‌ دانشگاه‌ها، بیش از هر منزلی نیاز به خانه تکانی دارند؛ کافی است سری به خوابگاه‌های دانشجویی بزنید تا به هم ریختگی وسایل و نا مرتب بودن آن‌ها برایتان مسجل شود.

این در حالی است که هر کدام از دانشجویان سکن در این خوابگاه‌های به هم ریخته و نامرتب، برای نظافت و تمیزی منزل خود، تلاش بسیاری می‌کنند اما احتمالا انگیزه‌ای برای نظافت محل زندگی موقت چهارساله‌شان ندارند.

تنبلی دسته جمعی دانشجویان، دلیل دیگری بر عدم اهتمام دانشجویان برای تمیز نگه‌داشتن خوابگاه‌ها و منازل دانشجویی است؛ حال انکه ممکن است اگر کسی پیش قدم شود، سایرین هم به نوبه خود برای تداوم نظافت و تمیزی، تلاش کنند.

هرچند اینها همه حرف و بهانه است؛ ابتدای هر ترم، دانشجویان، خوابگاه را تمیز و مرتب تحویل می‌گیرند و آخر ترم، آن را در حد فاجعه باری تحویل می‌دهند. اتفاقا یکی از ویژگی‌های منفی که زندگی دانشجویی که بعضا باعث انصراف دانشجویان از ادامه تحصیل به دور از خانه و کاشانه و شهر و دیار خودشان می‌شود، همین است.

‌بر همین اساس، برای دانشجویانی که دوست دارند از فرصت به وجود آمده در تعطیلات نانوشته‌ی روزهای پایان سال که کلاس‌ها نیز نیمه دایر هستند، استفاده کننده، بهترین زمان خانه تکانی است؛ شاید به این بهانه، سایرین هم انگیزه پیدا کرده و شما را همراهی کنند.

در همین راستا، نکاتی درباره خانه تکانی دانشجویی و در زمان بسیار کم برایتان آماده کردیم که در ادامه می‌خوانید:

1- از بالا شروع کنید؛ معمولا سقف و لامپ‌های اتاق‌ها در خوابگاه و خانه‌های دانشجویی، به علت اینکه مدت زیادی تمیز نشده‌اند، حسابی خاک گرفته و نیاز به دستمال کشیدن دارد.

2- دیوارها هم شاید در وهله اول، تمیز به نظر بیاید اما با مقایسه ان نسبت به روزهای ابتدایی یا دیوارهای سایر منازل، می‌شود کثیفی جای دست‌ها و انگشتان متعدد را روی ان دید؛ این بخش نیز با محلولی ساده از شونده ها و دستمال مناسب، قابل حل است.

3- میزهای مطالعه و تخت‌های خواب، بخش دیگری از وسایل یک خانه یا خوابگاه دانشجویی است که باید در خانه‌تکانی به ان اهمیت داده شود؛ قبل از تمیزی، از سالم بودن این وقبیل وسایل اطمینان حاصل کنید، چون ممکن است بعد از تمیز کردن، متوجه شوید که نیاز به تعمیر داشه و بعد از تمیر، مجبور به تمیزی دوباره شید.

4- کمد و کابینت‌هایی که در منازل دانشجویی وجود دارند، معمولا محل ذخیره هر گونه وسیله‌ای است؛ از کتاب و وسایل درسی گرفته تا وسایلی که هیچ سنخیتی با کمد و کابینت ندارند؛ مثلا آشغال‌هایی که وقت نکردید داخل سطل بیاندازید!

5- جمع آوری و مرتب کردن وسایل و ظروف غذایی، دیگر فعالیت مهم دانشجویان در ایام خانه تکانی خوابگاه‌های دانشجویی است. این کار را می‌‌توانید به دوستان خود بسپارید تا انجام دهند.

6- اما مهمترین بخش خوابگاه‌های دانشجویی، کف است؛ معمولا به علت عدم نظافت و جارو زدن، فرش یا موکتی که کف خوابگاه است از استاندارد برای استفاده خارج می‌شود اما این برای دانشجویان کافی نیست! حالا برای اینکه از وضعیت اسفبار فعلی‌اش خارج شود، بهترین پیشنهاد، شستشوی آن است که می‌توانید از پشت بام یا حیاط خوابگاه استفاده کنید.

حالا می‌توانید از تعطیلات نوروزی خود لذت برده و بعد از پایان روز سیزدهم، با خیال راحت به خوابگاه خود بازگشته و از تمیزی آن نهایت استفاده را بکنید. چه اینکه می‌توانید برای بهبود شرایط روانی و تحصیلی خود به واسطه تمیزی بیشتر محل مطالعه‌تان، امیدوار باشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top