تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/25 - 16:36
کد خبر: 230139

برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند +تصاویر

حجت الاسلام فرازی نیا با تاکید بر این که در قرآن هدف از ازدواج رسیدن به آرامش عنوان شده است بیان کرد: روانشناسان غربی راه رسیدن به آرامش را آهنگ و رقص می دانند، در حالی که تنها راه آن وصل شدن به خداست.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و گرامیداشت مقام مادر در محل سالن اجتماعات شهید دکتر رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام حسین فرازی نیا با بیان این که در روایت های متعددی، پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) را محبوبترین و عزیزترین شخص نزد خود دانسته است عنوان کرد: ایشان کسی هستند که در آیه مباهله و تطهیر در کنار فرزندانشان قرار گرفتند، کسی که باطن آیه نور و سوره قدر است.

وی با اشاره به این که ائمه به وجود این مادر افتخار می کردند اضافه کرد: امام زمان (عج) حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگو خود قرار داده اند" و امام حسن عسکری نیز می فرمایند: "ما حجت خدا بر شما هستیم و حضرت زهرا(س) حجت است برای ما ائمه معصومین".

بی بند و باری جامعه فعلی به دلیل الگو نگرفتن از حضرت زهرا(س) است

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد مقدس خانواده خراسان جنوبی با اظهار این که الان در جامعه اسلامی بی بند و باری و بی حیایی زیاد شده است که به دلیل الگو نگرفتن از حضرت زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: به عنوان شیعه و محب اهل بیت ارادت می ورزیم ولی در عمل مشکل داریم و گرفتاری های ما از همین جا نشات گرفته است.

حجه الاسلام فرازی نیا با بیان این که درباره شخصیت حضرت زهرا(س) همین قدر کفایت می کند که نسل معصومان از دامن پاک ایشان بوده، افزود: در روایت قدسی خطاب به پیامبر اکرم آمده است" یا رسول ا.. تو را خلق نکردم مگر به خاطر علی (ع) و علی(ع) را خلق نکردم مگر به خاطر رسول اکرم و شما دو نفر را خلق نکردم مگر به خاطر وجود مقدس حضرت زهرا(س).

وی با اشاره به گفته های رئیس دو شبکه ماهواره ای اظهار کرد: آنان اعتقاد دارند از آنجاییکه خانواده های شیعه یک ستون به نام مادر دارد، برای تخریب خانواده ها و نابود کردن بنیان آن باید این جایگاه را به لجن کشید. رئیس نهاد صیانت از بنیاد خانواده ادامه داد: ما حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو شناخته ایم و باید پیروی کنیم و دشمن این موضوع را فهمیده است.

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد مقدس خانواده خراسان جنوبی با بیان اینکه از روز ولادت این حضرت، فقط کادو گرفتن یادمان مانده است و فراموش کرده ایم مطابق رفتار ایشان عمل کنیم به ثبت ۱۹ طلاق در هر دقیقه در کشور اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع شوخی نیست و باید الگو و روش زندگی را درست کنیم.

حجت الاسلام فرازی نیا از سخنان مقام معظم رهبری در سال ۹۱ درباره سبک زندگی یاد کرد و ادامه داد: ایشان چندین عامل را معرفی کردند که یکی نبود کرامت و جایگاه زن در جامعه است.

وی اضافه کرد: زمانیکه در آگهی های استخدام درخواست خانم با روابط عمومی بالا می کنند، تا برای فروش یک جفت کفش یا تلویزیون از الفاظی که برای همسرش باید استفاده کند، در جذب مشتری به کار می برد، این معضل است.

ازدواج، تنها راه رسیدن به آرامش است

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد مقدس خانواده خراسان جنوبی مورد بعدی را افزایش آمار طلاق ها دانست و اظهار کرد: چرا به قرآنی که بارها در ماه رمضان و غیر آن تلاوت می کنیم عمل نمی شود؟

حجت الاسلام فرازی نیا با تاکید بر این که در قرآن هدف از ازدواج رسیدن به آرامش عنوان شده است بیان کرد: روانشناسان غربی راه رسیدن به آرامش را آهنگ و رقص می دانند، در حالی که تنها راه آن وصل شدن به خداست.

به گفته وی نماز درمانگاه است و باید برای رسیدن به آرامش از تنها خواندن معمولی آن خارج شد و نماز درمانی را به خانه ها آورد.

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد مقدس خانواده خراسان جنوبی انتخاب درست را اولین کاری اعلام کرد که شادی و نشاط را به همراه می آورد و اظهار کرد: نباید در انتخابات خود عجله کرده و از طرفی ساده گرفتن ازدواج را با انتخاب درست اشتباه نکنیم.

حجت الاسلام فرازی نیا معتقد بودن به آشنا شدن با اصول و اخلاق خانوادگی را مورد دوم دانست و عنوان کرد: احترام متقابل در خانواده را حفظ کنید.

مقایسه کردن، عامل بسیاری از طلاق ها

وی با تاکید بر این که توجه به خوبی ها نیز در آرامش زندگی موثر است اضافه کرد: اگر می خواهید شادی داشته باشید از مقایسه کردن بپرهیزید که دلیل بسیاری از طلاق ها همین مورد است.

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد مقدس خانواده خراسان جنوبی با اشاره به نقش اعتماد در زندگی به عنوان عامل دیگر، بیان کرد: تا می توانید از موهبت های الهی، زیبایی و جایگاهی که دارید در زندگی استفاده کنید و ببینید چقدر در زندگی شما تاثیر دارد.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان با بیان این که اگر در زندگی و یا تربیت فرزندان مشکلی دارید دو کار را عملیاتی کنید اضافه کرد: هنگام اذان در خانه بلند اذان بگویید و قرائت حدیث شریفه کساء را در خانه هایتان داشته باشید.

در ادامه حجت الاسلام مرتضی مرادی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز به شان حضرت زهرا(س) اشاره کرد و خطاب به حضار توصیه کرد: کار شما دانشجویان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی به گونه ای است که با مردان سر وکار دارید، پس در رفتارهایتان مراقبت داشته باشید.

اهدای جوایز به قید قرعه به کسانی که نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) را داشتند، برگزاری مسابقه نقاشی و مولودی خوانی از دیگر بخش های این مراسم بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top