تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/12/26 - 17:19
کد خبر: 230246

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان بین‌المللی می‌شود

کریمی با اشاره به اینکه برنامه پیشنهادی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان که در 18 شهریورماه امسال به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ورود دانشگاه به پروژه «ارتقا و تبدیل پنج دانشگاه و پنج مرکز پژوهشی برتر به سطح تراز بین‌المللی ارسال شده بود، گفت: دانشگاه علوم پایه در این زمینه جزو این 5 دانشگاه انتخاب شد که می‌تواند در ارتقای وضعیت این دانشگاه بسیار مفید باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در نظام رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در میان دانشگاه‌های جامع کشور رتبه هشتم را کسب کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، بابک کریمی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان موفق به کسب رتبه هشتم در میان دانشگاه‌های جامع کشور از سوی نظام رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال تحصیلی 95 – 94 شده است، گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام وظیفه دارد که دانشگاه‌ها را بر اساس فرآیندهای علمی کشور درجه‌بندی و بر همین اساس آن‌ها را رتبه‌بندی کند.

وی ادامه داد: 72 دانشگاه از دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی سال 95 - 94 حضور داشته‌اند که این تعداد در سال گذشته برابر با 63 مورد بوده است. دانشگاه تهران همچون سال‌های گذشته رتبه اول را در کشور در بین دانشگاه‌های جامع به خود اختصاص داده است. دانشگاه‌ تربیت مدرس، دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه کاشان به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا دهم جدول قرار گرفته‌اند و در این رتبه‌بندی دانشگاه علوم پایه رتبه هشتم را از آن خود کرده است.

وی همچنین در خصوص پروژه ارتقاء و تبدیل پنج دانشگاه به پنج مرکز پژوهشی برتر به سطح تراز بین‌المللی، افزود: بر اساس اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی در سال اخیر رتبه‌های متعددی کسب کرده است و از این جهت که بر وزارت علوم تکلیف شده است که طی 10 سال آینده پنج دانشگاه از دانشگاه‌های ایران را در تراز بین‌المللی و جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار دهد، قدم اول وزارت علوم شناسایی دانشگاه‌های مطرح برای برنامه‌ریزی در آن است که دانشگاه علوم پایه در این زمینه انتخاب شده است.

کریمی با اشاره به اینکه برنامه پیشنهادی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان که در 18 شهریورماه امسال به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ورود دانشگاه به پروژه «ارتقا و تبدیل پنج دانشگاه و پنج مرکز پژوهشی برتر به سطح تراز بین‌المللی ارسال شده بود، گفت: دانشگاه علوم پایه در این زمینه جزو این 5 دانشگاه انتخاب شد که می‌تواند در ارتقای وضعیت این دانشگاه بسیار مفید باشد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه افزود: این انتخاب از دو منظر می‌تواند حائز اهمیت باشد. در درجه اول افزایش بودجه این دانشگاه که در صورت افزایش بودجه، دانشگاه می‌تواند در برنامه‌های ارتقایی خود بیشتر سرمایه‌گذاری کند و در درجه دوم افزایش فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه و برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای مطرح بین‌المللی که در حال حاضر هم این دانشگاه نشان اول را در بین داشگاه‌ها به خود اختصاص داده است.

وی یکی از برنامه‌های خود را جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد و گفت: برای این که به سطح بین‌المللی برسیم، اقدام به جذب دانشجوی خارجی کرده‌ایم و در حال حاضر در حال رایزنی برای جذب دانشجو از کشور عراق داریم که در سال آینده در این جهت اقدام خواهیم کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top