تاریخ انتشار: شنبه 1395/12/28 - 13:48
کد خبر: 230365

همکاری دانشگاه علامه با نهادهای تحقیقاتی علوم انسانی

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری دانشگاه علامه با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه در بهترین نقطه تجاری شهر به لحاظ موقعیت مکانی تأسیس شده است، افزود: در این مرکز می‌توانیم یک سری شرکت‌های حوزه علوم انسانی را رشد دهیم که در نوع خود منحصر به فرد است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در این مرکز ما توانایی انجام تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط و مورد نیاز نهادها و مراکز مختلف در حوزه علوم انسانی و اجتماعی را داریم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی با عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و حجت‌الله میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

نمایندگان دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست، حسین سلیمی، رئیس این دانشگاه، حبیب هنری، معاون پژوهشی، عبدالساده نیسی، مدیر امور پژوهشی، مهدی گودرزی رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی و سید سروش قاضی‌نوری نائینی، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه بودند.

حاضران در این نشست در زمینه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع کارآفرینی، اشتغال و مهارت‌آموزشی دانشجویان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سید سروش قاضی‌نوری نائینی سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دو حوزه مهم در دانشگاه علامه برای دانشجویان، هدایت شغلی و کارآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در مرکز رشد زمینه را برای بارور شدن ایده‌ها در حوزه علوم انسانی فراهم می‌کند، بیان کرد: یکی از حوزه‌های مؤثر که در دانشگاه علامه طباطبایی به طور تخصصی پیگیری می‌شود، گردشگری است که می تواند به صورت مستقیم در اشتغال تأثیر داشته باشد.

قاضی‌نوری خاطرنشان کرد: گردشگری در زیست‌بوم‌های مختلف فرهنگی و تاریخی که می‌تواند در نقاط مختلف کشور گسترش یابد، یکی از نقاط تحول آن دانشگاه علامه است که می توانیم با تشکیل هسته‌هایی خدماتی را در این زمینه ارائه دهیم.

وی گفت: در رشته‌های مثل روانشناسی نیز دانشجویانی را داریم که می‌توانند منشاء یک سری تحولات در بازار اشتغال کشور شوند.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری دانشگاه علامه با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه در بهترین نقطه تجاری شهر به لحاظ موقعیت مکانی تأسیس شده است، افزود: در این مرکز می‌توانیم یک سری شرکت‌های حوزه علوم انسانی را رشد دهیم که در نوع خود منحصر به فرد است.

قاضی‌نوری اضافه کرد: در دانشگاه‌های فردوسی مشهد و قم تلاش‌هایی در زمینه ایجاد اینگونه مراکز شده است ولی در تهران چنین مرکزی به صورت تخصصی در حوزه علوم انسانی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی در این مرکز در زمینه رشددهی به فعالیت‌های شرکت‌های فن‌آور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می‌کند، گفت: از جمله خدمات ما در این مرکز به شرکت‌ها اختصاص سرمایه اولیه، ایجاد دسترسی به بازارها و کمک در اعطای مجوزهای دولتی است.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: در این مرکز ما توانایی انجام تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط و مورد نیاز نهادها و مراکز مختلف در حوزه علوم انسانی و اجتماعی را داریم.

وی با اشاره به اینکه برخی از نهادهای مالی برای حضور در مرکز  رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این نهادها می‌توانند بخشی از طرح توسعه و تحقیق خود را به این مرکز آورده و از استادان و دانشجویان دانشگاه در این زمینه استفاده کنند تا با هزینه کمتر و کیفیت بهتر اجرا شود و مطلوب ما نیز همین است که استادان و دانشجویان ما درگیر پژوهش‌ها و نیازهای واقعی جامعه و کشور شوند.

قاضی‌نوری با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی با مطالعات و تحقیقاتی که انجام داده است در سه محور کارآفرینی، مرکز رشد و هدایت شغلی فعالیت‌هایی را شروع کرده است، افزود: در این زمینه به حمایت وزارتخانه‌ها به خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز داریم.

وی در ادامه به عدم حمایت دولت در زمینه پژوهش‌های علمی اشاره کرد و گفت: به‌رغم اینکه دولت می‌گوید پژوهش‌های میدانی، دقیق و حساب‌شده حمایت ‌می‌کند ولی در عمل این اتفاق نمی‌افتد و اگر هم تخصیصی داده شود بر اساس رابطه به افراد دیگری واگذار می‌شود. به جدیت می‌گویم در دانشگاه علامه طباطبائی توانایی‌هایی داریم که جای دیگری پیدا نمی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top