تاریخ انتشار: شنبه 1395/12/28 - 18:55
کد خبر: 230387

۲۰ درصد ایمیل‌ها به «اسپم» آلوده هستند

براساس گزارش آزمایشگاه کسپراسکای اسپم و فیشینگ در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۰ % تمام ایمیل‌های اسپم در سه‌ماهه چهارم سال۲۰۱۶ تروجان ها و باج افزارها را شامل می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: براساس گزارش آزمایشگاه کسپراسکای اسپم و فیشینگ در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۰ % تمام ایمیل‌های اسپم در سه‌ماهه چهارم سال۲۰۱۶ تروجان ها و باج افزارها را شامل می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ آزمایشگاه کسپراسکای گزارشی از روند شناسایی اسپم ها در سال 2016 را ارائه کرده است.

حجم ایمیل‌های اسپم در سال 2016 تا 31/ 58% ترافیک ایمیل کلی افزایش‌یافته(یک افزایش 03/ 3%). * US بزرگ‌ترین منبع اسپم(8/ 12%) و پس‌ازآن ویتنام(32/ 10%) و پس‌ازآن هند(15/10%) باقی می‌ماند. * آلمان اولین جایگاه را در میان کشورهای مورد هدف mail shots مخرب دارد(13/ 14%). دومین و سومین جایگاه توسط ژاپن(59/7%) و چین(32/7%) اشغال می‌شود که هردوی آن‌ها خارج از 10 مورد اول در سال 2015 قرار می‌گیرند. * 29/15 کاربر بی نظیر مورد حمله ی فیشرها قرار گرفتند.

در سال 2016 نسبت میانگین حملات فیشینگ در مقابل مشتریان مالی 48/ 47% از 33/34% در سال 2015 و 74/ 28% در سال 2014 بود. *Trojan. Win32.Bayrob برای فرستادن اسپم و دزدیدن داده‌های شخصی به کار رفت و مشهورترین خانواده بد افزار توزیع‌شده از طریق ایمیل بود.

مهم‌ترین اسپم‌های سال: ورزش و تروریسم
فیشرها به طور قابل پیش‌بینی‌ای قادر به انتقال دادن فرصت‌های ارائه‌شده با رویداد سال با بیشترین پروفایل- مسابقات المپیک در برزیل نیستند. اسپم جعلی نیز سایر رویدادهای ورزشی بزرگ شامل قهرمانی فوتبال اروپا و هم‌چنین کاپ های جهانی آینده در سال 2018 و 2022 استخراج کرده است. قرعه‌کشی فرضاً با یک سازمان اداری اجرا می‌شود و آدرس دریافت‌کنندگان به طور تصادفی از میلیون‌ها آدرس دیگر دریافت می‌شود این موضوعات نیز در اسپم مخرب به کار رفت. در این مورد ایمیل‌ها شامل یک ضمیمه‌‌ آرشیو ZIP با یک دانلود کننده‌‌ نسخه‌‌ جاوا است که با لابراتوار کسپرسکی به عنوان دانلود کننده تروجان نسخه‌‌ جنریک مشخص می‌شود در مقابل این بد افزار نرم افزار مخرب دیگری را برای جزئیات داستان‌های قربانیان که ممکن است متفاوت باشد دانلود کرده. اما نیت فرستندگان مشابه بوده و توجه گیرندگان را با وعده‌های منابع هنگفت پول جلب کند و آن‌ها را مجبور به ملحق شدن به بحث و گفت‌وگو نماید.

کارآفرینان چینی در حال افزایش
آگهی‌های اسپم با مراکز تجاری کوچک و بزرگ در چین در سال 2016 خیلی مشهور شد متن یک پیام اسپم معمولی معمولاً با یک خوش آمد گویی غیر شخصی به دریافت‌کننده شروع می شود که پس‌ازآن نام و نام خانوادگی مدیر کارخانه می‌آید. ایمیل غالباً شایستگی‌های شرکت، موفقیت‌ها و انواع گواهی‌های آن را توصیف می‌کند مراکز تجاری چینی هنوز استفاده از پلت فرم‌های آگهی کمتر ناخوانده و راحت، هدفمندتر و جدید. چون سایت‌های شبکه‌‌ اجتماعی را شروع نکرده‌اند و محققان لابراتوار کسپرسکی معتقدند که این ممکن است به خاطر شکه‌های اجتماعی در چین که در اصل داخلی هستند با جاینت های جهانی چون فیس بوک که مجاز نیست باشند هرچند که ایالت حقوق ضد اسپم خود را تصویب کرده که یکی از سخت‌ترین حقوق جهان است.

در سال 2016 تعداد زیادی از اسپم‌های مخرب ثبت شد پیشروان مطلق در اسپم دانلود کننده‌های تروجان بودند که باج افزار را برای یک کامپیوتر قربانی دانلود می‌کند. مشهورترین آن‌ها در ایمیل اسپم‌های انبوه فرستاده‌شده برای آلوده کردن کامپیوترهای کاربر با رمزگذار لاکی بود با این حال سایر باج افزارها چون Petya، Cryakl و Shade نیز فراگیر بودند.

تعداد برنامه‌های در دسامبر 2015 شروع به افزایش کرده و رشد آن به شکل امواجی تا سال‌های آینده ادامه دارد. کاهش شدید در اصل با این حقیقت ایجاد شد که مجرمان سایبری موقتاً بات نت Necurs را غیر فعال ساخته که مسئول بخش بزرگی از اسپم است که لاکی را توسعه می دهد. سال 2016 شاهد انواعی از تغییرات در جریانات اسپم با یک افزایش در تعداد پست‌های انبوه مخرب شامل باج افزار است که مهم‌ترین است چنین استفاده‌ گسترده‌ای از باج افزار ممکن است در نتیجه‌ی قابلیت دسترسی به‌نوعی بد افزار در بازار سیاه باشد. اخیراً مجرمان سایبری نه‌تنها یک بات نت را برای فرستادن اسپم اجاره کند بلکه آن‌ها می‌توانند از باج افزار معروف به عنوان یک سرویس استفاده کنند این بدان معناست که حمله گر می‌تواند یک هکر در مفهوم سنتی باشد و حتی چگونگی کدگذاری را نداند. داریاگود کووا کارشناس تحلیل‌گر اسپم در لابراتوار کسپرسکی گفت: احتمال پائین آمدن حجم اسپم در سال 2017 وجود ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top