تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/07 - 18:02
کد خبر: 230904

نگاهی به فرازونشیب وزارت بهداشت در سال 95؛

درحاشیه‌ی وزارت بهداشت بدون مدیری!

درحاشیه‌ی وزارت بهداشت بدون مدیری!

کنایه به سرداران قلم و حرم تا توهین به فرماندار بدره ایلام از جمله رفتارهای تهاجمی وزیر بهداشت در مقابل سیل انتقادات بود. ادعاهای شخص رئیس جمهور مبنی بر این که همه حاشیه نشین ها بیمه شده اند، هم بار مسئولیت هاشمی را در سال 95 سنگین تر می کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: نتایج امتحان دستیاری یا همان رزیدنتی چندین بار دست خوش تحول شد و سرانجام هم قانون شرط معدل از آزمون رزیدنتی حذف شد. شاید سال 95 یکی از سال های پر اعتراض به وزارت بهداشت در دولت یازدهم از جانب دانشجویان بود. تجمع های پی در پی و فراز و نشیب های مختلف، وزارت بهداشت را این بار بدون مهران مدیری در حاشیه برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدمهدی نوریه در نقدی درباره عملکرد وزارت بهداشت در سال 95 نوشت: وقتی سال 93 در دیدار ماه رمضان دانشجویان با رهبر انقلاب چند نفر از اعضای تشکل های دانشجویی از طرح تحول سلامت و پیگیر بودن وزیر بهداشت برای ایجاد عدالت درمانی تشکر کردند، کمتر کسی باور می کرد که 95 سال پر تنشی برای این وزارت خانه و شخص سید حسن قاضی زاده هاشمی باشد. هاشمی و وزارت خانه اش که 94 پر حاشیه را با درحاشیه مهران مدیری و انتقاد های ریز و درشت درباره طرح تحول سلامت پشت سر گذاشته بود این بار با سیلی از اتفاقات رو به رو شد.

اولین حاشیه وزارت خانه چشم پزشک معروف کشور حقوق های نجومی در وزات خانه و در میان مدیران بیمارستانی و معاونان وزارت بهداشت بود. حاشیه ای که حتی صدای مدافعان دولت مثل مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات را هم در آورد. این بحث آنقدر بالا گرفت که وزیر بهداشت با لحنی که کمتر از او دیده شده بود مجری برنامه ثریا را مورد نقد قرار داد که چرا بحث حقوق نجومی را اینقدر کش می دهد و مردم را از مسئولان نا امید می کند. البته حسن هاشمی در همان اوایل بالا گرفتن سر و صدای حقوق های نجومی رفتار منتشر کنندگان و دانشجویان مطالبه گر را شبیه به رفتار توده ای ها و گروهک های اول انقلاب توصیف کرده بود.

وزات بهداشت در درون خود هم دچار کشمکش های شدیدی شده بود انحلال معاونت طب سنتی و تغییر به اداره کل و ایجاد معاونتی به نام معاونت اجتماعی و نیز امتحان دستیاری تخصصی از جمله فعل و انفعالات عجیب و غریب در ساختمان واقع در شهرک غرب تهران بود. نتایج امتحان دستیاری یا همان رزیدنتی چندین بار دست خوش تحول شد و سرانجام هم قانون شرط معدل از آزمون رزیدنتی حذف شد. شاید سال 95 یکی از سال های پر اعتراض به وزارت بهداشت در دولت یازدهم از جانب دانشجویان بود. تجمع های پی در پی و فراز و نشیب های مختلف، وزارت بهداشت را این بار بدون مهران مدیری در حاشیه برد.

این تنش ها به خودی خود دلیلی شد تا وزیر بهداشتت متانت و سعه صدر سال های پیش را نداشته باشد و هر از چند گاهی از کوره در برود. کنایه به سرداران قلم و حرم تا توهین به فرماندار بدره ایلام از جمله رفتارهای تهاجمی وزیر بهداشت در مقابل سیل انتقادات بود. ادعاهای شخص رئیس جمهور مبنی بر این که همه حاشیه نشین ها بیمه شده اند، هم بار مسئولیت هاشمی را در سال 95   سنگین تر می کرد.

سنگینی بار مسئولیت بر دوش وزات بهداشت شاید بهترین دلیل بود که سید حسن هاشمی چه در جمع دوستانش و چه در محافل عمومی از عدم همراهی دولت در 4 سال بعدی در صورت پیروزی حسن روحانی در انتخابات 96 خبر دهد. انتقادات به حدی رسید که وزارت بهداشت در یک حرکت رپرتاژی اقدام به ساخت سریالی به نام پرستاران کند، اما این سریال ضعیف نه تنها سپر خوبی برای وزارت خانه ی آقای چشم پزشک نبود بلکه هجمهه را شدیدتر کرد.

حالا باید دید وزارت بهداشت در گزارشی که برای اقداماتش در سال 95 ارائه می دهد به نقاط ضعف موجود هم اشاره می کند و یا همه مشکلات را به گردن منتقدان و کمبود بودجه می اندازد.

منتقدانی که معتقد هستند وزیر بهداشت خود را پشت حمایت های مراجع و رهبری و حضورش در مناطق محروم پنهان می کند تا پاسخگوی معضلات موجود نباشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top