تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/07 - 12:01
کد خبر: 230912

سه برنامه وزارت ارتباطات برای تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات افزود: برنامه دوم ایجاد پارک فناوری فاوا با هدف توسعه بازار شرکت‌های ایرانی است که در این پارک در فضای حرفه‌ای‌تر زیرساخت‌های تجهیزاتی، مدیریتی و حمایتی برای شرکت‌های نوآور دارای آمادگی فراهم می‌شود و آنها می‌توانند دسترسی آسان‌تر به بازارهای بین‌المللی پیدا کنند و محصولاتی در سطح بین‌المللی تولید کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون وزارت ارتباطات از 3 برنامه این وزارتخانه برای تحقق شعار سال 96 خبر داد و گفت: ایجاد کریدور فناوری اطلاعات در قالب تدوین پیوست فناوری قراردادهای بین‌المللی، ایجاد شهرک بین‌المللی ICT پیام و پارک فناوری ICT پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، امیرحسین دوایی با تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شعار سال 96 «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید» اظهار داشت: تحقق این هدف در قالب ایجاد کریدور فناوری اطلاعات متشکل از یک برنامه و دو سایت فیزیکی در دستور کار وزارت ارتباطات است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌های پیشین وزارت ارتباطات برای تحقق اقتصاد مقاومتی امسال با تاکید رهبری، این اهداف در قالب برنامه تدوین پیوست فناوری قراردادهای بین‌المللی و ایجاد دو سایت فیزیکی شامل شهرک بین‌المللی ICT پیام و پارک فناوری ICT پیگیری می‌شود.

وی توضیح داد: برنامه نخست تدوین پیوست فناوری قراردادهای بین‌المللی است که از چند ماه پیش با مشورت بخش خصوصی در حال تدوین است و با این پیوست شرایط استفاده شایسته از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایرانی در پروژه‌های فناورانه دارای پیمانکار خارجی فراهم می‌شود.

دوایی تصریح کرد: این پیوست به دنبال ایجاد تعاملات فناورانه بین پیمانکاران خارجی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است که در صورت به نتیجه رسیدن و گذشت از سد راه مشکلات قانونی داخل کشور ظرفیت سازی می‌شود و امکان استفاده از این ظرفیت‌ها به نحو احسن فراهم خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات افزود: برنامه دوم ایجاد پارک فناوری فاوا با هدف توسعه بازار شرکت‌های  ایرانی است که در این پارک در فضای حرفه‌ای‌تر زیرساخت‌های تجهیزاتی، مدیریتی و حمایتی برای شرکت‌های نوآور دارای آمادگی فراهم می‌شود و آنها می‌توانند دسترسی آسان‌تر به بازارهای بین‌المللی پیدا کنند و محصولاتی در سطح بین‌المللی تولید کنند. 

وی با تشریح برنامه سوم، توضیح داد: ایجاد شهرک بین‌المللی ICT پیام در منطقه ویژه اقتصادی پیام با هدف توسعه محصول ایرانی در بازار بین‌المللی در دستور کار است.

دوایی افزود: این شهرک با مشارکت مشاوران مشهور سنگاپوری در دست ایجاد است که در صورت حل شدن مشکلات اعتباری و پرداختی، مدلی در این منطقه پیاده می‌شود که با صیانت از بازار ایرانی زمینه حضور محصول ایرانی در بازارهای بین‌المللی را فراهم می‌‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top