تاریخ انتشار: جمعه 1396/01/11 - 22:55
کد خبر: 231106

بهره‌برداری از پروژه‌‌‌های نیمه تمام دانشگاه هرمزگان در سال ۹۶

رئیس دانشگاه هرمزگان درباره طرح های متعددی در دست اجرا گفت: در بعد عمرانی کتابخانه مرکزی مان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و در سال ۹۶ به بهره برداری می رسد و با ظرفیت و امکانات جدیدی کتابخانه مرکزی بزرگتر نسبت به گذشته خواهیم داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: در سال ۹۶ فعالیت‌های عمرانی باید استمرار و تمام پروژه‌های که در دستور بودن به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، در خصوص عملکرد دانشگاه هرمزگان در سال ۹۵ گفت: در سال گذشته فعالیت های خوبی در حوزه های آموزشی داشتیم، از جمله توجه به ارتقای کیفیت و ایجاد رشته های جدید به ویژه در بحث تحصیلات تکمیلی که رشته های گیاهان دارویی، مهندسی شیمی در مقطع ارشد به اضافه ایجاد رشته مهندسی آب در مقطع کارشناسی ارشد و اقلیم شناسی که در سال گذشته صورت گرفت.

وی افزود: در مقطع ارشد نیز رشته هایی را مجوز گرفته و پذیرش دانشجو داشته ایم و در حوزه پژوهش نیز بر روی پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها فعالیت هایی را صورت دادیم، از جمله آن می توان به پژوهشکده گیاهان ساحلی و پژوهشکده بیابان های ساحلی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: همایش هایی در سطح ملی نیز در سال گذشته در دانشگاه برپا کردیم که از جمله آن می توان به همایش ملی ساخت و تولید اشاره کرد که برای صنایع استان مفید واقع شد و متخصصین رشته مکانیک ساخت و تولید از کل کشور گرد هم آمده و با صنایع ارتباط و پنل های گفت وگو با صنایع برگزار کردند.

شیخی ادامه داد: در حوزه های پژوهشی نیز به سراغ ارتباط با صنعت رفته و ارتباطمان را با کشتی سازی و  پالایشگاه نفت و فولاد بیشتر کردیم.

وی  تصریح کرد: در حوزه فعالیت های پژوهشی طرح «آمایش سرزمین»  یکی از طرح هایی مهم در استان هرمزگان بود که سازمان برنامه بودجه متولی و کارفرما و دانشگاه به عنوان مجری برپایی این طرح موفق شد طرح آمایش استان هرمزگان را اجرایی کند.

رئیس دانشگاه هرمزگان بیان داشت: خوشبختانه اساتید ما مقالات خوبی در سطح ملی در مجله های معتبر به چاپ رسانده اند، از جمله مقالاتی در حوزه های علوم دریایی.

شیخی گفت: در حوزه های فرهنگی نیز برپایی کرسی های آزاداندیشی توسط دانشجویان را در دستور کار داشتیم که با موضوعات مختلف برپا و سخنرانان با سلایق مختلف به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز برپایی اتاق های فکر را در دستور داشتیم و برخی از متخصصین و صاحب نظران در سطح ملی نشست هایی را در حوزه های صنایع کشاورزی، دریا، آب و معضلات محیط زیستی استان برگزار کردند.

رئیس دانشگاه هرمزگان بیان داشت:  خوشبختانه مسئولین با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در بحث تشکل های دانشجویی، برپایی اردوهای راهیان نور، برپایی مراسم ازدواج دانشجویی و برپایی شب شعر شبی با شهدا و بسیاری از برنامه های فرهنگی تعامل و همکاری خوبی با دانشجویان داشته اند.

شیخی ادامه داد: در دانشگاه یادمان شهدایی را ساخته ایم که به مرکز بسیار مناسبی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی در خصوص بهسازی خوابگاه های دانشگاه گفت: خوابگاه هایی را که فرسوده بودند با کمک صندوق رفاه دانشجویان وزات علوم در تاسبتان ۹۵ تعمیر و در خصوص زیباسازی فضای سبز و محوطه سازی نیز اقدامات موثری صورت دادیم.

رئیس دانشگاه هرمزگان بیان داشت:  طرح های متعددی در دست اجرا داریم، در بعد عمرانی کتابخانه مرکزی مان  پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و در سال ۹۶ به بهره برداری می رسد و  با ظرفیت و امکانات جدیدی کتابخانه مرکزی بزرگتر نسبت به گذشته خواهیم داشت.

شیخی گفت: ساخت فاز دوم دانشکده های علوم انسانی، علوم پایه و دانشکده فنی مهندسی دارای پیشرفت های قابل ملاحظه ای بودند و در مراحل پایانی قرار دارند.

وی افزود: در بحث کارگاه ها و آزمایشگاه دانشگاه و همچنین درمانگاه باید از خیرین تشکر کنم که ما را در ساخت این مکان ها یاری می کنند.

رئیس دانشگاه هرمزگان بیان داشت: در بحث آزمایشگاه ها دستگاه هایی را تهیه کرده ایم که علاوه بر فراهم کردن نیازهای تحقیقاتی ما، مجوز استاندارد را نیز دارند و در زمینه ارائه خدمات کوشا هستند؛ در این ازمایشگاه ها بحث سلامتی نمونه های آزمایشگاهی مورد اندازه گیری قرار می گیرند که در زمینه درآمد زایی نیز دانشگاه را یاری می کنند، چراکه اداره کل استاندارد برای مجوز دادن جهت وارد کردن اقلام مختلف غذایی و یا الکترونیکی به تائیدیه آزمایشگاه های معتبر نیاز دارد.

شیخی در خصوص برنامه های سال ۹۶ گفت: از سال ۹۵ برنامه های راهبردی پنج ساله را در دستور کار داریم که از جمله آن می توان به ایجاد رشته های متالوژی و مهندسی مواد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ فعالیت های عمرانی باید استمرار و تمام پروژه های که در دستور بودن به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: علاوه بر این ها به دنبال این هستیم که در سال ۹۶ در حوزه های عمرانی استخر سرپوشیده ای برای دانشجویان در دانشگاه بسازیم که هم نیاز دروس تخصصی آنها را برطرف کند و هم برای برنامه های فوق برنامه دانشجویان مورد استفاده قرار گیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top