تاریخ انتشار: شنبه 1396/01/12 - 12:27
کد خبر: 231128

چند سی سی کتاب در نوروز 96/ 8

بار دیگر مردی که دوست می‌داشتم

بار دیگر مردی که دوست می‌داشتم

آدمی که هیچ وقت اصولش را قربانی هیچ چیزی نکرد. در سینما که مشغول بود وارد مناسبات کثیف بعضی افراد نشد. بعدها از انقلاب و شخص امام خمینی(ره) دفاع کرد، از سرزنش روشنفکران نترسید و تا آخر عمر بر سر عقیده اش ماند.

خبرنامه دانشجویان ایران: "هر انسان واقعی، در زندگی، پایبند به اصولی ست که با تهدید و تطمیع و تمسخر، از آن اصول منحرف نمی شود." این جمله متعلق به جناب نادر ابراهیمی است. مردی که برای توصیفش نکات زیادی به ذهن آدم می آید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فیلمساز، مترجم، روزنامه نگار، شاعر، داستان نویس، معلم و… اما درست ترین توصیف برای او همان جمله ی خودش است.

آدمی که هیچ وقت اصولش را قربانی هیچ چیزی نکرد. در سینما که مشغول بود وارد مناسبات کثیف بعضی افراد نشد. بعدها از انقلاب و شخص امام خمینی(ره) دفاع کرد ، از سرزنش روشنفکران نترسید و تا آخر عمر بر سر عقیده اش ماند.

جناب ابراهیمی کتاب های زیادی نوشته اند که بدون اغراق تمام آنها ارزش خواندن دارند ولی "ابن مشغله" و "ابوالمشاغل" بیانگر تجربه های شغلی ایشان است، همراه با خاطرات تلخ و شیرینی که در زندگی داشته اند.

این ها کتاب هایی است که باید موقع خواندن مداد دستتان بگیرید و زیر بسیاری از جملاتش خط بکشید چرا که با انسانی واقعی طرف هستید. کسی که از اعتقاداتش عقب نکشد حتما حرف های زیادی برای گفتن دارد.

از متن کتاب:
یک روز رفیقی سواره، راه بر من پیاده بست و سوارم کرد. پشت فرمان، مرد دیگری نشسته بود. البته مرد که نمی شود گفت؛ نامردی به کسوت مردان، نه خصلت ایشان؛ و او به ظاهر مالک آن وسیله نقلیه بود.

رفیق من، مرا به سادگی، نزد آن مردک سیه روزگار، گشود.

- نادر ابراهیمی… کارگردان سینما، و سازنده ی همین(آتش بدون دود)

مردک، که شاید از ده دوازده سالگی، در محدوده ی زندگی خانوادگی اش، جز خلاف و هرزگی، چیزی ندیده بود و نشنیده، نیشش را تا بنا گوش باز کرد و با چشمهای وقیح وق زده ی بدکاره ی چرک، مرا در آیینه اش نگاه کرد و گفت: خوش وختیم رفیق! واقعا خوش وختیم… اون تهش اگه چیزی باقی مونده مارم خبر کنا… مام اهل دلیم. مام دستمون تو کاره… خوب چیزایی رو با خودت برده بودیا…

گفتم: نگه دار پیاده شوم!

از زبان دیگران( حجت الاسلام زم):
او سوز وطن داشت.او پیش از انقلاب با کسانی که فکر می‌کرد ممکن است گامی برای استقلال مردم ایران بردارند، هم آوا می‌شد اما زمانی که می‌فهمید آنها دروغ می‌گویند، فاصله می‌گرفت و سعی می‌کرد اندک زمانی که با آنها همراه بوده را جبران کند.به ‌طوری که نوشته‌های ایشان در اوایل انقلاب نشان دهنده وطن پرستی اوست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top