تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/14 - 13:07
کد خبر: 231279

ناگفته‌های معاون فرهنگی وزیر علوم از مشکلات دانشگاه‌ها

آئین‌نامه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها قبلاً تدوین و ویرایش شده بود ما هم به همراه دوستان عضو در این دوره آن را ویرایش کردیم و بعد از نهایی شدن آیین‌نامه، در سطح استانی برای مسئولان شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها احکام صادر شد

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: برخی تقابل‌ها و ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که آزاردهنده است و هزینه‌ها و خسارت‌هایی برای ما ایجاد می‌کند که هماهنگی‌ و تعامل می‌تواند جلوی این هزینه‌های غیرضروری را بگیرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگویی با فارس، با اشاره به برگزاری اجلاس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، گفت: در 4 سال گذشته همواره بر تقویت همدلی و هماهنگی بین دستگاهی در حوزه فرهنگی آموزش عالی تاکید کرده‌ایم و در این رابطه در سطح ستادی به طور مستمر و مرتب جلسات و تعاملاتی با دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه آموزش عالی از جمله در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها انجام شده است.

* فعال‌سازی شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها
وی افزود: یکی از این برنامه‌ها فعال‌سازی شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها در سطح ملی و استانی بود. که طبق مصوبه وزارت علوم، وزارت بهداشت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد عضو این شورا هستند و معاونان فرهنگی این دستگاه‌ها به ریاست معاون فرهنگی وزارت علوم، شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: آئین‌نامه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها قبلاً تدوین و ویرایش شده بود ما هم به همراه دوستان عضو در این دوره آن را ویرایش کردیم و بعد از نهایی شدن آیین‌نامه، در سطح استانی برای مسئولان شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها احکام صادر شد و در سطح استانی هم جلسات این شورا برگزار شد.

* برگزاری جلسه شوراهای استانی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها برای اولین‌بار
هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته تصمیم گرفتیم اعضای شوراهای استانی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها را دور هم جمع کنیم و مسائل و فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را به بحث بگذاریم و این جلسه سال گذشته برای اولین بار تشکیل شد.

وی گفت: این جلسه، جلسه بسیار خوب و مؤثری بود و 2 بخش مهم داشت. یکی توصیف و تحلیل وضعیت موجود و فرهنگی دانشگاه‌ها و بخش دوم تصمیم‌گیری‌هایی بود برای اینکه بتوانیم همکاری‌ها و همراهی‌ها را تداوم ببخشیم.

* ایجاد بستری مناسب برای تعامل فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها
معاون فرهنگی وزارت علوم تأکید کرد: بر این اساس قرار شد همکاران ما در استان‌های مختلف این جلسات را توسعه دهند و دوم اینکه بستری فراهم شود برای اینکه فعالان فرهنگی دانشگاهی با رویکردهای مختلف دورهم بنشینند و بحث‌های خود را مطرح کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها باید به‌طور مرتب باهم در ارتباط و تعامل باشند و سنت حسنه گفت‌وگو را توسعه دهند. دانشگاه پیشگام گفت‌وگو است و گفت‌وگو و تبادل‌نظر در فرهنگ اجتماعی راه بسیار کارآمد و مناسبی است برای توسعه فرهنگی و حل بسیاری از مسائل.

* برخی تقابل‌ها و ناهماهنگی‌ها در حوزه فرهنگی وجود دارد که آزاردهنده است
وی ادامه داد: ما امروز با مسائل و مشکلاتی در مرحله فرهنگ روبرو هستیم. برخی تقابل‌ها و ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که آزاردهنده است و هزینه‌ها و خسارت‌هایی از حیث اجتماعی و بعضاً اقتصادی و مدیریتی برای ما ایجاد می‌کند که این هماهنگی‌ها برای این است که جلوی این هزینه‌های غیرضروری را بگیرد و این تفاوت نظرها به این فرصتی برای تضارب آرا یا هم‌افزایی و بهره‌گیری متقابل.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: بر همین اساس قرار بر این شد که در دو سطح تعاملات و گفت‌وگوها تداوم پیدام کند، یکی بین مسئولان فرهنگی و دانشگاهی در سطح استانی و سطح ملی؛ دوم بین فعالان دانشجویی با سلایق و تخصص‌های مختلف.

هاشمی در خاتمه افزود: مجموعه همکاران ما از جلسه‌ای که در این خصوص برگزار شد بسیار خشنود بودند و عزم جدی دارند تا این روند را در سطح استانی و ملی توسعه دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top