تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/14 - 14:59
کد خبر: 231291

چه خبر از جوان ناکام دولت یازدهم؟

وقتی گوگل هم «برجام» را پس می‌زند +عکس

وقتی گوگل هم «برجام» را پس می‌زند +عکس

کاربرانی که موتور جستجوی گوگل آن را بر اساس میزان مراجعه و دسترسی از تمام نقاط جهان به خصوص کشور ایران، مورد بررسی قرار داده و نموداری به شما نشان می‌دهد و بنا به تاریخ و در قالب یک Time line دقیق، حقیقت بازوی از کار افتاده دولت را ابراز می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و با توجه به اینکه هنوز شکل خاصی از الگوریتم‌های سیاسی برای حضور در صحنه این رقابت حساس به چشم نخورده است، شاید بررسی یکی از پاشنه‌آشیل‌های دولت روحانی جالب تر از هر چیز باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای مخاطبین و خواننده‌های نقدهای دولت که این روزها اتفاقا کم هم نیست، مرور دوباره بر گاف‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و یا حتی نشتی‌های عقیدتی در بخش‌هایی از بدنه اجرایی کشور، خیلی جذاب نیست، چه اینکه امروز از این دست مطالب برای مطالعه بسیار به چشم می‌خورد و حالا تازه باید روی صحت و سقم ان بحث کرد.

اما در تازه‌ترین نمونه از یک مدل جالب، می‌شود به بازخوردهای جهانی یکی از بازوهایی که دولت روی ان حساب ویژه‌ای باز می‌کرد اشاره کنیم؛ بازویی که شاید اگر از یک شهروند معمولی که اخبار و جراید را دنبال نمی‌کند و اصطلاحا کاری با سیاست ندارد هم سوال کنید، آن را بشناسد.

بررسی واژه "برجام" در پربازدیدترین موتور جستجوی جهان، یعنی گوگل، بیشتر از هر چیزی نشان دهنده افول توان حداکثری دولت در این بازوی محرک است.

چه کسی است که نداند، دولت یازدهم با تمام توان برای تحقق برجامی تلاش کرد که احتمالا می‌توانست نقطه پروازی برای روحانی و کابینه کم تحرکش باشد، حتی می‌شد این پیروزی ناکام را به حساب جریان از دست رفته اصلاحات و کارگزاران نوشت اما این روزها دیگر خبری از "برجام" حتی در جستجوی کاربران هم نیست!

کاربرانی که موتور جستجوی گوگل آن را بر اساس میزان مراجعه و دسترسی از تمام نقاط جهان به خصوص کشور ایران، مورد بررسی قرار داده و نموداری به شما نشان می‌دهد و بنا به تاریخ و در قالب یک Time line دقیق، حقیقت بازوی از کار افتاده دولت را ابراز می‌کند.

نموداری که مشاهده می‌کنید، موتور جستجوی گوگل بر اساس میزان مراجعه و سرچ کاربران تحویل می‌دهد و نشان می‌دهد که این روزها انگار دیگر خبری از برجام بر سر زبان‌ها نیست و کسی از آن حرف نمی‌زند.

گوگل ترند سایتی ست که محبوبیت یک موضوع در جستجوهای گوگل را در یک منطقه جغرافیایی نسبت به یک کلید وازه نشان می‌دهد. عدد 100 به معنی اوج محبوبیت است.

نتیجه این سایت برای عبارت برجام جالب است. برجام این روزها، به دوران ماقبل برجام بازگشته است! یعنی از نظر گوگل هم، برجام امروز "تقریبا هیچ" است!

جالب اینجاست که در جستارهای وابسته به کلیدواژه نیز امروز در کنار «برجام چیست»، «برجام نقض شد» هم به چشم می‌خورد.

به نظر می‌رسد که دولت روحانی برای جلوگیری از ریزش پایگاه اجتماعی خود در این روزهای منتهی به انتخابات باید بیش از پیش به سراغ گفتمان تازه‌ای به غیر از تحقق برجام برود، رفتارهایی که از ابتدای سال جدید، گوشه‌ای از آن در سفر استانی در دومین روز تعطیل سال یا کوهنوردی و عکس یادگاری با مردم مشخص است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top