تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/01/16 - 11:52
کد خبر: 231509

سوالات بی‌جواب از روحانی در آستانه انتخابات؛

پاسپورت با عزتی که باعث اخراج دانشجوی دختر ایرانی از آلمان شد +فیلم

پاسپورت با عزتی که باعث اخراج دانشجوی دختر ایرانی از آلمان شد +فیلم

دانشجویی که برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، به دلایل امنیتی از کشور آلمان اخراج شد و اجازه تکمیل تحصیلات خود را پیدا نکرد، در حالی که رئیس دولت یازدهم در یکی از مهمترین وعده‌های خود در سال 92، بازگشت احترام و عزت به پاسپورت ایرانی را عنوان کرده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: نزدیک انتخابات است و بعد از چهار سال شاید بد نباشد درباره یکی از وعده‌های مهم روحانی به مردم که احتمالا همه بر این عقیده‌اند که این وعده برایش رای بسیار بالایی جمع کرد، نگاهی بیاندازیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرار نیست هر رئیس جمهوری برای تمام وعده‌هایی که به مردم می‌دهد، بازخواست شود اما کار دولت یازدهم از اغماض و چشم‌پوشی مردم بر خلف وعده‌های موردی، گذشته است.

کافی است سری به کوچه و بازار بزنید تا با لیستی از انواع نارضایتی‌های عمومی از دولت مواجه شوید؛ اما برای داغ‌تر شدن این موضوع، به تازه‌ترین نمونه از تحقیر یک دانشجوی ایرانی در اروپا می‌شود اشاره کرد.

دانشجویی که برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، به دلایل امنیتی از کشور آلمان اخراج شد و اجازه تکمیل تحصیلات خود را پیدا نکرد، در حالی که رئیس دولت یازدهم در یکی از مهمترین وعده‌های خود در سال 92، بازگشت احترام و عزت به پاسپورت ایرانی را عنوان کرده بود.

اما وعده مهم حسن روحانی به مردم در خصوص بازگشت عزت و احترام به پاسپورت ایرانی در موارد متعددی نقض شد و آمارهای رسمی جهانی نیز تغییری در خصوص روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای سراسر جهان نشان نداد. حتی روابط ما با کشوری مثل عربستان، بعد از تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و حادثه دلخراش منا، به کلی قطع شد.

ماجرای اخراج دانشجویان ایرانی از آمریکا بعد از اعمال قانون جدید ترامپ علیه مهاجران کشورهای اسلامی و کارسازنشدن برجام و بلاتکلیف ماندن دانشجویان خارجی در تبادل و انتقال ارز، جزو مشکلات غیرقابل انکار قشر دانشجو در عدم تحقق این وعده خاص آقای رئیس جمهور است.

در تازه ترین نمونه نیز در حکمی که دیوان دادگستری اتحادیه اروپا صادر کرد، تصمیم آلمان در صادر نکردن روادید برای یک دانشجوی زن ایرانی به دلایل امنیت عمومی مورد حمایت قرار گرفت.

شبکه خبری دویچه وله آلمان در مقاله ای به قلم «مگی موریس» نوشت: در پی نگرانی آلمان از تحصیل یک دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری در این کشور دیوان دادگستری اتحادیه اروپا به این کشور اجازه داد که به این دانشجوی ایرانی روادید ندهد.

در سال 2012 این دختر دانشجوی ایرانی از «دانشگاه فنی دارمشتات (Darmstadt Technical University») بورس تحصیل در مقطع دکتری دریافت کرد.

شاید در این شرایط بد نباشد که رئیس محترم دولت یازدهم، وعده خاص خود در خصوص بازگشت عزت و اعتبار به گذرنامه ایرانی را مورد بررسی قرار دهد.

احتمالا مشاوران روحانی برای تغییر نگاهی که نسبت به تحقق وعده‌های بی نتیجه دولت در بین مردم ایجاد شده است، مجبور به تغییر تاکتیک شوند اما این تغییر به چه قیمتی و با چه هدفی صورت خواهد گرفت؟


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top