تاریخ انتشار: جمعه 1396/01/18 - 17:55
کد خبر: 231712

امام جمعه تبریز:

رکود اقتصادی و بیکاری، واقعیت تلخ جامعه است

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت ماه یادآور شد: در این زمینه مقام معظم رهبری اشارات و رهنمودهایی بیان داشته‌اند اما آنچه در حال حاضر می‌توان گفت که مردم آذربایجان شرقی باید حضور باشکوه و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیکاری و سیل افراد جویای کار واقعیت تلخی است که امروز در جامعه وجود دارد گفت: در شرایطی که رکود اقتصادی و بیکاری در کشور غوغا می‌کند، قطعاً اگر تولید ملی افزایش یابد، بیکاری کاهش یافته و اشتغال رونق می‌یابد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، آیت‌‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" اظهار داشت: ایشان بر این دو نکته کلیدی تولید و اشتغال در یک حرکت مؤمنانه و فراگیر تاکید کردند و فرمودند برای ساماندهی اقتصاد کشور قدم‌هایی برداشته شده اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه تولید و اشتغال با همدیگر پیوند کامل دارد، افزود: در شرایطی که رکود اقتصادی و بیکاری در کشور غوغا می‌کند، قطعاً اگر تولید ملی افزایش یابد، بیکاری کاهش یافته و اشتغال رونق می‌یابد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت حل مشکل بیکاری و رونق اشتغال خاطرنشان کرد: بیکاری و سیل افراد جویای کار واقعیت تلخی است که امروز در جامعه وجود دارد و رهبر معظم انقلاب در جمله‌ای حکیمانه و امیدوار کننده فرمودند که اگر مدیریت انقلابی و کارآمد در کشور وجود داشته باشد، هرگز بن بست اقتصادی نخواهیم داشت.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت ماه یادآور شد: در این زمینه مقام معظم رهبری اشارات و رهنمودهایی بیان داشته‌اند اما آنچه در حال حاضر می‌توان گفت که مردم آذربایجان شرقی باید حضور باشکوه و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشند.

وی افزود: مردم عزیز استان و کشورمان باید نمایش قدرتی در انتخابات داشته باشند و کاندیداها و هوادارانشان بایستی در جهت تقویت شان و موقعیت جمهوری اسلامی حرکت کرده و صداقت، اخلاص و قانون‌مداری باید در جامعه ما حرف نخست را بزند و از تهمت بی انصافی و تخریب کاندیداها اجتناب ورزید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به 20 فروردین ماه، سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا خاطرنشان کرد: مردم دنیا می‌دانند که علت تسخیر سفارت آمریکا تبدیل شدن آنجا به لانه جاسوسی و طرح‌ریزی توطئه‌هایی علیه انقلاب اسلامی در آنجاست و مدارک کافی این مسئله نیز موجود است.

وی با یادآوری اینکه خیانت‌ها و جنایات آمریکا در قبال ایران بی‌حد و بی‌‌شمار است، ادامه داد: پس از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا و علی رغم انعقاد توافق برجام، هرچه قدر انفعال نشان می‌دهیم پیشروی آنها بیشتر می‌شود و تمدید داماتو کاملاً با نص صریح برجام مخالف است.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران گفت: اخیراً وزارت امور خارجه آمریکا تحریم‌هایی درباره مقامات ایرانی تصویب کرده و این در اصطلاح عیدی آمریکایی‌ها به ایران بود که البته برخی کشورها همچون چین و روسیه نسبت به این تحریم‌ها اعتراض کرده و مخالفت خود را ابراز داشتند.

وی افزود: مردم شریف ایران از مسئولان محترم دولتی و مجلس انتظار دارند از کنار این قبیل مسائل به سادگی عبور نکنند و ملت ایران جنایت و خیانت‌های آشکار آمریکا را هرگز فراموش نکرده و قطع رابطه سال 59 با آمریکا را مطلوب می‌دانند و می‌خواهند این افتخار برای همیشه برای ملت ایران محفوظ باقی بماند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رجب یادآور شد: به فرموده پیشوایان دینی ماه رجب ماه پالایش روح از آلودگی معاصی است و در این ماه مناسبت‌های موالید ائمه اطهار (ع) همچون دهم ماه رجب سالروز ولادت حضرت جوادالائمه (ع) و 13 رجب سالروز میلاد فرخنده امیرالمؤمنین علی (ع) ثبت شده است که مایه بسی مسرت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top