تاریخ انتشار: شنبه 1396/01/19 - 14:52
کد خبر: 231789

راههای افزایش زمان بسته های اینترنتی

مدیریت در زمان بازی های اینترنتی ، خاموش کردن گزینه خودکارو پنهانی به روز رسانی برنامه ها وغیر فعال کردن برنامه کپی کردن راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از مصرف زود هنگام بسته های اینترنتی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مصرف زودهنگام بسته های اینترنتی که اپراتورهای تلفن همراه در اختیار مشترکان خود قرار می دهند یکی از گلایه هایی است که همواره از سوی مردم مطرح شده و مشترکان تلفن همراه حتی برای اطلاع دادن به وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به صفحه های مجازی وی در شبکه های اجتماعی مراجعه کرده و پیام های اعتراضی خود را به ثبت رسانده اند.
اعتراض ها وگلایه های مطرح شده از سوی مردم واکنش «محمود واعظی »وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به همراه داشت است به گونه ای که وی پارسال خبر از تشکیل کمیته ای برای بررسی این موضوع و اعلام نظر در این باره داده بود.

واعظی از مردم خواست تا اعتراض ها و درخواست های خود را با سامانه 195 که سامانه ای برای رسیدگی به شکایت های مردمی در زمینه فعالیت اپراتورها است در میان بگذارند تا در کوتاه ترین زمان به آنها رسیدگی شود.

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران که وظیفه نظارت بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه را بر عهده دارد دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت بسته های اینترنتی اپراتورها به دنبال توصیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سازمان تشکیل شده است.

جهانگیراسدی افزود: اعضای تیم کارشناسی برای رسیدگی به شکایت های مردمی در نخستین جلسه کمیته تعیین شدند و قرار است کار رسیدگی به درخواست ها را آغاز کنند.

به گفته وی، کارشناسان این کمیته ویژه پس از بررسی شکایات مردمی، پاسخ و توضیح اپراتورها را نیز اخذ خواهند کرد.

وزیر ارتباطات سوم اسفندماه پارسال درباره نتایج جلسه کمیته بررسی وضعیت بسته های اینترنتی گفت: بررسی ها نشان داد تاکنون تخلفی از سوی اپراتورها نداشته ایم.

واعظی که در حاشیه شانزدهمین کنفرانس بین المللی هوا فضای ایران در دانشگاه خواجه نصیرالدین در جمع خبرنگاران سخن می گفت در این باره افزود: نحوه مصرف مردم و تمایل آنها به تماشای فیلم در بستر اینترنت، سبب اتمام زود هنگام بسته هاست.

بررسی های صورت گرفته نشان داده است که چگونگی مصرف است بسته ها از سوی مشترکان اثر مستقیم بر مدت زمان بسته های اینترنتی آنان دارد.

* بازی های آنلاین و مصرف بسته اینترنت
بازی های آنلاین مثل کلش آف کلنز (Clash of Clans)، وارکرفت (Warcraft) و بسیاری از بازی های دیگر که امروز در بین کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند با توجه به روند طولانی بازی و مدت زمان اتصال به اینترنت، داده به نسبت زیادی را مصرف می کنند .

* استفاده مدیریت شده از بازی ها راهکارطولانی شدن زمان بسته اینترنت
اگرترافیک ماهیانه اینترنت شما محدود و کم است یشنهاد می شود به صورت زمان بندی شده بازی ها را انجام دهید.

استفاده از بازی های آنلاین به صورت مدیریت شده به شما کمک خواهد کرد و مدت زمان بیشتری بتوانید از بسته اینترنت خود استفاده کنید.

*  بروزرسانی ( آپدیت )خودکار و پنهانی نرم افزار های کامپیوتر و برنامه(اپ های) گوشی
مورد دیگری که شبیه به بروز رسانی (آپدیت) سیستم عامل است و دشمن جان حجم اینترنت شما هستند ، بروز رسانی های پنهانی نرم افزارهای سیستم عامل های کامپیوتر و گوشی است که به صورت پیش فرض و بدون اطلاع کاربر انجام می شوند نرم افزارهای نظیر فایرفاکس ، تلگرام کامپیوتر وغیرو بدون اطلاع کاربر خود را به نسخه های جدید تر بروز می کنند و در گوشی نیز نرم افزارهایی مثل بازار، سرویس های گوگل نیز در صورت نیاز پس از اتصال به اینترنت خود را اتوماتیک بروز می کنند.

* خاموش کردن به روز رسانی خودکار
راهکاری که برای طولانی شدن زمان بسته اینترنتی پیشنهاد می شود خاموش کردن گزینه بروز رسانی خودکار این نرم افزار ها است .

* کپی (دانلود) خودکار
برنامه های گفت و گو(اپ های چت) مثل تلگرام ، واتس اپ، لاین که این روزهر کاربر فعال گوشی های هوشمند و دنیای اینترنت در آنها عضو است برخی از مدیا هایی که توسط کاربران دیگر برای شما ارسال می شود نظیر عکس ، آهنگ و دیگر فایل ها را به صورت اتوماتیک دانلود می کنند. حجم موارد دانلود شده برخی اوقات براحتی به چندین گیگ می رسد و می تواند بسیار سریع ترافیک ماهیانه شما را به پایان برساند.

پیشنهاد می شوددانلود اتوماتیک این آپ ها را غیر فعال کنید .

برای اپلیکیشن تلگرام و غیرفعال کردن دانلود خودکار مراحل زیر را انجام دهید.

ابتداء اپلیکیشن تلگرام را باز کرده  (settings
( Automatic media download

و سپس گزینه های زیر مجموعه را انتخاب کرده و تیک های دانلود اتوماتیک را غیر فعال کنید.

دفتر بررسی های فنی، اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پارسال از وجود 151 میلیون و 880 هزار و 605 سیم کارت واگذار شده در کشور خبرداده بود دارد که از این تعداد 71 میلیون و 360 هزار و 365 سیم کارت غیرفعال است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top