تاریخ انتشار: شنبه 1396/01/19 - 16:37
کد خبر: 231803

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، دست به دامن لاریجانی شدند؛

فارغ‌التحصیلان نفت، مشمول پروژه‌های انتخاباتی دولت نمی‌شوند؟!

فارغ‌التحصیلان نفت، مشمول پروژه‌های انتخاباتی دولت نمی‌شوند؟!

در حال حاضر برخورد یکسانی با تمامی دانش آموختگان یک ورودی صورت نمی پذیرد و قانون به صورت عادلانه اجرا نمی گردد؛ لذا تقاضا می شود پیگیری های لازم جهت جلوگیری از هرگونه برخورد متفاوت و ناعادلانه با دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت را مبذول فرمایید.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که وزیر نفت قرار است برای پاسخ به سوال نمایندگان مجلس مبنی بر عدم استخدام دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت به مجلس برود، جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، نامه سرگشاده‌ای خطاب به علی لاریجانی نوشتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این نامه آمده است: چنانچه استحضار دارید قوانین جدید عطف به ماسبق نمی گردند بنابر این تصویب و اجرای هرگونه قوانین جدید می بایست برای ورودی های جدید دانشگاه نفت اعمال گردد در حالی که کلیه قوانین تصویب و اجرا شده از سال 94 تا کنون برای تمامی دانش آموختگان منتهی به ورودی سال 94، نیز در حال اعمال می باشد. در حال حاضر برخورد یکسانی با تمامی دانش آموختگان یک ورودی صورت نمی پذیرد و قانون به صورت عادلانه اجرا نمی گردد؛ لذا تقاضا می شود پیگیری های لازم جهت جلوگیری از هرگونه برخورد متفاوت و ناعادلانه با دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت را مبذول فرمایید. 

ماجرای استخدام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت اما در دولت یازدهم به رشته‌ای تبدیل شد که سر درازی دارد و جناب وزیر، بی توجه به آنچه در آینده تحصیلی و زندگی دانشجویان ممکن است رقم بخورد، تحصن و تجمع‌های جنجال برانگیز آن‌ها زمستان دو سال پیش و تابستان گذشته را به کلی نادیده گرفته است.

جای تعجب ندارد دانشجویانی که با رتبه‌های برتر و در حالی که می‌توانستند به دانشگاه‌های برتر کشور بیایند، به دلیل تعهد وزارت نفت مبنی بر استخدام، دانشگاه صنعت نفت را انتخاب کردند اما حالا با بدقولی وزیر نفت در دولت یازدهم و جایگزینی با فارغ‌التحصیلان غیر ایرانی! مواجه شدند و تمام آینده تحصیلی و شغلی و حتی زندگی خود را در حاله‌ای از ابهام می‌بینند.

حتی در این خصوص، رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز طی نامه‌ای خطاب به زنگنه، خواستار بازنگری و توجه بیشتر برای دانشجویانی شد که با هدف‌گذاری از پیش تعیین شده به این دانشگاه آمدند تا دولت، مدیون آن‌ها نشود.(اینجـــــا)

حالا اما در آستانه انتخابات شاید بد نباشد تا دولت برای جلب آراء عمومی، در کنار پروژه‌های هنگفت انتخاباتی که از شمال و جنوب تا غرب و شرق کشور را در حال پیمایش است، کار دانشجویان دانشگاه صنعت نفت را نیز راه بیاندازد؛ مگر اینکه مرغ جناب وزیر، یک پا داشته باشد!

متن کامل نامه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به علی لاریجانی را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم 
"دلسرد کردن نسل جوان از حال و آینده خیانت به کشور و ناموس ملی است."
مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور
22 / 7 / 1394

جناب آقای دکتر لاریجانی 
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی 

با  سلام و تحیات وافره؛
به استحضار می رسانیم دانشگاه صنعت نفت به عنوان تنها نهاد آموزش عالی تحت نظارت و مدیریت وزارت نفت طی 76 سال فعالیت علمی خود نقش بی بدیلی در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص صنعت نفت داشته است.  رسالت این دانشگاه جذب افراد نخبه کشور و آموزش و آماده نمودن آنان برای خدمت در صنعت اول کشور یعنی صنعت نفت و گاز و تلاش در راستای هرچه بومی سازی صنعت نفت و کاهش وابستگی به بیگانگان در این زمینه می باشد.

بر همین اساس سیاست های منحصر به فرد این دانشگاه و پشتیبانی وزارت نفت از آن، همه ساله سبب گردیده است که نخبگان علمی و رتبه های برتر آزمون سراسری حضور در این دانشگاه را علی رغم شرایط بد آب و هوایی خوزستان بر دیگر دانشگاه های معتبر در کشور ترجیح دهند و با چشم پوشی از بعضی فرصت های بالقوه این دانشگاه ها، به امتیازهای ذکر شده توسط دانشگاه صنعت نفت در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و همچنین سایت های رسمی دانشگاه و وزارت نفت به خصوص در مورد اولویت استخدام پس از آگاهی از فرآیند اجرایی آن در عمل که شامل جذب فارغ التحصیلان گروه الف دوره کارشناسی و فارغ التحصیلان دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری در شرکت های تابعه وزارت نفت بوده اعتماد نمایند.

متأسفانه بنا به ابلاغیه 19/3/94 وزیر محترم نفت، جناب آقای مهندس زنگنه، مبنی بر ممنوعیت هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی در تمامی دستگاه های تابعه وزارت نفت، علی رغم امتیازات و وعده های داده شده به دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و اعتماد دانشجویان به آنها ، سرنوشت فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تحت الشعاع قرار گرفته است، لذا با توجه به ماهیت تخصصی رشته های دانشگاه صنعت نفت و محدود بودن آنها به صنایع نفت و گاز و متعهد به خدمت بودن دانش آموختگان در مجموعه وزارت نفت و شرکت های تابعه، دانش آموختگان و دانشجویان شانس اندکی جهت استخدام در مجموعه های خارج از وزارت نفت را دارند.  لذا ابلاغیه اخیر باعث بیکار ماندن و به دنبال آن ایجاد مشکلات روحی، معیشتی و اجتماعی زیادی برای این دانش آموختگان شایسته شده است.

قریب به 22 ماه از تلاش های فارغ التحصیلان و دانشجویان در جهت تعیین تکلیف و حل مشکل توسط مسئولین و وزیر محترم نفت می گذرد و علی رغم دعوت این برادران به آیه مبارک ((یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ. ای کسانی که ایمان آورده اید، به پیمان ها وفا کنید. مائده 1)) پاسخ صحیح و شایسته ای به فارغ التحصیلان و دانشجویان داده نشده است. 

فلذا با عنایت به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام مسئولان در جهت رفع مشکلات اشتغال جوانان از جنابعالی تقاضا داریم تا با بررسی و پیگیری های مدبرانه ما را در جهت دستیابی به درخواست های ذیل که صرفاً همان احقاق حقوق از دست رفته ما می باشد یاری و مساعدت فرمایید.

1. شروع مجدد فرآیند جذب دانش آموختگان گروه الف بر اساس روال جاری جذب تا قبل از بخشنامه 19 خرداد سال 94

2. اخذ مجوز استخدام برای کلیه دارندگان شرایط (دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت) به صورت مکتوب و در قالب ابلاغیه لازم الاجراء با قید تاریخ مشخص و نه صرفاً همانند بخشنامه بدون دستور اجرایی 27 دی ماه 94

3. در حال حاضر شروع به فعالیت افراد جذب شده در کلیه مجموعه وزارت نفت منوط به اخذ 2 مجوز از جانب وزیر می باشد، مجوز استخدام و مجوز شروع به کار؛ با توجه به ایجاد و گسترش موانع پیچیده در راستای استخدام دانش آموختگان گروه الف دانشگاه از سال 94 تا کنون، خواهشمند است پیگیری های لازم جهت رفع کلیه این موانع غیر رایج صورت پذیرد.

4. خاطر نشان می سازد عطف به بند 6 بخشنامه شماره 127432 مورخ 19/3/1394 تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی، صرفاً برای کلیه افرادی که از طریق آزمون استخدامی جذب شده اند انجام می پذیرد، در حالی که تا پیش از آن دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت نیز پس از طی مدت زمان معین کار آموزی (دوران پیمانی) از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت می گردیدند؛ لذا بدینوسیله تقاضا داریم این بند از بخشنامه مذکور اصلاح گردیده و مطابق با قوانین سابق دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت نیز مشمول این بند قرار گیرند.

در پایان ذکر این مطلب ضروری است، چنانچه استحضار دارید قوانین جدید عطف به ماسبق نمی گردند بنابر این تصویب و اجرای هرگونه قوانین جدید می بایست برای ورودی های جدید دانشگاه نفت اعمال گردد در حالی که کلیه قوانین تصویب و اجرا شده از سال 94 تا کنون برای تمامی دانش آموختگان منتهی به ورودی سال 94، نیز در حال اعمال می باشد. در حال حاضر برخورد یکسانی با تمامی دانش آموختگان یک ورودی صورت نمی پذیرد و قانون به صورت عادلانه اجرا نمی گردد؛ به نحوی که دانش آموختگانی که تعهد انجام خدمت سربازی و یا تمایل به ادامه تحصیل پیش از استخدام در مجموعه وزارت نفت را نداشته اند، بر اساس قوانین گذشته جذب شده اند و مابقی طبق قوانین ناعادلانه جدید، تنها به دلیل گذراندن خدمت سربازی و یا تحصیل در مقاطع بالاتر امکان استخدام در شرکت های تابعه وزارت نفت را ندارند؛ لذا تقاضا می شود پیگیری های لازم جهت جلوگیری از هرگونه برخورد متفاوت و ناعادلانه با دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت را مبذول فرمایید.

من الله استعان
دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت ایران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top