تاریخ انتشار: شنبه 1396/01/19 - 18:18
کد خبر: 231817

فردا؛ افتتاح سه پروژه هسته‌ای

صالحی در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات ترامپ درخصوص توافق هسته ای اظهار داشت: زمانی که مذاکرات انجام می شد عده ای در آمریکا مخالف مذاکرات بودند. ترامپ هم بارها مخالفت خود را با این توافقنامه اعلام کرد و یکبار هم به تندی گفته بود آن را کنار می گذارد اما واقعیت روی زمین به گونه ای دیگر است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سازمان انرژی اتمی از افتتاح سه پروژه صنعت هسته ای در روز ملی فناوری هسته ای (فردا 20 فروردین) خبر داد و گفت: دستاوردهای صنعت هسته ای در سال 95، 50 درصد بیش از سال 94 بوده که نشاندهنده نشاط صنعت هسته ای است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایرنا، علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم امضای یادداشت تفاهم با معاون نخست وزیر مجارستان و در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص برنامه های روز ملی فناوری هسته ای گفت: درباره طرح های جدیدی که قرار است فردا رونمایی شود صحبت نخواهم کرد چون این طرح ها فردا رونمایی می شود اما فردا سه افتتاحیه در استان های قزوین، البرز و یزد داریم که آقای دکتر روحانی از طریق ویدئو کنفرانس آنها را افتتاح می کنند.

علاوه بر این، نمایشگاهی درخصوص فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران در سال 1395 دایر خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: دستاوردهای صنعت هسته ای در سال 1395، 50 درصد بیشتر از سال 94 بوده که نشاندهنده نشاط صنعت هسته ای دارد و امیدواریم فردا ملت عزیز خبرهای خوشحال کننده ای بشنوند و بدانند که صنعت هسته ای با قدرت و در تمامی ابعاد پیش می رود.

صالحی در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات ترامپ درخصوص توافق هسته ای اظهار داشت: زمانی که مذاکرات انجام می شد عده ای در آمریکا مخالف مذاکرات بودند. ترامپ هم بارها مخالفت خود را با این توافقنامه اعلام کرد و یکبار هم به تندی گفته بود آن را کنار می گذارد اما واقعیت روی زمین به گونه ای دیگر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: این توافق بین ایران و آمریکا نیست بلکه توافق بین المللی است و یک کشور نمی تواند آن را کنار بگذارد. البته می تواند مشکل آفرینی کند اما جمهوری اسلامی ایران برای همه اتفاقات آمادگی لازم را دارد، ما امیدواریم هیچ وقت به آنجا نرسیم.

صالحی یادآور شد: برجام هم به نفع ما و هم به نفع منطقه و هم به نفع جامعه بین المللی است و ضرورت ندارد تفاهمی که منافع همگانی را تامین می کند مخدوش شود. توصیه ما این است که آنها روی عواقب اقدامات خود دقت بیشتری کنند.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: البته برخورد ما هم سنجیده و مطالعه شده بود و از روی احساس نخواهد بود اما مدبرانه و عقلانی خواهد بود.

صالحی بیان کرد: خواسته ما این است که برجام همچنان پابرجا بماند و خدشه ای به آن وارد نشود.

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص فروش آب سنگین هم گفت: مذاکراتی با شرکت های اروپایی داشتیم و شرکت های اروپایی اعلام کردند که حجم قابل توجهی به آب سنگین نیاز دارند و باید اتحادیه اروپا با آنها مجوز بدهند و بتوانند آب سنگین خریداری کنند.

صالحی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درخصوص جلسه آتی کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: متولی کمیسیون مشترک دوستان وزارت خارجه هستند که حضور فعالی در آن دارند و بحث عمده ای که مطرح می کنند مسائل تحریم هاست البته مسائل فنی هم در این نشست مطرح خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: برای مثال توافق شده بود 900 تن اورانیوم در یک دروه سه ساله از قزاقستان بیاوریم که در لحظه آخر با مخالفت انگلیس معلق شد و این از مطالبات ما است و به طور جد آن را پیگیری می کنیم.

صالحی اظهار کرد: در آخرین جلسه ای که در فرانکفورت داشتیم در این خصوص تفاهم شده بود اما فعلا دچار وقفه شده است و این به عنوان مطالبه ما پابرجاست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نمی شود 5 کشور توافق کنند و موافق خود را اعلام کنند اما یک کشور در لحظه آخر عدم موافقت خود را اعلام کند و ما این را شایسته نمی دانیم و قطعا با جدیت تمام پیگیری می کنیم.

صالحی درپاسخ به این سوال که آیا این اقدام انگلیسی ها نقض برجام است یا نه اظهار داشت: در این خصوص که آنها نقض برجام و یا عدم نقض است موضوعی نیست که من بخواهم اظهارنظر کنم. این مساله در کمیته نظارت بر اجرای برجام مطرح و از حیث حقوقی ارزیابی می شود و اگر تشخیص داده شده که نقض برجام است اقدام لازم را عمل می کنیم. با این حال، این بدعهدی است چرا که 5 کشور موافقت خود را اعلام کرده بودند و انگلیس هم در اوایل موافق بود و در لحظه های آخر با این مانع برخورد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top