تاریخ انتشار: شنبه 1396/01/19 - 19:28
کد خبر: 231828

شرکت‌های دانش‌بنیان تنها راه رسیدن به اشتغال و رفاه اجتماعی

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، شرکت‌های دانش‌بنیان را تنها راه رسیدن به اشتغال و رفاه اجتماعی و فرهنگی دانست.

خبرنامه دانشجویان ایران: دکتر پیری با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام، رقم زدن اقتصادی نو و جوان با عنوان اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی بر اساس شرکت‌های دانش‌بنیان و فکر و ایده افراد خلاق قرار دارد که اشتغال و رفاه اجتماعی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر خسرو پیری اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، فکر و ایده افراد خلاق، پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی و مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد امروز ما هستند و فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با حمایت از این شرکت‌ها، روند فعالیت‌های آنها را تداوم بخشند.

دبیر نشست همکاری‌های علمی، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا، رسالت اصلی دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم را تجاری‌سازی علم و فناوری از طریق کمک به تاسیس و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: طبق جلسه‌های کارشناسی صورت گرفته در این دفتر و ثبت‌نام شرکت‌های داخلی و ایتالیایی در مورخ ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه امسال مقرر شد همکاری بزرگ‌ترین شرکت‌های معتبر ایتالیایی با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی که عصاره‌ای از پارک‌های علم و فناوری کشور هستند، در حضور وزیران علوم هر دو کشور انجام شود.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد امروز ما هستند و در این راستا نیز جنبش‌های خوبی در فناوری کشور شکل گرفته است.

دکتر پیری با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام، رقم زدن اقتصادی نو و جوان با عنوان اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی بر اساس شرکت‌های دانش‌بنیان و فکر و ایده افراد خلاق قرار دارد که اشتغال و رفاه اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی تنها راه رسیدن به اشتغال و رفاه اجتماعی و فرهنگی را بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد و گفت: بحث فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم است و این موضوع که با اندک حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان، باعث سودهای فراوان در زمینه فناوری خواهد شد و به همین علت باید توانمندی این‌گونه شرکت‌ها بیشتر بیان شود تا با حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از این شرکت‌ها، روند فعالیت‌های آنها تداوم داشته باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری  خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری در کشور زمینه‌ساز برقراری ارتباطات بین‌الملل و مبادلات علمی و تجاری در حوزه فناوری بین ایران با دیگر کشورها هستند و می‌توانند ضمن شناسایی بازارهای بین‌المللی زمینه‌ساز صادرات، فروش و انتقال دانش و فناوری به دیگر کشورها باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top