تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/21 - 09:09
کد خبر: 232013

افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای به سختی محقق خواهد شد

مدیر عامل شرکت بیمه آسیا اعلام داشت: مادامی که بخش خصوصی در صنعت بیمه، هزینه نگاه اجتماعی دولت در این بخش را می‌پردازد، این صنعت راهی برای تنفس خود نخواهد داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر عامل شرکت بیمه آسیا، دلیل پایین بودن P/E صنعت بیمه را عدم تمایل فعالان بازار سرمایه برای  خرید سهام شرکت های بیمه ای دانست و اعلام داشت که به دلیل سودآور نبودن صنعت بیمه، سهامداران شرکت های بیمه ای تمایلی برای افزایش سرمایه شرکت های متبوع خود  ندارند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از نسیم آنلاین، دکتر "ابراهیم کاردگر"، درعین حال، احتمال داد که برخی از  شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ،افزایش سرمایه شرکت متبوع را اجرایی کنند که این امر هم ، اقدامی کم اثربوده ؛چون پول تازه ای وارد شرکت ها نمی شود.

هیات وزیران، حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی موضوع ماده ۳۶ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری را تصویب کرده که بر این اساس، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعلام شده و در این تصویب نامه سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت موسسه بیمه مستقیم در رشته بیمه های غیر زندگی ۳۰۰ میلیارد ریال، بیمه های زندگی و مستمری ۲۰۰ میلیارد ریال و بیمه های مختلط ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

درعین حال، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و شروع به فعالیت موسسات بیمه اتکایی نیز ۲هزار و پانصد میلیارد ریال مصوب شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بیمه آسیا، افزایش سرمایه شرکت های بیمه ای درشرایط حاضر،به دلیل پایین بودنP/Eاین صنعت به سختی محقق خواهد شد.

گفته می شود که تعدادی از شرکت های بیمه ای به دلیل  پایین بودن سرمایه آنها درمحدوده اخطار قرار دارند که طبق تکلیف بیمه مرکزی، چاره ای جز افزایش سرمایه شرکت خویش را ندارند.

کاردگر اضافه کرد که  درحال حاضر، حدود 40 درصد ازکل سهم  پرتفوی صنعت بیمه مربوط به رشته شخص ثالث و سرنشین بوده که با توجه به نحوه قیمت گذاری در این رشته بیمه ای ،بار هزینه اجتماعی آن بر دوش بخش خصوصی صنعت بیمه است.

مدیر عامل شرکت بیمه آسیا ، اعلام داشت: مادامی که بخش خصوصی درصنعت بیمه،هزینه نگاه اجتماعی دولت دراین بخش را می پردازد، این صنعت راهی برای تنفس خود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد که درحال حاضرتعهدات اجتماعی تحمیل شده بر صنعت  بیمه بیش ازظرفیت های کنونی این صنعت است.

کاردگر گفت که بخش خصوصی در صنعت بیمه نباید بارنگاه اجتماعی رشته شخص ثالث و سرنشین را  به دوش بکشد و ادامه داد که  دولت باید برای این نگاه اجتماعی، ردیف بودجه ای  تعیین کرده و یا بخشی از ذخایر معوق این رشته بیمه ای را درحساب صندوق تامین خسارت های بدنی  لحاظ کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top