تاریخ انتشار: شنبه 1396/01/26 - 17:38
کد خبر: 232613

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع طوفان تندری

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روند حرکت سامانه بارشی در کشور را تشریح کرد و نسبت به وقوع بارش های شدید موقت، وقوع صاعقه و طوفان تندری که منجر به سیلاب می شود، هشدار داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز یکشنبه 27 فروردین، با تقویت و حرکت شرق سوی سامانه بارشی، گستره بارش ها علاوه بر مناطق فوق، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب غرب کشور را نیز در بر خواهد گرفت. ضمن این که وزش باد طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز قابل توجه خواهد بود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دولت بهار، احد وظیفه وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد و گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با گذر امواج تراز میانی جو از روی کشور، طی چند روز آینده به تناوب بخش هایی از کشور تحت تاثیر قرار گرفته و بارندگی در برخی مناطق رخ خواهد داد.

روند حرکت سامانه بارشی در کشور
وی افزود: امروز (شنبه 26 فروردین)، فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب، شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر و به تدریج دامنه های البرز شرقی و به صورت پراکنده تر جنوب شرق کشور را نیز فرا می گیرد. همچنین با استقرار جریان های شمالی در سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و افت دما در این مناطق رخ خواهد داد و دریای خزر مواج خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استان های غربی کشور  است، گفت: تصاویر رادار هواشناسی و  گزارش های ایستگاه های هواشناسی بیانگر بارش باران  در برخی استان های غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه های جنوبی البرز در استان قزوین است.

به گفته وظیفه، امروز (شنبه) انتظار می رود تداوم جریان های گرم و مرطوب و گذر ناوه تراز میانی سبب بارش های رگباری توام با رعد و برق و باد شدید موقت شود این وضعیت نیز احتمالا موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی،  شرق گیلان،  غرب مازندران  و دامنه های البرز در استان های  قزوین، البرز و تهران می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: مهمترین مخاطره این گونه سامانه های همرفتی بارش های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت ( طوفان تندری) است که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود. بنابراین توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانال ها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره های مناطق کوهستانی خودداری شود، همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراه ها و کانال ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت توصیه می شود.

وی در ادامه به وقوع گرد و خاک در برخی نمقاط کشور اشاره کرد و گفت: امروز وزش باد شدید در کشور عراق و خیزش گرد  و غبار و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور احتمالا باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وزش باد قابل توجه در نیمه شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز
به گفته وظیفه، در روز یکشنبه 27 فروردین، با تقویت و حرکت شرق سوی سامانه بارشی، گستره بارش ها علاوه بر مناطق فوق، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب غرب کشور را نیز در بر خواهد گرفت. ضمن این که وزش باد طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز قابل توجه خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: دوشنبه 28 فروردین، بارش بیشتر در دامنه های زاگرس و نیمه شرقی کشور متمرکز خواهد شد، همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در پایان در مورد وضعیت جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه 27 فروردین، ابری، همراه با بارش پراکنده، در بعدازظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 22 و 17 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 28 فروردین، نیمه ابری، همراه با وزش باد، به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای 25 و 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top