تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/28 - 11:00
کد خبر: 232784

کاندیداتوری جهانگیری؛ تضمین ترس واقعی از شکست!

کاندیداتوری جهانگیری؛ تضمین ترس واقعی از شکست!

این بزرگترین گاف سیاسی حسن روحانی ست که حاضر شده است کسی از درون دولت را برای حمایت خویش کاندیدا کند، تا به حال وضعیت هیچ دولتی آنقدر وخیم نبوده است که مجبور باشد دو کاندیدا از دولت معرفی شوند تا بتواند مردم را توجیه نماید.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز آخر انتخابات شاهد ثبت نام معاون اول رییس جمهور فعلی بودیم، این اولین باری است که معاون اول رییس جمهور برای حمایت از دولت! حاضر است کاندیدا شود. زمانی دکتر حسن روحانی ملاک وضعیت مردم را جیب مردم می دانست و معتقد بود این مردم هستند که با تمام وجود حس میکنند که آیا وضعیت خوب یا بد است، حال به نظر می رسد خلاف صحبت های خویش معاون اول خود را آورده است تا بگوید ملاک جیب مردم نیست بلکه ملاک صحبت های دولت است!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این بزرگترین گاف سیاسی حسن روحانی است که حاضر شده کسی از درون دولت را برای حمایت خویش کاندیدا کند، تا به حال وضعیت هیچ دولتی آنقدر وخیم نبوده که مجبور باشد دو کاندیدا از دولت معرفی شوند تا بتواند مردم را توجیه نماید. شاید تجربه ی قبلی روحانی به او قبولانده است که کاندیدای پوششی داشته باشد اما همیشه نمی توان از یک راه به پیروزی رسید که اگر چنین بود صحنه ی سیاست به صحنه ای رخوت بار تبدیل می گشت.

علاوه بر این ها این ثبت نام نشان داده که روحانی خود به آرای منفی و بی بازدهی دولت خود واقف است و با ترس و دلهره به مناظرات انتخاباتی می نگرد چون دیگر در آنجا نمی تواند بگوید من این وعده را نداده ام یا آن حرف را نزده ام، و تنها یک تلنگر از طرف رقیب می تواند خاطرات شعارها و وعده های چهار سال قبل روحانی را برای مردم یادآوری کند.

اشتباه دیگر روحانی این است که فکر می کند اگر کسی در مناظرات مانند او حرف بزند می تواند جایگاه روحانی را بالاتر ببرد، شاید چنین فکری برای افرادی که هم جناح، اما دارای مرزهایی با هم هستند صادق باشد، مانند قالیباف- رییسی اما برای روحانی-جهانگیری صادق نیست چرا که رئیسی و قالیباف هر کدام برای پیروزی و هر کدام با شعار و بدنه ی اجتماعی متفاوتی به میدان آمده اند که باعث کنش و واکنش هایی در جامعه علیه روحانی می شود و ناگزیر رای روحانی را کاهش خواهند داد، اما جهانگیری به دلیل وابستگی شدید و نداشتن کوچکترین فاصله از روحانی از هم اکنون در صحبت ها و حرف های او تردید وجود دارد چرا که در اذهان مردم او نماینده ی دولت است و تنها برای دفاع از دولت آمده است و باعث می شود حتی نتوان به آمارهای جهانگیری اعتماد کرد و این تنها یکی از ویژگی های منفی جهانگیری است.

هر چند که تحلیل ها نسبت به آمدن جهانگیری از حالا می تواند زود باشد اما به نظر این عمل روحانی نه به نفع او، بلکه به ضررش تمام خواهد شد و صد البته نکته ی بارزی خواهد بود تا رییسی و قالیباف با دست گذاشتن بر روی آن نه تنها جهانگیری را در راند اول شکست بدهند، بلکه روحانی را به لبه ی پرتگاه شکست بکشانند.

* نوشته امین خلیق

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top