تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/28 - 18:06
کد خبر: 232830

جوابیه دانشگاه آزاد به «مناقصه صوری هتل فرهیختگان» +پاسخ «خبرنامه دانشجویان ایران»

بخشی از واحدهای اداری دانشگاه که به صورت موقت در هتل فرهیختگان اقامت داشتند با تکمیل ساختمان آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال گذشته به این ساختمان منتقل گردیده اند؛ و این ساختمان توسط ریاست محترم هیات موسس دانشگاه جناب آقای دکتر ولایتی افتتاح گردید.

خبرنامه دانشجویان ایران: اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد جوابیه ای را پیرامون خبر "مناقصه صوری مسئولان دانشگاه آزاد برای هتل مجلل فرهیختگان؟" ارسال کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:

جناب آقای علی خضریان
مدیر مسئول محترم سایت خبری خبرنامه دانشجویان ایران

با سلام و احترام،

پیرو انتشار گزارشی تحت عنوان "مناقصه صوری مسئولان دانشگاه آزاد برای هتل مجلل فرهیختگان؟" مورخ 1396/01/27 با شناسه خبری 232727 دستور فرمائید بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران با تیتر مورد نظر دانشگاه در همان محل انتشار خبر اصلی درج شود.

جهت تنویر افکار عمومی و مخاطبین محترم خبرنامه دانشجویان ایران این نکات قابل ملاحظه است:

تیتر: "وقتی توهمات تبدیل به سوژه تخریب می شود"

انتشار گزارشی مجهول در رابطه با واگذاری هتل فرهیختگان در برخی رسانه ها در آستانه انتخابات در حالی صورت می گیرد که تهیه کنندگان متن مذکور در حالی بر اساس توهمات خود اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه دانشگاه آزاد اسلامی کرده اند. که حتی در همین متن نیز به بی اساس بودن ادعاهای خود اذعان کرده و قید برگزاری مناقصه را اعلام کرده اند و بازهم مدعی عدم رعایت تشریفات قانونی شده اند، از این برادران باید پرسید که آیا برگزاری مناقصه رسمی و با درج آگهی در مطبوعات بالاترین تشریفات قانونی نیست؟

به اطلاع مخاطبان محترم این سایت می رساند، برای فراخوان سرمایه گذار جهت تجهیز و بهره برداری از هتل فرهیختگان که با موافقت اصولی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت تامین فضای میزبانی گردشگری احداث گردیده است در سه نوبت آگهی مطبوعاتی منتشر گردیده است. در سال گذشته سرمایه گذار با رعایت تشریفات قانونی به دانشگاه معرفی گردید، و با تصمیم مدیریت واحد علوم و تحقیقات، این هتل جهت کاربری اقامتی و اداری مورد نیاز داخلی دانشگاه در حال استفاده می باشد.

همچنین بخشی از واحدهای اداری دانشگاه که به صورت موقت در هتل فرهیختگان اقامت داشتند با تکمیل ساختمان آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال گذشته به این ساختمان منتقل گردیده اند؛ و این ساختمان توسط ریاست محترم هیات موسس دانشگاه جناب آقای دکتر ولایتی افتتاح گردید.

گزارش مذکور مصداق ضرب المثل "خسن و خسین هر سه دختران معاویه اند" است، نه واگذاری صورت گرفته و نه مناقصه صوری و نه قرار است هتل فرهیختگان واگذار گردد.

با این حال امید داریم این رسانه بیش از پیش در جهت اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای مبادرت ورزد و اخلاق حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهد.

اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

پاسخ «خبرنامه دانشجویان ایران» به جوابیه دانشگاه آزاد:
ضمن تشکر از اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی که تلاش کرده است بر خلاف روال معمول گذشته نحوه مواجهه آن دانشگاه با این رسانه دانشجویی با ارسال جوابیه ای ضمن ارائه توضیحات خود زمینه شفافیت خبری را فراهم آورد- که این مهم در جای خود قابل تقدیر و تشکر می باشد- ذکر چند نکته می تواند به این امر کمک نماید.

اول: مخاطبان «خبرنامه دانشجویان ایران» به خوبی می دانند که رویه این پایگاه خبری در خصوص نگاه نقادانه نسبت به مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و خصوصاً دانشگاهی ارتباطی به انتخابات پیش رو نداشته و هدف از انتشار این خبر نیز صرفاً در راستای رسالت حرفه ای و دانشجویی این رسانه بوده است که بارها این مسئله در خصوص همان دانشگاه و اقدامات مسئولان آن نیز به وقوع پیوسته است. البته این نوع نگرش مسئولان محترم دانشگاه آزاد که انتشار این خبر را در راستای اهداف انتخاباتی بر شمرده اند در حالی است که مسئولان ارشد آن دانشگاه بارها بیان نموده و طی اطلاعیه ای نیز که منتشر کرده اند، تأکید داشتند: "دانشگاه آزاد اسلامی همچنان که در بخشنامه اخیر نیز اعلام کرده است با تاکید بر عدم جانبداری از گروهها و احزاب سیاسی و اشخاص، مشی متعادل خود در توسعه علمی پژوهشی و کارآفرینی کشور عزیزمان را همچنان که در سه ساله اخیر نشان داده حفظ خواهد کرد و ظرفیت های دانشگاه به هیچ عنوان وجه المصالحه تسویه حساب ها یا موقعیت یابی های سیاسی قرار نمی گیرد". و بهتر است روشن کنند که چرا باید انتشار یک خبر انتقادی پیرامون عملکرد این دانشگاه در خصوص یک مناقصه، رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد؟! و اصلاً مگر مسئولان دانشگاه آزاد قرار است در انتخابات له یا علیه فرد و یا گروهی فعالیتی داشته باشند که نقد به آن مجموعه را جدای از صحت و یا عدم صحت آن با عینک انتخاباتی به نظاره می نشینند؟! و آیا این نوع برداشت مسئولان دانشگاه آزاد مصداق ضرب المثل "دست که به چوب بردی گربه دزده حساب کار خودشو میکنه" نیست؟

دوم: مسئولان دانشگاه آزاد در جوابیه خود آنچنان برای رد هرگونه شبهه پیرامون عدم رعایت قوانین، به اعلام برگزاری مناقصه اشاره نموده اند و تأکید کردند که این رسانه در حالی مدعی تخلف پیرامون هتل فرهیختگان شده که در همان خبر به قید "مناقصه" برگزار شده تأکید نموده است و این را استدلالی در رد تخلف برشمرده که انگار در این کشور در چارچوب برگزاری مناقصه و یا مزایده تخلفی صورت نمی پذیرد! تا آنجا که تحریریه «خبرنامه دانشجویان ایران» را به شک واداشتند. اما جالب است صرفاً با جستجوی واژه "مناقصه" در موتورهای جستجو به جمله جالبی از یک مقام قضایی برخوردیم که بیان کرده است: "مزایده ها و مناقصه ها یکی از گلوگاه های تخلف و فساد اداری هستند".

سوم: همانطور که در خبر منتشر شده نیز به آن اشاره شده است "در آذرماه سال گذشته واحدهای مستقر در این هتل که در محل واحد علوم و تحقیقات قرار دارد به یک ساختمان نیمه‌کاره منتقل شدند؛ این امر موجب نارضایتی کارکنان دانشگاه آزاد شده بود" و جوابیه دانشگاه آزاد نیز با توجه به نام ساختمان افتتاح شده (آیت الله هاشمی رفسنجانی) و همچنین مسئول افتتاح کننده (دکتر علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه) حکایت از افتتاح این ساختمان به دوران پس از رحلت مرحوم هاشمی رفسنجانی و انتصاب رئیس جدید هیئت امنا که در تاریخ 13 بهمن ماه سال گذشته صورت گرفته است. (اینجا) می باشد و خود این اذعان مسئولان دانشگاه آزاد، بر نیمه کاره بودن این ساختمان در آذرماه سال گذشته صحه می گذارد.

با این حال امید داریم روند قابل تقدیر شکل گرفته از سوی اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد در تنویر افکار عمومی نسبت به مسائل و اخبار منتشر شده همچنان ادامه یابد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top