تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/01/30 - 22:20
کد خبر: 233040

دبیر مجمع تشکل‌های دانشجویی اردبیل مشخص شد +تصاویر

جانشین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود به آثار و برکات مجمع تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت: ایجاد وفاق و همدلی بین تشکل های دانشجویی و برقراری انس و الفت از ویژگی های تشکل های اسلامی استان است.

خبرنامه دانشجویان ایران: شمسی پور دبیر انجمن اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی با کسب حداکثر آرا بعنوان دبیر جدید مجمع تشکل های اسلامی دانشجویی اردبیل انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دومین دوره انتخابات مجمع تشکل های اسلامی دانشجویی دانشگاه های اردبیل با حضور دبیران تشکل های دانشجویی دانشگاه های اردبیل در دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام حمید علی نسب جانشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ابتدای این نشست ضمن عرض خیرمقدم به بیان اهداف و رسالت های مجمع تشکل های دانشجویی پرداخت و گفت: مجمع تشکل های دانشجویی مجمعی  فراجناحی است  و به منظور اتحاد و انسجام  بخشیدن به فعالیت های تشکل های اسلامی دانشجویی در دانشگاه ها و خروجی بهتر و مثمر ثمرتر فعالیت های دانشجویی تشکیل یافته است.

علی نسب یکی از مهمترین کارهای تشکل های اسلامی در دانشگاه ها را دنبال کردن مطالبات رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: مسلما جامعه عمل پوشانده به مطالبات رهبر معظم انقلاب دغدغه و نقطه اشتراک همه تشکل های دانشجویی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بعضی مواقع و برخی حرکات از سوی تشکل ها گاهی اوقات محکوم به تندروی می شود، افزود:  اگر همین کار ها در قالب مجمع تشکل های دانشجویی انجام شود چون دارای وحدت و مورد قبول همه تشکل ها است زمینه چینی دشمنان نیز ثمری نخواهد داشت و علاوه بر اینکه کار انجام گرفته از بار معنوی بیشتر برخوردار می شود، نتیجه و ارزش آن نیز بصورت چشمگیری در جامعه  ملموس تر خواهد شد.

جانشین  رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود به آثار و برکات مجمع تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت: ایجاد وفاق و همدلی بین تشکل های دانشجویی و برقراری انس و الفت از ویژگی های تشکل های اسلامی استان است.

علی نسب با بیان اینکه تشکل های اسلامی دانشجویی در اصول و کلام و دیدگاه اختلاف نظر ندارند،گفت: اختلاف سلیقه و اتخاذ شیوه انجام کار در همه جا وجود دارد.

وی یکی از کارهای مجمع را رصد عرصه های پیش روی انقلاب و آینده پژوهی عنوان کرد و گفت: مهمتر از همه  استفاده از مهارت ها و تجربیات  تشکل های دانشجویی جهت انجام بهینه برنامه ها است.

علی نسب از جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی مستقل، جنبش عذالتخواهی، انجمن اسلامی زیر نظر دفتر تحکیم وحدت و بسیج دانشجویی بعنوان اعضای مجمع تشکل های دانشجویی نام برد و گفت: در بعضی از دانشگاه ها جهت مشارکت حداکثری از بعضی تشکل های تازه تأسیس نیز دعوت بعمل آمده است.

وی به مکان برگزاری جلسات مجمع نیز اشاره کرد و گفت: طبق اساسنامه مجمع تشکل های دانشجویی مکان تشکیل جلسات دفتر استانی نهاد است اما می توان با تعامل اعضا و به منظور آشنایی با سایر محیط ها  این جلسات را بصورت چرخشی در دفاتر سایر تشکل ها نیز برگزار کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان سخنان خود به نحوه انتخاب دبیر مجمع اشاره کرد و گفت: دبیر مجمع با انتخاب اعضای مجمع که متشکل از دبیران تشکل های دانشجویی دانشاه های اردبیل هستند انتخاب می شود.

وی نحوه رسانه ای کردن فعالیت های مجمع را نیز یاداور شد و گفت: دبیر مجمع بدون مشورت با سایر اعضا بخصوص رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان که مسئول مجمع نیز است حق فعالیت رسانه ندارد بلکه کلیه فعالیت های رسانه ای مجمع پس از توافق همه اعضا و تصویب در مجمع و به اسم مجمع صورت خواهد گرفت.

آثار و برکات مجمع تشکل های دانشجویی اردبیل

حجت الاسلام کاظم معاضدی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ضمن تقدیر و تشکر از دبیران تشکل های دانشجویی دانشگاه های اردبیل به ضرورت تشکیل جلسه اشار کرد و گفت: اولین انتخابات مجمع تشکل های دانشجویی بصورت گسترده  و با حضور استاندار اردبیل برگزار شد که در آن جلسه نیز فعالیت های مجمع تشکل های دانشجویی تشریح و نبیین شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود به بیان آثار و برکات مجمع از نخستین لحظات تشکیل آن تا کنون پرداخت و گفت: اعزام دبیران تشکل های دانشجویی به مشهد مقدس، برگزاری نشست تشکل های دانشجویی دانشگاه های شمالغرب کشور، برگزاری جلسات درس اخلاق دانشجویان با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مساجد و حسینیه های دانشگاه های اردبیل از جمله کارهای مهم مجمع تا کنون بوده است.

در این نشست دبیر انجمن اسلامی امید دانشجویان دانشگاه محقق  بدلیل عدم وجود این تشکل در سایر دانشگاه ها و همچنین گرایش سیاسی خود در فعالیت تشکیلاتی خود از عضویت در مجمع انصراف داد.

امید ابراهیمی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه ازاد اردبیل، حسین شمسی پور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق و رضا کمری به نمایندگی از بسیج دانشجویی در دومین انتخابات مجمع تشکل های دانشجویی اعلام کاندیداتوری کردند که در نهایت حسین شمسی پور بعنوان دومین دبیر مجمع تشکل های دانشجویی اردبیل انتخاب شد.

شمسی پور پس از تصدی این مسئولیت با بیان اینکه فراجناحی بودن و ماهیت اسلامی داشتن این مجمع مهمترین رکن و بارزترین ویژگی مجمع است، گفت: با توجه به ایام سرنوشت ساز انتخابات باید تلاش کنیم  همه مردم با کسب بصیرت و آگاهی های لازم پای صندوق های آرا حاضر شده و ضمن خلق حماسه ای بی بدیل، مشت محکم دیگری به پیکره استکبار وارد کنند.

پیش از این حامد حسنلی مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه محقق بعنوان نخستین دبیر مجمع تشکل های دانشجویی اردبیل انتخاب شده بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top