تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/01/30 - 22:32
کد خبر: 233043

برگزاری جشنواره غذای ملل در دانشگاه فردوسی

مدیر مسابقه غذای ملل در خصوص داوری‌ها، بیان کرد: داوری این مسابقه را داورهای بین المللی بر عهده دارند و برای به حداقل رساندن خطاها دو داور از آلمان و روسیه، دو نفر آشپز بین المللی که غذاهای بین المللی را طبخ می‌کنند و دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مرتبط با غذا که جنبه علمی غذا را مورد بررسی قرار دهند انتخاب کردیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: جشنواره غذای ملل در دانشگاه فردوسی مشهد با شرکت ۶۰ نوع غذا از ۲۳ کشور دنیا برگزار شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، سالاری گفت: سومین جشنواره فرهنگ ملل با رویکرد مشهد 2017 با هدف ایجاد یک پل و تعامل بین فرهنگ‌ها و ملل مختلف بین دانشجویان خارجی تحصیل کننده در دانشگاه فردوسی مشهد طراحی شده است.

 وی بیان کرد: در سال‌های قبل تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه 400 دانشجو از هشت کشور، در سال گذشته900 دانشجو از 14 کشور و اکنون دارای 1500 دانشجو از 23 کشور دنیا است.

 عضو هیات علمی گروه بهداشت مواد غذایی دانپزشکی دانشگاه فردوسی مشهدفرهنگ غذایی را یکی از مهمترین علل ارتباط فرهنگ‌ها دانست و افزود: رویکر ما در این مسابقه این است که با چشیدن غذاهای فرهنگ‌های مختلف به تاریخ آن ملل پی ببریم.

 سالاری ادامه داد: برای دانستن تاریخ یک ملت شاید نتوانیم بناهای تاریخی آن را در دانشگاه فردوسی مشهد بیاوریم اما با مطرح شدن مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام فضای مناسبی فراهم شده تا تعامل بین فرهنگی در مهد علمی خراسان و در دانشگاه فردوسی مشهد اتفاق بیفتد.

 وی در خصوص ارزیابی غذاها، گفت: طی جلسات با دانشجویان آیت‌هایی را به عنوان ارزیابی به آنها اعلام کردیم و از هر کشور سه غذا اراده شد و به طور کلی 60 نوع غذا برای ارائه به مسابقه ارائه شد.

 مدیر مسابقه غذای ملل در خصوص داوری‌ها، بیان کرد: داوری این مسابقه را داورهای بین المللی بر عهده دارند و برای به حداقل رساندن خطاها دو داور از آلمان و روسیه، دو نفر آشپز بین المللی  که غذاهای بین المللی را طبخ می‌کنند و دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مرتبط با غذا که جنبه علمی غذا را مورد بررسی قرار دهند انتخاب کردیم.

 سالاری استفاده حداقلی از روغن در طبخ غذا، طعم و ظاهر خوش، محلی و جدید بودن غذا، سادگی و قابلیت طبخ آسان و و صرفه اقتصادی و گران نبودن غذا را از ملاک‌های ارزیابی غذاها دانست و گفت: در پایان این مسابقه به سه غذای برتر جوایزی اهدا شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top