تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/01/30 - 23:08
کد خبر: 233046

در مراسم رونمایی مطرح شد؛

مستند «پرزیدنت آکتور سینما» نقش ماشین زمان را دارد

نوبری در مراسم رونمایی از جدیدترین محصول مرکز مستند سفیرفیلم درباره عملیاتی نشدن وعده­ های آمریکا به شوروی بیان کرد: با گذشت زمان و انجام نشدن وعده­ های آمریکایی­ ها و تضعیف کشور روسیه، بین مردم ۲ دستگی به وجود آمد که هر ۲ برای مملکت مشکل­ ساز بودند؛ یک کمونیست­ های تندرو و نقطه مقابل آن، اصلاح‌طلبان تندرویی بودند که شدیداً در حزب کمونیست و ارتش قدرت داشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم رونمایی از مستند «پرزیدنت آکتور سینما» ساخته محمدرضا بورونی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، بعد از مخالفت دانشگاه صنعتی شریف، مراسم رونمایی از مستند «پرزیدنت آکتور سینما» ساخته محمدرضا بورونی با حضور ناصر نوبری، سفیر سابق ایران در اتحاد جماهیر شوروی و عوامل این مستند در سالن مولانا دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

پس از پایان مستند ناصر نوبری، دیپلمات سابق کشورمان ضمن ابراز خرسندی برای حضور در جمع دانشجویان امیرکبیر، بیان کرد: ۴ سال است که آرزوی ساخت چنین مستندی را دارم.

وی اظهار کرد: این مستند همچون ماشین زمانی است که به خوبی بیانگر اتفاقات میان شوروی، آمریکا و غرب است که من هیچ­وقت نمی توانستم با سخنرانی آن­ را به مخاطبان انتقال دهم. مستند «پرزیدنت آکتور سینما» به نحو احسن وقایع تاریخی را که تشابهی بسیاری با زمان حال ما دارد، به نمایش درآورده است.

در ادامه وی با اشاره به سخن امام علی (ع) که فرمودند «من از تاریخ گذشتگان به نحوی می­ دانم گویی با آنها زندگی کردم و گذشته دنیا، برای خبر دادن از آینده آن کافی است» گفت: در تاریخ هیچ چیز شبیه چیز دیگری نیست و حتی در ساختار هستی همه چیز منحصر به فرد است، اما می­ توان با شبیه­ سازی و قالب­ بندی اتفاقات گذشته، از گذشته عبرت گرفت و راه درست را پیدا کرد. گورباچف راه حل شدن مشکلات را رفتن به سمت غرب می­ دانست و در مسایل بین‌الملل بیشتر سعی در افزایش ارتباطات و تجارت با غرب را داشت، تا جایی که تمام درخواست­ های ریگان، رییس جمهور وقت آمریکا را برای داشتن صلح و جلوگیری از جنگ پذیرفت. در آن زمان اصلی­ ترین هشداری که امام خمینی (ره) به گورباچف داد این بود مبادا در باغ سبز غربی­ ها شما را فریب دهد.

نوبری در مراسم رونمایی از جدیدترین محصول مرکز مستند سفیرفیلم درباره عملیاتی نشدن وعده­ های آمریکا به شوروی بیان کرد: با گذشت زمان و انجام نشدن وعده­ های آمریکایی­ ها و تضعیف کشور روسیه، بین مردم ۲ دستگی به وجود آمد که هر ۲ برای مملکت مشکل­ ساز بودند؛ یک کمونیست­ های تندرو و نقطه مقابل آن، اصلاح‌طلبان تندرویی بودند که شدیداً در حزب کمونیست و ارتش قدرت داشتند.

سخنران مراسم رونمایی از مستند «پرزیدنت آکتور سینما» در ادامه بیان کرد: در آن زمان و در حین فروپاشی روسیه، فردی به نام پوتین برای جلوگیری از تجزیه شدن روسیه با انجام ندادن تعهداتی که نام حقوق بشر به خود گرفته بود، به جنوب روسیه رفت و با جنگی تمام عیار و خونین موفق به نجات روسیه و به عنوان قهرمان روسیه شناخته شد و یلتسین در ۶ ماه مانده به پایان ریاست جمهوری با عذرخواهی از مردم استعفا داد و پوتین برای منافع ملی به دور از هیچ وابستگیِ گروهی، موفق به انجام این کار شد.

ناصر نوبری در پایان صحبت­ های خود به پندگیری از تاریخ اشاره کرد و گفت: با توجه تشابهاتی که در اتفاقات آن زمان روسیه و حال ایران افتاده است، می­ توانیم درس­ های بسیاری بگیریم که نیازی نباشد بعد از سالیان سال متوجه اشتباه خود بشویم. وظیفه همه کسانی که این مستند را دیدند این است که به اطرافیان خود نقل کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top