تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/01/31 - 04:15
کد خبر: 233065

آمادگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای همکاری با بخش خصوصی

شمس با اعلام آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای جهت همکاری با بخش خصوصی تصریح کرد: با توجه به توانمندی و شایستگی که از این مجموعه سراغ دارم، یک فرصت تاریخی برای کسانی فراهم کرده است که مایل هستند سرمایه های کوچک و بزرگ خود را برای گرداندن چرخ اقتصاد کشور به کار بیندازند تا در این فرایند از نتایج کار و تلاش خویش بهره مند شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با اعلام آمادگی این دانشگاه جهت همکاری با بخش خصوصی گفت: با توجه به توانمندی و شایستگی که در این دانشگاه وجود دارد این فرصت تاریخی برای افرادی که مایل هستند سرمایه‌های کوچک و بزرگ خود را برای گرداندن چرخ اقتصاد کشور به کار بیندازند فراهم شده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، ناصر شمس در نشستی با کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با قدردانی از زحمات شفیعی رئیس سابق این دانشگاه، گفت: زحمات و تلاش دکتر شفیعی، دوست قدیمی و همکار ارزشمند بنده در دوران تصدی مسئولیت خود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر کسی پوشیده نیست و جایگاه امروز دانشگاه حاصل سختکوشی و تجربیات ایشان است.

وی در ادامه تصریح کرد: من نیز شناخت خوبی از بدنه مجموعه فنی و حرفه‌ای دارم و به این باور رسیده‌ام که دانشگاه فنی و حرفه‌ای با جایگاهی که برای خود ساخته می تواند کشور را در بحث اشتغال جوانان یاری دهد.

شمس افزود: توجه به اخلاق حسنه، همدلی و همزبانی کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای لازمه تحقق اهداف سازمانی است و باید در ستاد مرکزی و مراکز تابعه سر لوحه تمام کارها قرار گیرد. به عبارت دیگر سازمان مرکزی در برنامه ریزی و هدف گذاری ها و دانشکده ها در اجرای سیاست های دانشگاه باید با یکدیگر اتفاق نظر و همکاری سازنده داشته باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم کاستن از حضور دولت در شئون مختلف جامعه، فرصتی برای فعالان غیردولتی فراهم خواهد کرد تا با گشودن این پنجره، هوای تازه تری به کالبد اقتصاد غیردولتی دمیده شود.

شمس با اعلام آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای جهت همکاری با بخش خصوصی تصریح کرد: با توجه به توانمندی و شایستگی که از این مجموعه سراغ دارم، یک فرصت تاریخی برای کسانی فراهم کرده است که مایل هستند سرمایه های کوچک و بزرگ خود را برای گرداندن چرخ  اقتصاد کشور به کار بیندازند تا در این فرایند از نتایج کار و تلاش خویش بهره مند شوند.

وی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی آموزشی، ایجاد رشته های بین رشته ای و عدم ایجاد رشته های تکراری و منسوخ شده  در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در این حوزه مواردی از قبیل بازنگری آیین نامه های آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، بازنگری برنامه درسی در رشته‌های تحصیلی با رویکرد تربیت نیروی کارآفرین و آماده برای ورود به بازار کار از طریق منظور کردن واحدهای عملی و کارورزی و کارآموزی در بخش‌های صنعت در طول دوره تحصیلی، مطالعه و تعیین شاخص‌های توسعه رشته‌ها و مؤسسات آموزش عالی با توجه به انتظارات و اهداف طرح آمایش آموزش عالی به منظور ارتقای کیفی از اهم موارد عملکرد دانشگاه در بخش آموزشی است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: این دانشگاه از نظر کادر هیات علمی دارای محدودیت جدی است که در سال‌های متمادی جذب اندکی داشته است و برخی از اعضای هیات علمی در آستانه بازنشستگی هستند که خروج این افراد می‌تواند عدم انتقال تجربیات را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: با حمایت وزارت علوم و پیگیری های مسوولین دانشگاه، تدوین آیین‌نامه ارتقای اساتید متناسب با شرایط دانشگاه و تسهیل در ایجاد فرصت های مطالعاتی استادان و دانشجویان و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر نهادهایی که سبب ارتقای سطح علمی و مهارتی اساتید می‌شود، فراهم خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: در بحث توسعه روابط بین المللی، همکاری‌ها و مبادلات علمی، فرهنگی وهنری استادان و دانشجویان مراکز در داخل و خارج از کشور با اولویت کشورهای منطقه، تبادل استاد و دانشجو، همکاری‌های آموزشی و انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک برای تسهیل تبادلات علمی و تقویت و توسعه همکاری‌ها با دانشگاه‌های معتبر جهانی به ویژه کشور آلمان در اولویت قرار دارد.

به گفته شمس، کشور ما به نظام صلاحیت حرفه‌ای نیازمند است تا فرهنگ کار و مهارت آموزی، جایگزین فرهنگ مدرک گرایی شود.

وی تصریح کرد: در نظام صلاحیت حرفه‌ای، سطح نیروی کار براساس تجربه، مهارت، گواهی نامه های لازم، اخلاق حرفه‌ای و در بعضی از رشته ها آمادگی جسمانی مشخص می شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان با اشاره به نقش فعال بانوان در راهبرد اهداف دانشگاه خاطرنشان کرد: نامگذاری سال جاری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از جانب رهبر معظم انقلاب اعلام جهاد اقتصادی است، لذا توانمند‌سازی زنان جهت حضور سازنده و مؤثرشان در عرصه‌های اقتصادی، علمی و پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و... در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات برون‌سازمانی باید تقویت شود خاطرنشان کرد: بحث درآمدزایی، بهره‌وری نیروی انسانی، لزوم مشارکت بازنشستگان، تشکیل اتاق فکر و تعامل با خیرین آموزش عالی از برنامه‌های اصلی دانشگاه است.

شمس در پایان با اشاره به نگاه ویژه دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: به نظر بنده برای ایجاد شغل و رفع مشکل بیکاری جوانان مسئولان کشور باید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای نگاه ویژه‌ای داشته باشند. به عبارت دیگر آموزش عالی در کشور باید به سمت دانشگاه‌های تقاضامحور، مهارتی و کارآفرین گام بردارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top