تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/01/31 - 20:20
کد خبر: 233129

سیدعلیرضا ساداتی؛

ابقای یک مقام!

کافی است روحانی رقبای خود را جنگ طلب و خود را خواهان صلح معرفی کند تا بتواند از این راه به سبد آرای خود بیفزاید. باید به این نکته توجه داشت که در چهار سال گذشته نه تنها از تهدیدات کشورهای تهدید کننده کاسته نشد بلکه کشورهای جدیدی مانند عربستان، امارات، ترکیه، بحرین و ... ایران را تهدید می کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سیدعلیرضا ساداتی*// کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات مانده و نامزدها خود را برای انتخابات آماده می کنند. در این میان، رییس جمهور مستقر، حسن روحانی به دلایلی، شرایط ویژه ای دارد. از جمله این دلایل این است که او رییس جمهور است و عملکرد دولت وی زیر ذره بین قرار دارد. همچنین به دلیل عملکرد نه چندان خوب دولت یازدهم در تحقق وعده های اقتصادی که حتی برخی رسانه های خارجی به این موضوع پرداخته اند، ریزش آرای قابل توجهی خواهد داشت. اما برای پیروزی در انتخابات، تیم روحانی چه کارها و برنامه هایی را انجام می دهد؟ در این مقاله سعی شده است چند مورد از برنامه ها و راهبرد های دولت که می تواند به افزایش آرای آن کمک کند بیان شود:

1- ایجاد دوقطبی جنگ و صلح: با توجه به روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و حمله موشکی اخیر به سوریه، بستر مناسبی برای ایجاد این دوقطبی فراهم شده است. حال کافی است روحانی رقبای خود را جنگ طلب و خود را خواهان صلح معرفی کند تا بتواند از این راه به سبد آرای خود بیفزاید. باید به این نکته توجه داشت که در چهار سال گذشته نه تنها از تهدیدات کشورهای تهدید کننده کاسته نشد بلکه کشورهای جدیدی مانند عربستان، امارات، ترکیه، بحرین و ... ایران را تهدید می کنند.

2- ایجاد دوقطبی آزادی و محدودیت: در این راهبرد دولت سعی دارد تا رقبای خود را به محدود کردن فضای سیاسی و فرهنگی کشور متهم کند و خود را در این زمینه برتر جلوه دهد. آزادی بیان منتقدین، لغو کنسرت ها و ... از مسایلی است که در این زمینه توسط جریان حامی دولت بیان می شود. فارغ از نسبت هایی که روحانی به منتقدین خود می داد، باید به این موضوع توجه کرد که تنها دو درصد از کنسرت ها لغو شده است اما تیم رسانه ای حامی دولت این موضوع را به گونه ای جلوه داد که گویا نیمی از کنسرت ها لغو شده است.

3- سفرهای استانی و افتتاح طرح ها: این روزها دولت آنقدر مشغول پیگیری کارها و سفرهای استانی و افتتاح طرح ها است که فرصت تشکیل جلسه هیأت دولت را ندارد. افتتاح طرح هایی که هنوز آماده بهره برداری کامل نیست و گمانه هایی مبنی بر افتتاح طرح هایی که قبلا افتتاح شده است قسمتی از برنامه های دولت در سفرهای استانی را تشکیل می دهد.

4- سبد کالا: اواسط فروردین، وزیر رفاه دولت خبر از اعطای سبد کالا به 11 میلیون نفر در اردیبهشت ماه خبر داد، که توزیع سبد کالا در این زمان چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

5- هواپیما: دولت آنقدر برای خرید هواپیما عجله دارد که اصلا توجهی به مرجوعی بودن آنها ندارد. قرار است تا کمتر از یک ماه 4 هواپیما وارد کشور شود. این عجله و تسریع در خرید هواپیما باعث شد تا خبرگزاری رویترز در گزارشی به این موضوع بپردازد "سفارش‌های ایران به حل مساله هواپیماهای لغو سفارش شده، کمک کرده است. شماری از شرکت‌های هواپیمایی جهان به دلیل مشکلات مالی درحال لغو سفارش‌های خود هستند و این امر تلاش ایران برای دریافت سریع‌تر هواپیماها را تسهیل کرده است."

این راهبردها سعی بر این دارد که اذهان عمومی را از اصلی ترین وظیفه دولت که حل مشکل معیشت مردم است منحرف سازد، وظیفه ای که دولت کارنامه خوبی در آن ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top