تاریخ انتشار: جمعه 1396/02/01 - 12:15
کد خبر: 233164

دلالی «کابینه ترامپ» در خلیج فارس

دولت های مختلف آمریکا که ید طولایی در فروش گسترده تسلیحات به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دارند بار دیگر با فرافکنی درباره ایران عزم فروش تسلیحات جدید به این کشورها را کرده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دولت های مختلف آمریکا که ید طولایی در فروش گسترده تسلیحات به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دارند بار دیگر با فرافکنی درباره ایران عزم فروش تسلیحات جدید به این کشورها را کرده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رصد اخبار و گزارش های مربوط به سفر مقامات آمریکایی به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بویژه عربستان نشان می دهد که اغلب این سفرها برای واشنگتن سود آور بوده و مقامات آمریکایی در هربار سفر به ریاض توانسته اند حجم قابل توجهی از تسلیحات را به آل سعود بفروشند.

نکته قابل توجه در  مرود فروش تسلیحات به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آن است که مقامات آمریکایی در هر مرود برای قانع کرددن مقامات ریاض برای خرید تسلیحات شورع به فرافکنی درباره ایران کرده و حتی برای خوشایند مقامات آل سعود اتهامات گسترده ای را به ایران نسبت داده اند.

در پیروی از این روش، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا که در روزهای گذشته به ریاض سفر کرده بود در دیدار با «ملک سلمان» ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده و عنوان داشت که عربستان برای مقابله با تهدیدهای ایران نیازمند افزایش توان دفاعی خود بوده و آمریکا متعهد به افزایش توان نظامی عربستان است.

این اظهارات نشان می دهد که در آینده نزدیک قراردادهای نجومی تسلیحاتی میان عربستان و آمریکا به امضا خواهد رسید و دولت مردان آمریکایی که از سهام داران شرکت های تسلیحاتی ایالات متحده هستند سود اصلی را از این ماجرا خواهند برد.

خام کردن عربستان برای فروش تسلیحات جدید به ریاض
جمیز ماتیس برای آنکه اشتهای سیری ناپذیر آل سعود به خردید سلاح را بیش از گذشته تحریک کند در دیدار خود با ملک سلمان از نقش مخرب ایران در یمن و منطقه به شدت انتقاد کرده و عنوان داشت که جمهوری اسلامی ایران جنگ افزار در اختیار حوثی ها می‌گذارد و این نیروها از این جنگ‌افزارها علیه عربستان و نیروهای متحدش استفاده می‌کنند.

ماتیس مدعی شد: «هر جا را نگاه کنید، اگر شرارتی در منطقه دیدید، حتما زیر سر ایران است.»

وزیر دفاع آمریکا گفت: این چنین است که ما هم اکنون شاهد آن هستیم که ملت‌های منطقه و هر کجای دیگر در تلاشند تا با نفوذ ایران مقابله کرده و مانع از اختلالات و بی ثباتی توسط آنان شوند.

ماتیس در عین حال بر حمایت آمریکا از عربستان تاکید کرد و گفت آمریکا بر آن است تا بر توان مقاومت عربستان سعودی در برابر ایران بیافزاید.

آسوشیتد پری در این رابطه می نویسد: آمریکا به دنبال یافتن راهی برای حمایت و پشتیبانی بیشتر نظامی از مبارزه عربستان سعودی علیه نفوذ جمهوری اسلامی در یمن و دیگر کشورهای منطقه است.

بر اساس این خبر، آمریکا معتقد است که وادار کردن طرفین درگیر در جنگ داخلی یمن به انجام مذاکره با یکدیگر، بدون استفاده از فشار نظامی ممکن نیست. از این‌رو آمریکا تصمیم دارد حمایت و پشتیبانی نظامی خود را از عربستان سعودی و متحدانش افزایش دهد.

وزیر دفاع آمریکا در دیدار خود با ملک سلمان و همچنین با وزیر دفاع عربستان سعودی تاکید کرده بود که دولت ترامپ مایل است رویکرد کاملا متفاوتی در قبال مسائل منطقه در پیش بگیرد و به آن دسته از سیاست‌هایی که در دوران اوباما باعث رنجش عربستان شده، خاتمه دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top