تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/02 - 17:27
کد خبر: 233285

راهکارهای آماده‌سازی برای مصاحبه کنکور دکتری/ 2

روزهای نزدیک مصاحبه را از دست ندهید

روزهای نزدیک مصاحبه را از دست ندهید

با مراجعه یه سایت دانشگاهها و مطالعه صفحه شخصی اساتید، موضوعات مورد علاقه و مقالات جدید آنها (و در صورت امکان کتاب‌های جدید) را مورد بررسی قرار دهید. موضوعات جدید بخش مهمی از سوالات جلسه مصاحبه را یه خود اختصاصی می‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: برای داوطلبین آزمون دکتری احتمالا مرحله پذیرش در دانشگاه‌ها، مهمتر از خود آزمون باشد، به خصوص اینکه سوابق پژوهشی و داشته‌های علمی دانشجویان، بیش از نمره کتبی در آزمون برای دانشگاه‌ها مهم شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ راهکاریی لازم است تا داوطلبین بدانند چگونه با مصاحبه روبرو شوند. پس بخش اول راهکارهای آماده سازی برای مصاحبه دانشگاه‌ها و مرحله پذیرش در کنکور دکتری را در ادامه می‌بینید:

دومین بخش از راهکارهای آماده‌سازی برای مصاحبه دکتری با عنوان: «روزهای نزدیک مصاحبه را از دست ندهید»

1- مدارکی که از سوی دانشگاه‌ها اعلام می‌شود را مرتب و منظم در پوشه‌ای زییا قرار دهید. سعی کنید از کپی رنگی استفاده کنید به ویژه در مورد توصیه نامه اساتید. مدارک لازم معمولا شامل مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی)، مدارک تحصیلی (لیسانس و فوق لیسانس یا نامه تأیید معدل دوره فوق لیسانس) و موارد پژوهشی شما (پایان‌نامه، پذیرش مقالات و...) است.

پایان‌نامه را بعد از مروری بر آن به شما بازخواهند گرداند ولی سعی کنید پرینت مقالات را به تعداد دانشگاه‌ها تهیه کنید.

2- با مراجعه یه سایت دانشگاهها و مطالعه صفحه شخصی اساتید، موضوعات مورد علاقه و مقالات جدید آنها (و در صورت امکان کتاب‌های جدید) را مورد بررسی قرار دهید. موضوعات جدید بخش مهمی از سوالات جلسه مصاحبه را یه خود اختصاصی می‌دهد.

3- معمولا از داوطلبی خواسته می‌شود یکی از موارد زیر را یه زبان انگلیسی بیان کند. سعی کنید برای هر یک از موضوعات زیر (و ترجیحا مواردی شبیه اینها) یک پاراگراف را تمرین و حفظ کنید. اگربخت با شما یار باشد به کارتان خواهد آمد.

معرفی کوتاهی از خود؛ چرا باید شما را از بین سایرین انتخاب کنند؟ (نقاط قوت خود را در چه میدانی؟) و همچنین انگیزه خود را از ادامه تحصیل شرح دهید.

4- سعی کنید خود را در جلسه مصاحبه تجسم کنید و به سوالات فرضی ارزیابان پاسخ دهید. این کار به کاهش اضطرابی شما در جلسه مصاحبه کمک خواهد کرد.

5- اگر می‌خواهید با اساتید خودتان که از ارزیایان شما در دانشگاه معرفی شده شما نیز هستند صحبت کنید بهتر است قبل از جلسه مصاحبه این کار را انجام دهید. در چنین ملاقات‌هایی که معمولا استرس جلسه مصاحبه را ندارد با خیال راحت و محترمانه از برتری‌ھا و نقاط مثبت خود صحبت کنید. معمولا اینگونه صحبت‌ھا بعد از جلسه مصاحبه مذاق اساتید خوش نمی‌آید و به صلاح شما نیست!

6- پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی خود را دوباره مرور کنید. تسلط به مطالب پایان‌نامه از جمله مسائل مهم در مصاحبه دکتری است. اگر واقعا به مطالب پایان‌نامه و موضوعات پیرامون آن آگاه هستید باید سعی کنید جلسه مصاحبه را به سمت اینگونه مسائل سوق دهید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top