تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/02/04 - 18:21
کد خبر: 233518

استانبول، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری دنیا

امروزه قصر توپکاپی به موزه تبدیل شده است و یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول به حساب می آید. در این موزه آثار ادبی و هنری متعددی از ایران و همچنین گنج های سلطنتی، لباس، شمشیرها و وسایل دیگر پیامبر نیز به نمایش گذاشته شده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: استانبول که در گذشته قسطنطنیه نام داشت بزرگترین شهر ترکیه و پنجمین شهر بزرگ جهان است که با تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی که دارد، جزو مقاصد برتر گردشگری جهان به‌حساب می‌آید. این شهر تنها شهر دنیاست که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. دیدنی‌های جالب، تفریح‌های رنگارنگ، تاریخ و فرهنگ، غذاهای لذیذ و بهترین هتل های استانبول این شهر را به یک مقصد گردشگری رویایی تبدیل کرده است. اما چقدر استانبول را می‌شناسید؟ هوای استانبول چگونه است؟ کدام مقصدهای گردشگری استانبول را باید ببینید؟ کجاها اقامت کنید؟ چطور به استانبول سفر کنید؟

جهت خرید تور ارزان استانبول لحظه آخری می توانید به سایت توریستگاه مراجعه نمایید و علاوه بر رزرو آنلاین تور استانبول به اطلاعات مورد نیاز همچون مراکز دیدنی، مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها و سرگرمی ها دسترسی داشته باشید.

در ادامه شاهد تصاویر تماشایی چند مورد از مکان های دیدنی استانبول خواهید بود:

استانبول، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری دنیا

بزرگترین آکواریوم در دنیا آکواریوم استانبول است که در آن گونه های مختلفی از ماهی هایی سراسر دنیا زندگی می کنند. همچنین یک جنگل بارانی به وسعت هزار متر مربع، فضاهای موضوعی و نسل جدید تکنولوژی تعاملی در مقایسه با دیگر آکواریوم ها این مکان را تشکیل می دهند. آیا آماده سفر به راهی که با 16 فضای مشابه به دریای سیاه تا اقانوس آرام و جنگل های بارانی آمازون پوشیده شده است، هستید؟ جزئیات فرهنگی، جغرافیایی، تاریخی و معماری مربوط به مناطق مرتبط، لوازم تزئینی، بازی های تعاملی، صداها و نورپردازی ها، فیلم ها و گرافیک های تصویری درباره اطلاعات دقیق این مناطق موجود می باشد. بازدید کنندگان می توانند حیوانات دریایی متعلق به این مکان ها را ببینند. همچنین در این آکواریوم می توانید به تماشای برنامه های عالی بنشینید.

این آکواریوم متشکل است از 64 مخزن با گنجایش 6800 متر مکعب، یک پرژه غول پیکر دو طبقه ای با فضای کلی 22 هزار متر مربع در 100 هکتار زمین، فضای پارک 32 هزار متر مربعی، فضای بازدید کنندگان با وسعت 6 هزار متر مربع، مسیر 1.2 کیلومتری که از دریای سیاه آغاز و به اقیانوس آرام ختم می شود، در حدود 15 هزار موجود آبزی و خشکی زی که یکی از دیگری جالب تر اند، سینمای 5 بعدی، یک فروشگاه خرید هدایا، 3 کافه تریا و یک رستوران که در یک سمت چشم انداز کانال پاناما و در سمت دیگر منظره دریا را دارد.

استانبول، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری دنیا

پارک امیرگان، معروفیت امیرگان به دلیل کافه های کنار ساحل و پارک بسیار بزرگش است. عمارت ساحلی وِریفییِر یاحسی و عمارت های کلاه فرنگی داخل پارک که به عنوان کافه مشغول به کار هستند، نمونه هایی از معماری عثمانی در دوره های مختلف می باشند. این پارک شامل چند استخر، باغ و مسیرهایی برای پیاده است و فستیوال سالیانه گل لاله در این مکان برگزار می شود. اینجا تفریحگاهی محبوب مخصوصاً در زمان تعطیلات است. در زیر پارک خلیج ایستینیه (محله ای در قسمت اروپایی شهر استانبول) قرار دارد که سالها مکانی برای کشتی سازی بوده است. اخیراً این کشتی سازی ها تعطیل شده اند و محوطه آن را بازسازی و به یک تفریگاه ساحلی تبدیل کرده اند.

این منطقه با اقامتگاه تابستانی رئیس جمهور ترکیه و سفارت خانه آلمان، امکانات موجود در ساحل، هتل های 5 ستاره و رستوران هایی که در حاشیه ساحل قرار دارند مشهور است.

استانبول، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری دنیا

موزه ایاصوفیه یکی از پر بازدید کننده ترین و برجسته ترین موزه های دنیا و استانبول در زمینه هنر و تاریخ معماری است. ایاصوفیه کنونی سومین ساختمان ساخته شده در همان محلی است که دو ساختمان قبلی بوده اند ولی با سبک معماری متفاوتی بنا شده است. ساختمان اولیه به دست مهمترین معماران آن دوره (از سال 527 تا 565) به دستور امپراتور روم شرقی ساخته شده بود. از این بنا به مدت 916 سال به عنوان کلیسا استفاده شده است اما به دنبال تسخیر استانبول توسط سلطان مِحمِت فاتح، ایا صوفیه به مسجد تغییر یافت. پس از آن به مدت 482 سال به عنوان مسجد از آن استفاده شد و سپس به فرمان آتاتورک و تصویب شورای وزیران در سال 1935 ایاصوفیه به موزه تبدیل گشت. در ساخت این بنای شگفت انگیز از 30 میلیون کاشی طلا استفاده شده است.

استانبول، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری دنیا

خیابان ایستیکلال، این خیابان سنگ فرش شده هم توریست ها و هم محلی ها را مجذوب خود می کند. در طول خیابان ایستیکلال رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های بسیاری وجود دارند و همچنین اغلب سینماهای شهر در این خیابان هستند. میدان تاکسیم که ایستگاه مرکزی حمل و نقل استانبول است و نامش به معنی محل توزیع می باشد در اواخر قرن نوزدهم در این خیابان ساخته شده است. امروزه این خیابان میدان تاکسیم را به کاباتاش از طریق مترو متصل می کند و همچنین خطوط اتوبوس بسیاری به خیابان شلوغ ایستیکلال (ایستیکلال کاداسی) ختم می شوند. در قسمت انتهایی جنوب میدان آثار تاریخی متعددی وجود دارند و در قسمت انتهایی شمال آن مرکز فرهنگی آتاتورک قرار گرفته است.

استانبول، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری دنیا

کاخ توپکاپی (توپکاپی سرایی) نزدیک به 400 سال خانه سلاطین عثمانی بوده است. ساخت این قصر که به دستور سلطان مِحمِت فاتح در سال 1459 آغاز شده بود در سال 1465 به اتمام رسید. سلاطین عثمانی به همراه زنان، فرزندان و خدمتکاران سیاه و سفیدشان در این قصر زندگی می کرده اند. امروزه قصر توپکاپی به موزه تبدیل شده است و یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول به حساب می آید. در این موزه آثار ادبی و هنری متعددی از ایران و همچنین گنج های سلطنتی، لباس، شمشیرها و وسایل دیگر پیامبر نیز به نمایش گذاشته شده اند.

استانبول، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری دنیا

مسجد بلو (مسجد سلطان احمت)، این مسجد سلطنتی نمونه ای از معماری کلاسیک ترکی است و تنها مسجدی است که از ابتدا با شش گلدسته ساخته شده است. معمار این بنا شاگرد معمار سینان بزرگترین معمار سبک کلاسیک ترکی بوده و طرح این بنا نمونه ای از طرح های استادش معمار سینان ولی در مقیاسی بزرگتر می باشد و ساخت آن از سال 1609 تا 1616 به طول انجامیده است. گرچه امروزه این مسجد به نام مسجد بلو (آبی) معروف است ولی نام اصلی اش مسجد سلطان اَحمِت می باشد. چرا آن را مسجد بلو (آبی) می نامند؟ در این باب دو داستان وجود دارد. اولی که در بین عموم رایج تر است این است که چون مسجد با کاشی های آبی ایزنیک (نام شهری در ترکیه) پوشیده شده است و دومین داستان از این قرار است که سالها پیش دریانوردان باستانی که بر روی دریای مرمره از کنار مسجد می گذشتند انعکاس رنگ آبی دریا را بر روی مسجد می دیدند و آن را مسجد آبی نامیدند.

جهت مشاهده کامل راهنمای سفر به استانبول به سایت توریستگاه مراجعه نمایید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک +فیلم
اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
سرنوشت قایدی برای فصل بعد
پرمصرف‌ترین داروها در ایران
برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
اهتزاز پرچم عزا بر فراز گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) +فیلم
طرح‌های شیطانی باید دفن شود/ از تمایز رئیس دولت تا صبر انقلابی در رفع مشکلات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top