تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/02/06 - 11:36
کد خبر: 233620

اعلام موجودیت ستاد دانشجویی «رئیسی» در دانشگاه امام صادق +عکس

او با اشاره به بی انضباطی های مالی دولت به مسئله برداشت‌های غیر مجاز از صندوق ذخیره ارزی و همچنین بدهی سنگین دولت به بانک ها و سازمان‌های دیگر مثل سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: «در حل مشکلات اقتصادی هم مدیریت اهمیت دارد هم ساختارها و هم عوامل بیرونی مثل تحریم، پس نباید حل مشکلات را تنها با یک عامل تحلیل کرد.»

خبرنامه دانشجویان ایران: همزمان با شب مبعث نبی اکرم(ص) جلسه روشنگری پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری در محل ستاد دانشجویی حجت الاسلام رئیسی در دانشگاه امام صادق(ع) و با حضور دکتر مسعود میرکاظمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با استقبال پر شور دانشجویان و اساتید این دانشگاه از این جلسه، سخنرانی مسعود میرکاظمی به عنوان رئیس کمیته طرح و برنامه حجت الاسلام رئیسی، به یک نشست علمی در بررسی وضعیت اقتصادی کشور و بیان راهکارهای علمی برای برون رفت از آن بدل گشت.

میرکاظمی بر اساس مستندات آماری کشور به مقایسه میزان منابع در اختیار دولت و هزینه‌های جاری آن پرداخت و گفت: «در تحلیل واقعی از وضیت اقتصاد باید دید دولت چه منابعی داشته و چگونه هزینه کرده است. منابع در اختیار دولت نهم و دهم مجموعهاً 668 هزار میلیارد تومان در طول 8 سال بود اما در دولت یازدهم، در طول سه سال و نیم معادل 680 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار دولت قرار گرفته است. این در حالی است که هزینه های جاری دولت تا پایان سال 91، 89 هزار میلیاد تومان بوده است که در پایان سال 95 به عددی بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان می‌رسد. حال سوال این است که این هزینه‌ها در کجا خرج شده؟»

اعلام موجودیت ستاد دانشجویی «رئیسی» در دانشگاه امام صادق +عکس

 میرکاظمی با اشاره به گزارش رسمی دیوان محاسبات در بحث فروش نفت گفت: «متوسط یک بشکه نفت در دو دولت قبل 79 دلار است و متوسط یک بشکه نفت در این دولت 65 دلار بوده است. پس مظلوم نمایی‌هایی که دولت در این زمینه انجام می‌دهد درست نیست. البته در این دولت میزان صادرات نفت پایین آمده است، اما دو نکته را باید توجه کنیم یکی نرخ تبدیل ارز است که طبق گزارش دیوان محاسبات، متوسط نرخ تبدیل ارز در دولت قبل هزار و پنج تومان بوده، اما در این دولت بالای سه هزار تومان است. به همین دلیل است که علیرغم اینکه حجم صادرات نفت پایین آمده ولی میزان ریالی نفت در بودجه همیشه افزایشی بوده است، یعنی میزان وابستگی ما به نفت کمتر نشده است. در ضمن نکته دیگر این است که صادرات نفت خام کم شده اما صادرات میعانات گازی افزایش یافته است.»

میرکاظمی در بیان مشکلات موجود در صنایع تولیدی کشور با اشاره به واحدهای تولیدی تعطیل شده در این دولت گفت: «60 درصد واحدهای تعطیل شده کمتر از شش سال عمردارند این یعنی نبود شغل پایدار.»

او با اشاره به بی انضباطی های مالی دولت به مسئله برداشت‌های غیر مجاز از صندوق ذخیره ارزی و همچنین بدهی سنگین دولت به بانک ها و سازمان‌های دیگر مثل سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: «در حل مشکلات اقتصادی هم مدیریت اهمیت دارد هم ساختارها و هم عوامل بیرونی مثل تحریم، پس نباید حل مشکلات را تنها با یک عامل تحلیل کرد.»

همچنین در تبین ریشه‌های مسائل اقتصادی کشور با اذعان به این که باید به صورت مبنایی و علمی مسائل اقتصادی را بررسی و حل کنیم گفت:«ما پنج سال کار تخصصی و علمی کرده‌ایم و من حاضر هستم با هرکسی از دولت مناظره کنم تا روی شاخص‌های اقتصادی باهم بحث کنیم. در مسائل اقتصادی ما نیاز به سخنرانی نداریم، شاخص داریم. آمار بیکاری، ضریب جینی و ... همه نشان دهنده وضع موجود است. طبق ضریب جینی فاصله طبقاتی در این دولت افزایش یافته است.»

در انتها رئیس کمیته طرح و برنامه حجت الاسلام رئیسی با غیر عادی خواندن وضعیت اقتصادی کشور گفت: «امروز نیاز است که به دور از فضا سازی های جناجی و گروهی دست به دست هم بدهیم و ظرفیت ها را اجماع کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و آقای دکتر رئیسی این توان را دارند که فارغ از دعواهای سیاسی، مشکلات را ریشه ای رصد کنند و برای حل آن ا اقدام کنند. ایشان سعه صدر خوبی دارند، قدرت سازماندهی و اجماع و استفاده از حداکثر ظرفیت ها را دارند. ایشان در طول یک سال در آستان قدس ثابت کرده اند که می توانند جناحی برخورد نکنند و رویکردها را به صورت مبنایی تغییر دهند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top