تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/09 - 11:41
کد خبر: 233836

عارف آل معزز؛

حقوق مسلمانان در فرانسه

حقوق مسلمانان در فرانسه

امروزه در فرانسه متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که در این کشور مواضع نسبتا تندی حتی از سوی رسانه های اجتماعی و دولتی بر ضد مسلمان منتشر شده می شود که حاکی از افزایش عقاید اسلام هراسانه در این کشورالبته به صورت هدف دار و برنامه ریزی شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: عارف آل‌معزز*// امروزه در میان مردم کشور های جهان فرانسه به عنوان یکی از کشور های حامی حقوق بشر و مهد دموکراسی  در اروپا شناخته می شود این  در حالیست که اخبار زیادی همواره از نقض حقوق بشر و دمکراسی در این کشور   بطور غیر رسمی اما با دلایل و شواهد قابل قبول  منتشر می شود و البته سازمان های مدافع حقوق بشر نیز به دلیل وابستگی سیاسی خود به کشور های غربی بویژه فرانسه از انتشار رسمی بسیاری از این اخبار خودداری می کنند.

در این مختصر مقاله به نقض حقوق مسلمانان در فرانسه می پردازیم.

نقض حقوق مسلمانان در فرانسه همواره مورد انتقاد ملت های آزاده و مسلمان جهان بویژه کشور ما بوده است و کشور ما واکنش های متعددی را به این تبعیض مذهبی  از خود بروز داده است.

امروزه در فرانسه متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که  در این کشور مواضع نسبتا تندی حتی از سوی رسانه های اجتماعی و دولتی بر ضد مسلمان منتشر شده می شود که حاکی از افزایش عقاید اسلام هراسانه در این کشورالبته به صورت هدف دار و برنامه ریزی شده است.

بسیاری از مسلمانان در این کشور از داشتن بسیاری از حقوق اولیه خود نیز  به طور رسمی و یا غیر رسمی محروم اند و همچنین رشد گروه های افراطی در منطقه خاورمیانه بویژه داعش باعث افزایش  رفتار های خشونت آمیز در برابر مسلمانان بویژه زنان محجبه شده است.

از جمله قوانین ضد اسلامی در فرانسه تصویب قانون ممنوعیت بورکینی که یک نوع حجاب اسلامی در این کشور است می توان اشاره کرد که باعث اعتراض مردم شهر برتانی نیز شده است همچنین منع پوشش حجاب در مدارس فرانسه در سال 2004، ممنوعیت نقاب در اماکن عمومی در سال 2010، ممنوعیت سرو غذای حلال در مدارس و قانون منع صدور مجوز کار برای زنان محجبه از جمله قوانین اسلام هراسانه‌ای است که دولت فرانسه آن‌ها را در پارلمان به تصویب رسانده است.

همچنین حمایت از گروه ضد اسلامی و ایرانی منافقین خلق نیز از موارد نقض حقوق مسلمانان در این کشور است که باعث تهدید خود مردم و مسلمانان فرانسه نیز خواهد شد. اما نکته مهم این است که استبداد و استعمار فرانسه از سوی دیگر در کشور های اسلامی بویژه الجزایر نیز این موضوع را نشان می دهد که متاسفانه سران این کشور با اقدامات خود همواره باعث رنجش و ناراحتی تمام مسلمانان در جهان شده است در پایان امیدواریم که سازمان های مدافع حقوق بشر نیز بنابر بر وظیفه اصلی خود به حمایت بیشتری از حقوق مسلمانان در سراسر جهان بپردازد.

* دانشجوی دانشگاه شاهد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top