تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/10 - 13:10
کد خبر: 233952

محسن رضایی: مردم 20 درصد فقیرتر شدند

رضایی با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی، سرآغاز مجموعه‌ای از تحولات بوده است، گفت: پشتوانه انقلاب اسلامی، تجربه فکری برخاسته از درون ملت ایران و جهان‌بینی اسلامی است. همچنین تجربه گران‌سنگ صدساله مبارزات ملت ایران در این انقلاب مؤثر بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان اینکه جامعه اسلامی از نهال‌های انقلاب اسلامی است که در دل دانشگاه های کشور و توسط دانشجویان متعهد پدید آمده است بیان داشت این تشکل همیشه مورد علاقه من بوده و هر گاه توانسته ام از آن حمایت کرده ام.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان عضو جامعه اسلامی گفت: این تشکل همیشه موردعلاقه من بوده و هرگاه توانسته‌ام از آن حمایت کرده‌ام. ان‌شاءالله که این تشکل تداوم و گسترش‌یافته و شاخ و برگ آن در همه دانشگاه‌های کشور، رویش داشته باشد.

رضایی با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی، سرآغاز مجموعه‌ای از تحولات بوده است، گفت: پشتوانه انقلاب اسلامی، تجربه فکری برخاسته از درون ملت ایران و جهان‌بینی اسلامی است. همچنین تجربه گران‌سنگ صدساله مبارزات ملت ایران در این انقلاب مؤثر بوده است.

وی افزود: پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب نیز با ارزش و مهم بود. امام عزیز ما که نظریه‌پرداز و گنجینه معرفت‌شناسی این انقلاب بودند، ایدئولوژی اسلامی را با شرایط امروز جهان انطباق دادند، تجربه مردم‌سالاری را با اسلام تلفیق و الگویی جدید از نظامات سیاسی را به جهان معاصر عرضه کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: چندین بار از مقام معظم رهبری شنیدم که فرمودند حضرت امام در پاسخ به این پرسش که چطور ایده جمهوری اسلامی به ذهن ایشان رسیده است ، گفته بودند ما هر جا دیدیم که باید به تکلیفمان عمل کنیم ، به آن عمل کردیم و نتیجه‌اش جمهوری اسلامی شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز لازم است جایگاه خود را در نقشه انقلاب پیدا و بررسی کنیم که در چه زمینه‌هایی پیشروی داشته‌ایم و در چه موضوعاتی عقب هستیم.

رضایی گفت: انقلاب اسلامی توانسته است سنگرهای سیاست، دفاع و امنیت را فتح کند؛ به‌طوری که امروز رهبر انقلاب اسلامی، قوی‌ترین رهبر جهان و بزرگ‌ترین سیاستمدار دنیا است؛ در طول این سال‌ها، بسیاری از روسای جمهور آمریکا، به مصاف انقلاب اسلامی آمده‌اند اما نتوانسته‌اند کاری انجام دهند.

وی ادامه داد: در مسأله دفاع هم امروز قوی‌ترین نیروهای مسلح را در منطقه داریم؛ هرچند نه آمریکایی‌ها و نه شوروی سابق، وسایل مدرن و استراتژیک را خود را به ما ندادند . امروز تکیه‌گاه دفاعی و امنیتی بسیاری از کشورهای منطقه، ایران است.

رضایی تاکید کرد: همگان دیدند که داعش تقریباً در عراق، سوریه ، یمن و افغانستان پیشروی کرده، حتی به نزدیکی مرزهای ما رسیده و بارها تلاش کرده بود که به تهران و شهرهای مرکزی ما وارد شود. داعش می‌خواست وارد مترو، نماز جمعه و اماکن عمومی ما شود، اما نتوانست.

وی با تصریح این مطلب که انقلاب اسلامی با همه دستاوردهای بزرگ خود هنوز نتوانسته است برخی دیگر از سنگرها را فتح کند، ادامه داد: اجازه نداده‌اند که انقلاب وارد اقتصاد ، کشاورزی و صنعت شود و با مقاومت بسیار سنگینی در اقتصاد روبه‌رو هستیم ؛ به‌طوری‌که دشمن، اقتصاد را آخرین سنگر خود می‌بیند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین افزود: دشمنان می‌خواهند جلو فعالیت نیروهای مستشاری ما را در ساحل مدیترانه و کشورهای منطقه بگیرند. این چالش در کنار چالش وارد نشدن مردم و انقلاب به اقتصاد، پیش روی ماست.

وی ادامه داد: از قضا همان کسانی که مانع ورود مردم و انقلاب اسلامی به چرخه اقتصاد شده‌اند، می‌گویند در سوریه و عراق چه می‌خواهید ؟ به داخل مرزها برگردید. ما به آن‌ها می‌گوییم، شما بگذارید اقتصاد را مثل دفاع پیشرفت کند کارشکنی نکنید ، و کالاهای ایران به سوریه و عراق وارد شود؛ چرا که باید راهی یافت تا نفوذ ما در منطقه حفظ‌شده و گسترش پیدا کند.

رضایی همچنین به مؤلفه‌های انقلابی گری در اقتصاد اشاره کرد و گفت: اولین شاخص در این زمینه ، نظرگاه‌ها ، سیاست‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است. صنعت و کشاورزی ما باید بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تنظیم و اداره شود.

وی اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر برخی در برابر اجرای اقتصاد مقاومتی، مقاومت می‌کنند؛ طوری که انگار نان خیلی‌ها با اجرای اقتصاد مقاومتی بریده می‌شود! دلیل این واکنش‌ها هم این است که بسیاری از رانت‌ها قطع می‌شود. دومین شاخص این است که نیروهای انقلاب وارد اقتصاد شوند و مساله سوم این‌که ارزش‌های انقلاب به اقتصاد راه یابد.

وی گفت: اگر اقتصاد ما از ارزش‌های انقلابی برخوردار بود، امروز شاهد فساد نبودیم. زیرا فساد، معلول از میان رفتن ارزش‌هاست. مساله چهارم، مدیریت انقلابی است. وضعیت کنونی اسراف ، وضعیت فعلی خودروی ملی، وضعیت سنتی و عقب‌افتاده کشاورزی ، همه و همه نشان از فقدان مدیریت انقلابی در اقتصاد دارد.

رضایی اافزود: مساله پنجم نیز مردمی شدن اقتصاد است. اگر سیاست‌های کلی نظام اجرایی شود و مدیریت و نیروهای انقلابی همراه با مردم به اقتصاد وارد شوند، تحولات گوناگونی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود؛ به‌طوری‌که مشکل اشتغال حل خواهد شد و نخبگان جهان به ایران رو خواهند آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این مطلب که آمریکا قصد دارد نوعی نظم منطقه‌ای به نفع خود به وجود آورد، اظهار داشت: ما باید به‌سوی اتحادیه و استقلال منطقه‌ای حرکت کنیم و در کنار آن، نیازمند دولتی انقلابی هستیم تا از یک‌سو انقلاب اسلامی را وارد چرخه اقتصاد کند و از دیگر سو به پیشرفت‌های ما در منطقه برای برقراری امنیت استمرار ببخشد.

وی گفت: با ادامه دولت کنونی، در چهار سال آینده، فرصت این پیشرفت‌ها را از دست خواهیم داد و به‌طورقطع با مشکلات جدی در عراق و سوریه روبه‌رو خواهیم شد. ادامه دولت فعلی به گسترش فقر می‌انجامد؛ چنان‌که شاخص‌های رفاه و قدرت خرید نیز نشان می‌دهد که در طول چهار سال گذشته، ملت ایران، 20 درصد فقیرتر شده است .

رضایی تصریح کرد: بنابراین ما نیازمند به جایگزینی روش جدیدی در اداره اقتصاد هستیم؛ هرچند که تنها با تغییر یک فرد، یک دولت درست نمی‌شود و ما به دولتی نیاز داریم که همه نیروهای انقلاب را بسیج کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : امیدوارم از دو برادری که از سوی نیروهای انقلاب وارد انتخابات شده‌اند و هر دو ازنظر من اصلحند، یکی رئیس‌جمهور شود و دولت انقلابی را تشکیل داده، همه نیروهای انقلاب را با سازمان‌دهی به صحنه بیاورد تا ظرف چهار سال همان شگفتی‌های درخشانی را که در جبهه‌ها شاهد بودیم،در اقتصاد به وجود آوریم و ثابت کنیم که اسلام برای همه امور زندگی حرف، نقشه و برنامه دارد.

رضایی در ادامه مراسم و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره طرح انتخاباتی دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در اقتصاد ایران می‌توان ظرف چهار سال، چهار یا پنج میلیون شغل ایجاد کرد. تعداد نیروهای شاغل در ایران در حال حاضر 21 میلیون نفر است، اما ترکیه که جمعیتش برابر ما است، 27 میلیون شاغل دارد.

وی افزود: ما هفت میلیون ظرفیت ایجاد شغل داریم و بنابراین ظرف چهار سال می‌توان با مدیریت متفاوت، بین چهار تا پنج میلیون شغل ایجاد کرد. این وعده که برخی دوستان داده‌اند انجام‌شدنی است ، اما البته با مدیریت فعلی بعید است که بیش از دو میلیون شغل ایجاد شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top