تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/02/12 - 10:04
کد خبر: 234109

بیانیه دانشجویان دانشگاه تهران درباره ی روز جانباز

چهارم شعبان روز ولادت حضرت عباس ابن علی (ع) که به پاس فداکاری های وصف ناپذیر این بزرگمرد در راه حق و مبارزه با ستم تا شهادت به عنوان روز جانباز نامگذاری شده است و همچنین یکم ماه مه میلادی به گرامیداشت قیام خونین ده ها هزار نفر از کارگران و محرومان آمریکایی که در چنین روزی در سال ۱۸۸۶ میلادی در مقابل استثمارگران کشور خود ،مهد کاپیتالیسم و لیبرال سرمایه داری جهان، در مقابل گلوله سینه سپر کردند روز کارگر نامیده شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران به مناسبت گرامیداشت روز جانباز ، کارگر و صدور فرمان هشت ماده ای مبارزه با مفاسد اقتصادی رهبرمعظم انقلاب بیانیه ای صادر کرد

بسم الله الرحمن الرحیم
لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیز

ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم ، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند. آیه ۲۵ سوره حدید

به حق میتوان گفت بزرگترین رسالت انبیا و اولیا الله در طول تاریخ فراخوان و هدایت ستمدیدگان و مستضعفین برای قیام به برپایی قسط و عدالت الهیست. قیامی که شایسته ی تحمل جانبازی ها و فداکاریهای مردم است چرا که در طول تاریخ نبوده آزاده یا آزادگانی که برای عدالتخواهی قیام کنند مگر اینکه با دشنام ها ،تهمت ها ، سیلی ها ،سرکوب ها ، شمشیرها و گلوله های مستکبرین و عمال آنها رو به رو شده باشند اما پیروزی مستضعفین و محرومان بر ستمگران  وعده ی الهیست.
آنجا که خداوند در آیه ی پنج سوره قصص میفرماید : «و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّة و نجعلهم الوارثین» اراده ما بر این است که بر ستمدیدگان نعمت بخشیم و آنان را پیشوایان و وارثان روى زمین قرار دهیم.

امروز یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ را به خاطر مصادف شدن با سالگرد دو روز بزرگ که هر دو گرامیداشت و نماد  مبارزه ی محرومین و مستضعفین با ستمگران مال اندوز و قدرت طلب است گرامی میداریم.

چهارم شعبان روز ولادت حضرت عباس ابن علی (ع) که به پاس فداکاری های وصف ناپذیر این بزرگمرد در راه حق و مبارزه با ستم تا شهادت به عنوان روز جانباز نامگذاری شده است و همچنین یکم ماه مه میلادی به گرامیداشت قیام خونین ده ها هزار نفر از کارگران و محرومان آمریکایی که در چنین روزی در سال ۱۸۸۶ میلادی در مقابل استثمارگران کشور خود ،مهد کاپیتالیسم و لیبرال سرمایه داری جهان، در مقابل گلوله سینه سپر کردند روز کارگر نامیده شده است.

حال قریب به سی و هشت سال از شروع انقلاب اسلامی و برپایی جمهوری اسلامی در ایران میگذرد.جمهوری اسلامی که بنابر فرموده ی رهبر انقلاب در فرمان هشت ماده ای مبارزه با مفاسد اقتصادی  دهم اردیبهشت ۱۳۸۰  " جز خدمت به مردم و افراشتن پرچم عدالت اسلامی ، هدف و فلسفه ای ندارد ، نباید در این راه دچار غفلت شود "
اما متاسفانه علی رغم صدور این فرمان مهم که بارقه های امید را در دل عدالتخواهان و انقلابیون روشن کرد، سالیانی است همچنان شاهد غفلت مسؤلین مربوطه در مبارزه با فساد گسترده و سیستماتیک  کارگزارن قدرت و ثروت و اعتدالگرایان مابین تجارت و سیاست در جمهوری اسلامی هستیم. امری که لزوم مبازه ی جدی تر عدالتخوهان و دلبستگان انقلاب اسلامی را می طلبد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top