تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/02/13 - 21:13
کد خبر: 234247

جلیلی: دشمن می‌خواهد کلید آبادانی کشور را در دست بگیرد

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: شور انقلابی خوب است اما در کار آن همه کسانی که دغدغه پیشرفت کشور را دارند باید متوجه باشند که کدامین نگاه می‌تواند ما را رو به جلو حرکت دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گفته می‌شد برای پیشرفت کشور باید با دنیا تعامل کرد و در پی آن مشکلات اقتصادی نیز حل شود، آیا ما در همین موضوع ریزگردها از فرصت تعامل با دنیا توانستیم استفاده کنیم و چرخ اقتصاد، اشتغال و تولید کشور را راه بیاندازیم؟ اما مشاهده می‌کنیم که این فرصت کاملا وارونه منجر به ایجاد اشتغال در کشورهای غربی شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، سعید جلیلی عصر امروز در جمع مردم آبادان با محور «از شکست حصر آبادان تا شکست حصر اقتصادی و اشتغال» اظهار کرد: فصل انتخابات فصل مهمی است و باید به این فصل با اهمیت و توجه بیشتری به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته ملت یک انتخاب داشت و این انتخاب مورد احترام همه بود و همه برای فرد منتخب آرزوی موفقیت کردند و امروز ملت می‌خواهد برای چهار سال دیگر انتخاب کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید نگاهی به چهار سال گذشته داشته باشیم تا بتوانیم برای چهار سال آینده تصمیم صحیح بگیریم.

جلیلی عنوان کرد: ملت انتظار دارد در هر گام یک قدم به جلو حرکت کند و اگر وضعیت در کشور در عرصه‌های مختلف وجود دارد و با وضع مطلوب فاصله دارد به این وضع نزدیک‌تر شویم و بتوانیم خود را به آن نقاطی که ملت آن را آرزو دارد نزدیک‌تر کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ببینید این توانایی را چه افرادی دارند که ما را به آن وضع مطلوب برسانند.

وی یادآور شد: ملت ما در 38 سال پیش انقلاب اسلامی انتخابی بزرگ کرد راه پیامبر و حیات جدیدی به خود گرفت.

جلیلی تصریح کرد: امروز دنیا به آن اغراق دارد که ملت ایران با انقلاب اسلامی سربلند شده که آن نیز بر اثر توسل به اهل بیت (ع) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان این موضوع که انتخاب ملت ایران توانست بسیاری از موج‌های سهمگین را پشت سر بگذارد، ابراز کرد: کشتی انقلاب رو به جلو در حرکت است و انتظار ملت ما به خاطر این است که برای رسیدن به حرکت رو به جلو گام برداشته است، کشتی انقلاب این توانایی را دارد تا شما را از سهمگین‌ترین موج‌ها عبور دهد.

وی تأکید کرد: همان دشمنی که آبادان را آزاد کرد امروز می‌خواهد آبادانی کشور را محاصره کند، امروز ملت با دشمنی مواجه است که انتظار دارد کلید آبادانی ما در دست او باشد و باید اجازه دهد که در کدام عرصه‌ها ورود کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: شور انقلابی خوب است اما در کار آن همه کسانی که دغدغه پیشرفت کشور را دارند باید متوجه باشند که کدامین نگاه می‌تواند ما را رو به جلو حرکت دهد.

جلیلی عنوان کرد: دشمنان اعتراف می‌کنند که امنیت ایران در منطقه مثال‌زدنی است و این امنیت حاصل تفکر انقلابی است، باید متوجه بود که کدام تفکر می‌تواند آبادانی را به کشور بیاورد، همان تفکر انقلابی است که باید تحلیل صحیحی از آن داشته باشیم.

وی افزود: امروز از الطاف الهی به کشور ما این است که فرصت‌های بزرگی در مقابل ما وجود دارد و شکل گرفته است که از نیروی انسانی جوان، تحصیل‌کرده و انقلابی می‌توان استفاده بسیار کرد اما چرا با وجود همه این فرصت چرا نباید خواسته‌ها برآورده شود، ملت می‌تواند اما برخی نمی‌توانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: باید محاسبه کرد کدام تفکر و کدام رویکرد با چه کارنامه‌ای امروز می‌تواند از عملکرد خود دفاع کند.

جلیلی تصریح کرد: انتخابات محل عملیات روانی نیست محل چالش عقلانی است، امروز اشتغال یک بحث مهم است، استفاده از توانمندی جوان ما فقط کمک به او نیست بلکه کمک به اشتغال در کشور است.

وی عنوان کرد: اگر  امروز در عرصه‌های مختلف می‌گوییم فرصت‌های زیادی وجود دارد، باید ببینیم چقدر توانستیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم، ما کارگروه‌هایی در چهار سال گذشته ایجاد کردیم که در آن بررسی صورت گرفت که از ظرفیت‌های نفت و گاز چه استفاده‌هایی می‌توان کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: بحث ما این است که مردم در جریان دقیق قرار گیرند و در جریان انتخابات، نگاه‌ها تنها معطوف به بحث‌های سیاسی نباشد و در تمام زمینه‌ها خصوصاً اقتصاد و نفت گاز، اطلاع دقیق داشته باشند.

جلیلی عنوان کرد: اگر ما امروز می‌گویم جوان خوزستانی بیکار است در حالی که نفت و گاز دارد، چرا این اتفاق باید رخ دهد، ما امروز در صنایع پتروشیمی، ظرفیت تولید 16 میلیون تن مواد پلیمری داریم، و در سال 96 این ظرفیت 2.2 میلیون تن شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: خوزستان با ظرفیتی که داراست می‌تواند تأمین غذایی منطقه را انجام دهد، مقام معظم رهبری در سال 77 دستور دادند 550 هزار هکتار به ظرفیت کشاورزی استان افزوده شود، وقتی سد ساخته شده است چرا کشاورزی در این استان رونق نگرفت و چرا به این طرح توجه نشده است.

وی تأکید کرد: اگر از فرصت‌ها استفاده نشود تهدیدها سراغ ما خواهند آمد، ما نباید فرصت را از بین برد و بلکه باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

وی ادامه داد: ریزگردها مشکلی نیست که نتوان آن را حل کرد، این موضوع قابل مدیریت و تدبیر است.

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر تدبیر نباشد فرصتی مثل کشاورزی از بین خواهد رفت و تبدیل به تهدیدی مثل ریزگرد خواهد شد.

جلیلی یادآور شد: گفته می‌شد برای پیشرفت کشور باید با دنیا تعامل کرد و در پی آن مشکلات اقتصادی نیز حل شود، آیا ما در همین موضوع ریزگردها از فرصت تعامل با دنیا توانستیم استفاده کنیم و چرخ اقتصاد، اشتغال و تولید کشور را راه بیندازیم؟ اما مشاهده می‌کنیم که این فرصت کاملاً وارونه منجر به ایجاد اشتغال در کشورهای غربی شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، ادامه داد: امروز این سؤال وجود دارد که چرا شما نتوانستید از تعامل با کشورهای دنیا حتی با کشورهای همسایه استفاده کنید.

وی گفت: امروز مردم ما در عرصه انتخابات، باید اقناع شوند و بدانند که چه واقعیت‌هایی وجود دارد.

وی افزود:  رویکرد انقلابی بود که توانست خرمشهر را آزاد کند و حصر آبادان را بشکند باید بررسی کرد چگونه می‌توان و چه طرح‌هایی برای کشورمان عزت آفرید.

جلیلی با اشاره به تبدیل شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان منطقه آزاد اروند ادامه داد: نام‌گذاری یک منطقه به عنوان منطقه آزاد، خود به خود نمی‌تواند برای آن منطقه و کشور پیشرفت بیاورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مردم خوب می‌دانند که منطقه آزاد تاکنون جز عوارض و گرانی، چه سودی در اشتغال و اقتصاد منطقه داشت، امیدوارم بتوانیم با یک انتخاب اصلح به دنبال مسیری برویم که چهار سال آینده بهتری برای ما رقم بخورد.

وی تصریح کرد: اینکه از آقای رئیسی صحبت می‌شود، به خاطر این است که در ایشان تفکر انقلابی دیده می‌شود و این همان تفکری است که در جریان انقلاب و تاکنون کشور ما را در عرصه‌های مختلف سربلند خارج کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top