تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/02/14 - 18:02
کد خبر: 234314

مسمومیت ۱۵۰ دانشجو در دولت یازدهم برابر است با «هیچ»!

تعداد، کم نیست و اتفاق نیز در «دانشگاه» افتاده است، جایی که باید خانه دوم و محل امن دانشجویان باشد و چه بسا در این میان دانشجویانی هم بودند که از شهرهای مختلف و دور از خانواده‌هایشان در دانشگاه شیراز تحصیل می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسمومیت حدود ۱۵۰ دانشجوی دانشکده فنی شهید باهنر دانشگاه شیراز، موج نگرانی را در میان جامعه دانشگاهی ایجاد کرد اما وقتی از فرهادی می‌پرسیم که جریان مسمومیت این دانشجویان چه بوده است؟ می‌گوید: «هیچ».

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، «حدود 150 دانشجوی دانشکده فنی شهید باهنر دانشگاه شیراز در سلف دانشگاه دچار مسمومیت شدند.»؛ این همان خبر ناگواری است که از روز گذشته دهان به دهان در بین دانشجویان می‌چرخد.

همه نگرانند و استرس دارند؛ عده‌ای از دانشجویان سموم شب را در نمازخانه دانشگاه به صبح رسانده‌اند.

البته وضعیت ناگوار سلف‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی مساله جدیدی نیست. دانشجویان بارها اعتراض‌شان به مساله کمبود امکانات در خوابگاه‌ها، نظافت خوابگاه، شرایط سلف‌ها و مواد غذایی سلف دانشگاه را از طرق مختلف به گوش مسؤولان رسانده‌اند.

ولی شاید صدای اعتراض دانشجویان به گوش مسؤولان نرسیده است، شاید هم گوش شنوایی نیست که اعتراض‌ها را بشنود، در هر صورت اتفاقی که نباید رخ می‌داد، افتاد و حدود 150 دانشجوی دانشکده فنی شهید باهنر دانشگاه شیراز در سلف این دانشگاه مسموم شدند.

تعداد، کم نیست و اتفاق نیز در «دانشگاه» افتاده است، جایی که باید خانه دوم و محل امن دانشجویان باشد و چه بسا در این میان دانشجویانی هم بودند که از شهرهای مختلف و دور از خانواده‌هایشان در دانشگاه شیراز تحصیل می‌کنند.

دانشجویانی که رنج دوری از خانواده را به جان خریده‌اند و برای تحصیل به شهر دیگری آمده‌اند تا درس بخوانند و بتوانند مشکلی از خانواده و جامعه‌شان حل کنند نه اینکه بار و نگرانی جدیدی باشند بر دوش خانواده‌هایشان.

اما یک روز مشکل خوابگاه دارند و خانواده‌ها نگران جای خواب فرزندشان هستند، یک روز بحث وجود شپش، ساس، موش و حشرات موذی در خوابگاه مطرح می‌شود و خانواده‌ها نالانند از اینکه فرزندشان اینگونه حشرات را در ساک و لباس‌های خود به شهر و خانه خود نیز منتقل می‌کند.

روزی بحث وسایل گرمایشی یا سرمایشی در خوابگاه مطرح می‌شود و روز دیگر اعتراضات دانشجویان را از سلف دانشگاه می‌شنویم که گاهی در غذایشان سوسک دیده می‌شود و گاهی نظافت در ارائه غذا رعایت نمی‌شود.

البته اگر این اعتراضات شنیده و رفع می‌شد شاید امروز شاهد مسمومیت ناگوار 150 دانشجو در دانشگاه شیراز نبودیم ولی حداقل حالا که این اتفاق رخ داده است دانشجویان انتظار دارند که مسؤولان صدایشان را بشنوند و مشکلات را حل کنند.

اما امروز واکنشی از وزیر علوم به عنوان متولی اول دانشگاه‌های کشور دیدیم که این مساله را به ذهن آورد که شاید رسم دولت یازدهم این است تا همان‌طور که منتقدان به جهنم حواله می‌دهند و کارگران باید تودهنی بخورند دانشجویان نیز باید مسموم شوند و سکوت کنند و هیچ اعتراضی هم وارد نیست چرا که وقتی از فرهادی می‌پرسیم که جریان مسمومیت این دانشجویان چه بوده است؟ می‌گوید: «هیچ».

فرهادی می‌گوید: دانشجویان مسموم شدند و خوب شدند، علت مسمومیت یا بیماری عفونی گوارشی یا بیماری واگیردار یا مسمومیت مواد غذایی بوده است!

وزیر علوم اما نگفت که چرا باید مواد غذایی ارائه شده در سلف دانشگاه به گونه‌ای باشد که حدود 150 دانشجوی کشور را به بیمارستان بکشاند.

شاید رئیس جمهور که مدام از ایجاد نشاط در دانشگاه و تکریم دانشجو می‌گوید بتواند به این سوال پاسخ دهد که آیا دانشجویی که از کمترین امکانات زندگی در دانشگاه برخوردار است می‌تواند نشاط داشته باشد؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top