تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/02/14 - 21:38
کد خبر: 234331

ضیاء هاشمی: فعالیت‌های دانشجویی در سال‌های اخیر ۲ برابر شده

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: شما مدیران مسئول نشریات نماینده ده‌ها هزار دانشجو هستید و شما بایستی پیگیر مطالبات دانشجویان باشید و وظیفه شما نمایندگان دفاع حقوقی از فعالیت‌های دانشجویی است و ما وظیفه خود می‌دانیم که از فعالیت‌های شما حمایت کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از ضعف‌های جامعه ما ضعف در نقد پذیری است و بین نقد و نفی مرزی باریک وجود دارد. ما بایستی نقد پذیری را تمرین کنیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، سید ضیاء هاشمی در پانزدهمین همایش نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی کشور با تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت مقام معلم گفت: سرکوب کردن به معنای فراهم نساختن ابزار گفتگو و به معنای سلب آزادی بیان و آزادی پس از بیان است.

هاشمی ادامه داد: ظرفیت دانشجویان بسیار بیشتر از وسع ما است و نشریات و فعالیت‌های دانشجویی در سال های اخیر ۲ برابر شده است.

وی اظهار داشت: شما فعالان فرهنگی اثر گزاران فرهنگی دانشگاه هستید و ما مسئولین موظف هستیم که بستری فراهم کنیم که با مشارکت شما فرهنگ رشد پیدا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: شما مدیران مسئول نشریات نماینده ده‌ها هزار دانشجو هستید و شما بایستی پیگیر مطالبات دانشجویان باشید و وظیفه شما نمایندگان دفاع حقوقی از فعالیت‌های دانشجویی است و ما وظیفه خود می‌دانیم که از فعالیت‌های شما حمایت کنیم.

وی گفت: انتخابات نشریات دانشگاهی فرصتی است برای پرورش نخبگان و این یک تمرین کار جمعی است و جوانان ما امروزه افرادی ارزشمند، خلاق و مسئولیت پذیر هستند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از ضعف‌های جامعه ما ضعف در نقد پذیری است و بین نقد و نفی مرزی باریک وجود دارد. ما بایستی نقد پذیری را تمرین کنیم.

وی افزود: یکی دیگراز ضعف‌های ما ضعف در سرمایه اجتماعی است و سرمایه اجتماعی بین اعضای جامعه پیوند ایجاد می کند و بایستی ضعف‌های خود را برطرف ک نیمکه این موجب اعتلای جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اذعان داشت: اگر می‌‌خواهیم به این جامعه خدمت کنیم بایستی مدافع آزادی، آزادی بیان، نظر و اندیشه باشیم البته این کار ساده ای نیست.

وی گفت: من اعتراف می‌کنم در چند سال گذشته امکان نقد در همه سطوح نظام فراهم شده است و افتخار می کنم رهبر معظم انقلاب هر سال جلسه‌ای را برگزار می‌کنند که دانشجویان به نقد مسایل می‌پردازند و رئیس جمهور و وزرا هم این کار را انجام می‌دهند و از نقد فعالیت هایشان استقبال می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: رقابت های رسانه‌ای جدی است و شما فعالان نسل امروز و فردای عصر رسانه‌ها هستید و اصحاب رسانه چه در دانشگاه و چه در جامعه پیشرو هستند و ما هم بستر سازی لازم برای ایفای نقش در این حوزه را بایستی انجام دهیم.

وی در این همایش با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان در نشریات دانشجویی، افزود: دانشگاه شیراز رکوردی را ثبت کرده و تعداد نشریات خود را به ۱۵۰ نشریه رسانده است که این قابل تقدیر می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مسعود
1396/02/14 - 23:10

لطفا شعار ندید !
فعالیت تشکل های دانشجویی مستقل که دنباله روی بعضی از مدیران دانشکده ها نباشند به مرز صفر رسیده است..
اگر باور نمیکنید از دانشجویان دانشگاه تهران بپرسید....
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top