تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/16 - 10:08
کد خبر: 234421

اعتراض داوطلبین ارشد رشته کامپیوتر ادامه دارد؛

هفت ایراد داوطلبین آزمون ارشد مهندسی کامپیوتر به جوابیه سنجش

هفت ایراد داوطلبین آزمون ارشد مهندسی کامپیوتر به جوابیه سنجش

داوطلبان مدت زمان بیشتری برای پاسخ دهی به سوالات دفترچه های اول داشته اند در حالیکه در حوزه های دیگر دفترچه های اول جمع اوری و سپس دفترچه های دوم توزیع شده اند و درنتیجه عدالت اموزشی در برگزاری ازمون رعایت نشده است و لذا خواستار برگزاری مجدد ازمون هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از داوطلبین رشته مهندسی کامپیوتر آزمون کارشناسی ارشد نسبت به پاسخ سازمان سنجش درباره مشکلات بوجود امده در این آزمون واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته گذشته بود که ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه ای پیرامون اعتراض داوطلبان کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گفته بود: "مشکل قانونی بوجود نیامده/ به نفع داوطلب تصمیم می‌گیریم".

اما داوطلبین این آزمون با ارسال توضیحاتی درباره این مسئله، نکاتی را درباره جوابیه سازمان سنجش منتشر کردند.

هفت ایراد داوطلبین آزمون ارشد مهندسی کامپیوتر به جوابیه سازمان سنجش

موضوع(1): ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشوردر رابطه با یک دفترچهای شدن آزمون کارشناسیارشد رشته مهندسی کامپیوتر و عدم اطلاع رسانی قبلی به داوطلبان گفت: امسال هم مانند قبل دو دفترچه بوده است که محتوای دفترچه دوم در دفترچه اول آمده است ولی فقط سوالات تخصصی گرایش هوش مصنوعی به شکل دفترچهای جداگانه در اختیار داوطلبان قرار گرفت.
پاسخ:
1. بالاخره امسال هم مانند سال قبل 2 دفترچه ای بوده است یا 1 دفترچه؟!

علیرغم اینکه سازمان سنجش در کارت ورود به جلسه اعلام کردند که ازمون شامل دو دفترچه است واین بدان مفهوم است که داوطلبان کلیه گرایش های نرم افزار، شبکه، رایانش امن ومعماری وهوش مصنوعی دارای 2 دفترچه میباشند ونه فقط گرایش هوش مصنوعی.

2. باتمام این تفاسیر پاسخ سازمان سنجش را مبنی بر آوردن محتوای دفترچه دوم به دفترچه اول رامیپذیریم متاسفانه فقط محتوای دفترچه دوم به دفترچه اول آمده است و زمان دفترچه دوم به دفترچه اول نیامده است.

موضوع(2): وی افزود: زمان پاسخگویی هم در همان دفترچه شماره یک آمده است
پاسخ:
درسال 59 با 9 سرفصل برای گرایش های نرم افزار، شبکه، رایانش امن ومعماری درمجموع 109 سوال با زمان 240 دقیقه یعنی به صورت میانگین مدت زمان پاسخگویی به هر سوال 2دقیقه و 22 ثانیه بوده است.

درسال 59 با 9 سرفصل برای گرایش های نرم افزار، شبکه، رایانش امن ومعماری درمجموع 120 سوال)با افزایش 19 عددی( با زمان 159 دقیقه یعنی به صورت میانگین مدت زمان پاسخگویی به هر سوال 1دقیقه و 92 صدم ثانیه بوده است.) این تعداد سوالات بدون درنظر گرفتن سوالات تخصصی هوش در سالهای گذشته و سال جاری است)

یعنی میانگین مدت زمان پاسخگویی به هر سوال نصف گردیده است!

موضوع(3): وی گفت: یک بخش دیگر اعتراضات درباره تعداد سئوالات بود که چرا پارسال 1۱ سئوال بود اما امسال 20 سئوال است. نکته این است که سازمان سنجش بر اساس اصول استاندارد خود سئوالات را طراحی و زمان پاسخگویی به هر سئوال را تعیین می کند و هیچ وقت تعداد سئوال هماهنگ نمی شود . تعداد سئوال براساس سختی و آسانی و زمان بندی و درصد آن همانی است که اعلام شده است لذا جای نگرانی نیست
پاسخ:
سطح سوالات تا چه میزان پایین آمده است که باتوجه به افزایش 19 عددی سوالات میانگین مدت زمان پاسخگویی به هر سوال نصف گردیده است!

موضوع(4): وی اضافه کرد : البته تنها نکته مورد بحث، زمان بیشتری است، که در اختیار داوطلبان گرایش هوش مصنوعی قرار داده شده که ما این مساله را بیشتر بررسی میکنیم ولی به دلیل اینکه رقابت بین افراد این گرایش و سایر گرایشها رخ نمیدهد تغییری در نتیجه آزمون ایجاد نمیکند
پاسخ:
داوطلبان گرایش های نرم افزار، شبکه، رایانش امن ومعماری هیچ اعتراضی به زمان بیشتری که دراختیار داوطلبان هوش مصنوعی قرار گرفته است ندارند؛ واضح است که با وجود زمان بیشتری که دراختیار داوطلبان هوش مصنوعی قرار گرفته است مقایسه داوطلبان هوش مصنوعی با سایر گرایش ها غیرممکن است.

موضوع(5): وی افزود: مشکلی از نظر قانونی بوجود نیامده است اما ما برای بررسی دقیق تر باید پاسخنامه ها را بخوانیم که بررسی شود چند نفر در یک گرایش هوش مصنوعی، چند نفر در دو گرایش و چند نفر در سه گرایش امتحان داده اند. بر اساس این بررسی می شود که وقت اضافه ای که به گرایش سوم داده شده است تاثیرگذاری معنی داری دارد و صدمه ای به رقابت وارد کرده است یا نه در این صورت تصمیم مقتضی می گیریم.
پاسخ:
بنا برادعای سازمان اگر داوطلبان هوش مصنوعی با داوطلبان سایرگرایش ها مقایسه نمی شنود پس بررسی های سازمان مبنی بر مطالعه بیشتر پاسخ نامه ها برای دانستن اینکه چند نفر به شکل مشترک و چند نفر صرفا در گرایش هوشمصنوعی آزمون داده اند برای چیست؟

بااین حساب درصورتی که داوطلبان هوش مصنوعی به تعدادکمی از سوالات پاسخ داده باشند و تاثیرگذاری معنی داری نداشته باشد با توجه به 90 دقیقه زمان بیشتری که دراختیار داوطلبان هوش مصنوعی قرار گرفته است با داوطلبان سایر گرایش ها مقایسه میشنوند؟!

صدمه به رقابت بین داوطلبان سایرگرایش ها با گرایش هوش مصنوعی بدون بررسی پاسخ نامه ها با توجه به دراختیار داشتن زمان بیشتر وارد است.

موضوع(6): وی درباره برخی دیگر از اعتراضات این داوطلبان گفت: یک اعتراضی هم به دو تا سه سوال مطرح شده است و گفته شده که این سئوالات از یکی از کتاب های تستی موجود در بازار طرح شده است. البته این موضوع در دست بررسی است
پاسخ:
متاسفانه سوالات مطرح شده در درس هوش مصنوعی در رشته های فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر در گرایش های نرم افزار، معماری، شبکه های کامپیوتری، رایانش امن، هوش مصنوعی و رباتیکز عینا از یک کتاب تالیفی کنکوری بوده است . 3 تست در رشته ی فناوری اطلاعات، 9 تست در رشته ی مهندسی کامپیوتر در گرایش هوش مصنوعی) 29 درصد تخصصی!( و 1 تست در سایر گرایش ها آمده است )جمعا 5 تست نه 2 تا 3 تست( که این امر اولا تبلیغی برای کتاب مولف و همچنین موسسه ای که مولف در ان تدریس می کنند بوده و ثانیا متقاضیانی که در این موسسه دوره هایی را گذرانده بودند نسبت به دیگر داوطلبان با سوالات اشنا بوده و در نتیجه میزان اطلاعات و دانش داوطلبان در شرایط یکسان مورد ارزیابی قرار نگرفته است . لذا خواستار ارائه راهکار مناسب برای در این خصوص هستیم.

موضوع(7): وی افزود: برای سازمان سنجش ملاک این است که سئوال استاندارد باشد، غلط نباشد ، قبلا از سوی سازمان سنجش استفاده نشده باشد. اما ما به اساتید طراح سئوال توصیه کردیم که نباید از منابع خارج از کتاب های درسی سئوال طراحی کنند. اما نکته مهم این است که بحث تخلف، لو رفتن سئوال و یا اینکه به کلیت آزمون خدشه وارد نشود، رخ نداده است، بیشتر بحث سلیقه و تصمیم گیری است.
پاسخ:
باتوجه به این امر که ملاک سازمان غلط نبودن سوالات است متاسفانه هرساله شاهد حذف تعدادی از سوالات غلط در هرآزمون هستیم. مورد دیگری که اصلا سازمان محترم سنجش بدان اشاره نکردند تخلف در برخی حوزه های برگزاری آزمون است. متاسفانه عدم وحدت رویه در حوزه های برگزار کننده ازمون در سراسر کشور وجود داشته به گونه ای که در برخی از حوزه ها مانند حوزه خوی و ایلام بدون جمع اوری دفترچه اول ، دفترچه های دوم توزیع شده و داوطلبان مدت زمان بیشتری برای پاسخ دهی به سوالات دفترچه های اول داشته اند در حالیکه در حوزه های دیگر دفترچه های اول جمع اوری و سپس دفترچه های دوم توزیع شده اند و درنتیجه عدالت اموزشی در برگزاری ازمون رعایت نشده است و لذا خواستار برگزاری مجدد ازمون هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1396/02/17 - 22:06

اين آزمون آخر نامردی بود، یه عمر زحمت ما و خانواده های ما رو به سخره گرفتن
تورهای مسافرتی آفری
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top