تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/16 - 11:05
کد خبر: 234427

پیامدهای نمایش روحانی در مناظره دوم؛

از قضا سرکنگبین صفرا فزود!

از قضا سرکنگبین صفرا فزود!

روحانی اسب خود را زین کرده بود تا با تکیه بر دوقطبی مجعول برجام - ضد برجام، ضمن بازسازی وجهه از دست رفته خود در افکار عمومی، با پرشی بلند از کاستی های عدیده در کارنامه چهارساله اش فاصله رو به کاهش خود و رقبا را دست نیافتنی نماید.

خبرنامه دانشجویان ایران: مناظره دوم در حالی برگزار شد که برخلاف انتظارها مناظره سیاسی و فرهنگی که زمین مطلوب دولت و اصلاحات بود به عملا به صحنه انفعال روحانی و کاندیدای پوششی‌اش تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتظارها چه در میان موافقین و چه در میان منتقدین دولت یازدهم آن بود که مناظره با موضوع سیاسی و خصوصا سیاست خارجی، برگ برنده روحانی و دولت ناکارآمد او باشد؛ چه اینکه همه می دانستند که دست دولت در موضوعات اقتصادی و معیشتی بسیار خالی است و روحانی میخواهد شکست فاحش خود در مناظره نخست و نیز اوضاع بغرنش در مناظره سوم را با دوپینگ برجام جبران کند.

داستان اما دیروز جور دیگری ورق خورد. آنچه در مناظره دوم روی داد یک شکست فاحش برای روحانی و یک خیز بلند برای رقبای اصلی وی بود. جایی که بر خلاف تصور او هر سه کاندیدای اصولگرا خود را ملتزم به اجرای برجام دانستند و در عین وارد آوردن انتقادات قابل تأمل نسبت به کیفیت توافق هسته‌ای و دست‌آورد تقریبا هیچش برای زندگی عامه مردم، بر موضوع اصولی رهبر انقلاب مبنی بر نقض عهد نکردن در خصوص این توافق بین المللی پای فشردند.

روحانی اسب خود را زین کرده بود تا با تکیه بر دوقطبی مجعول برجام - ضد برجام، ضمن بازسازی وجهه از دست رفته خود در افکار عمومی، با پرشی بلند از کاستی های عدیده در کارنامه چهارساله اش فاصله رو به کاهش خود و رقبا را دست نیافتنی نماید. اما کار به جایی رسید که او حتی جرأت نکرد از نقش فتح الفتوح برجام در رفع سایه جنگ از سر کشور بگوید.

ناکامی های روحانی البته به همینجا محدود نشد. ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار بودند تا او از مناظره دیروز سر سالم به در نبرد. حادثه تلخ ریزش معدن و کشته شدن ده ها کارگری که چندروز قبل هم‌پیشه‌هایشان تهدید به خورد شدن دهان‌هایشان شده بودند، دست دو کاندید دولت را برای بهره برداری سیاسی از ماجرای پلاسکو به کلی بست.

افتضاح کشف محموله وارداتی شرکت تجاری وزیر آموزش و پرورش در ویلای لواسان دخترش و دفاع ناشیانه آقای ضربه گیر و مراد پیرش از آن، آه از نهاد مردم بلند کرد. قرعه سوال درباره ساده زیستی از رئیس دولت اشراف سیاسی و اقتصادی هم بدبیاری دیگری بود که کار دست روحانی داد. دست آخر هم گل به خودی هاشمی طبا در مطرح کردن جریمه دهها میلیارد دلاری ایران در پرونده کرسنت بدبیاری های مستأجر فعلی ساختمان پاستور را تکمیل کرد. 

گذشته از اینها به نظر میرسد روحانی اگر یار کمکی با خود به میدان نیاورده بود لااقل می‌توانست در مواجهه با سه کاندیدای اصولگرا ژست مظلومیت به خود گرفته و با این حربه از نقدهای اصولی رقبا بگریزد. حال آنکه ورود کاندیدای پوششی و  بیانیه خوانی ضعیف و پرغلط او در مناظره دوم همین راه را نیز بر وی بست. در این شرایط روحانی تنها به ابزار لولوسازی از گذشته و دیو سازی از آینده چنگ انداخت که آن هم تاحدی زیادی ناکام ماند. 

نمایش مضحک عکس یادگاری انداختن با ثمره خون شهدای مدافع حرم نیز کارساز نبود. رئیس دولت تدبیر در حالی تلاش داشت حضور ایران در مذاکرات آستانه و داشتن دست بالا در موضوع سوریه را به پای عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت خود بنویسد که افکار عمومی به خوبی به این موضوع واقف است که وضعیت کنونی بیش از هر چیز ریشه در اتکا به راهبرد مقاومت و  پیروزی های میدانی حاج قاسم سلیمانی و یارانش دارد. و الا همفکران روحانی که تا همین چندی پیش همسو با تبلیغات دشمن، دولت سوریه را محکوم به حمله شیمیایی به مردم این کشور کرده و از لزوم کوتاه آمدن در مقابل غرب در حمایت از دولت قانونی سوریه می‌گفتند.   

گذشته از آن صراحتا باید گفت بی شرمی خاصی لازم است که ثمره خون شهیدان مدافع حرم را به نام خود ثبت کنیم و از آنسو نیز به توان نظامی کشور حمله کنیم! روحانی از فرط انفعال با حمله به توان نظامی و دفاعی کشور رونمایی از توان موشکی ایران را که همزمان با تهدیدات نظامی امریکا علیه کشور در تلوزیون نشان داده شد به پای تلاش عده ای برای برهم زدن برجام نوشت.

در پرده‌ای دیگر او حتی تلاش کرد با تن بیمار و رنجور شجریان نیز کاسبی کند و از بازگشایی ارکستر سمفونیک ملی بگوید. اما به هر حال دروغگو فرامش کار است. درست یک سال قبل علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران  به‌نشانه اعتراض ایران را ترک کرد و در نامه‌ای اعتراضی به رئیس جمهور وعده های گذشته او درباره ارکسترها را تبلیغاتی خوانده بود.

این سیاهه را با موارد زیاد دیگری نیز می شود تکمیل کرد. باید اذعان داشت دو کاندیدای دولت از این مناظره که ظرفیت ویژه ای برای دوقطبی سازی های کاذب داشت دست خالی بیرون آمدند. مناظره سوم اما با موضوع اقتصادی برگزار خواهد شد. حوزه ای که دولتی ها به سادگی از آن قصر در نخواهند رفت و پیش بینی می‌شود مهر پایان را بر 4 سال ناکارآمدی و شعار خواهد زد. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/02/16 - 14:02

پس وای بر کاندیداهای اصولگرا که خود را متعهد به ادامه روند خسارت محض می دانند و جرات زیر سوال بردن آن را ندارند.
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top