تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/17 - 14:28
کد خبر: 234546

آماری جالب درباره ی کنکور سراسری

رئیس سازمان بسیج علمی کشور با اشاره به 12 هزار فارغ التحصیل دکتری درهر سال وگذراندن 18 واحد پایان نامه در این مقطع گفت : انتظار می رود با وجود این تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کشور، هر دانشجوی دکتری یک مسئله از مسائل کشور را حل کند ولی در عمل چنین اتفاقی نمی افتد.

خبرنامه دانشجویان ایران: به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از خبرگذاری علم و فناوری؛  دکتر حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با مناسب خواندن رتبه علمی ایران در دنیا به توانمندی کشورمان در تولید علم اشاره کرد و افزود : رشد علمی در تولید مقالات و تولید علم در وضعیت مناسبی قرار دارد اما در حوزه فناوری، اقتصاد و موارد مشابه بسیار ضعیف عملکرده است چرا که توان تولید علم در کشور وجود دارد ولی توانمندی تبدیل علم به فناوری و ثروت همچنان ضعیف است.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور در اولین جلسه خانه نخبگان بسیج استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به 12 هزار فارغ التحصیل دکتری درهر سال وگذراندن 18 واحد پایان نامه در این مقطع تصریح کرد : انتظار می رود با وجود این تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کشور، هر دانشجوی دکتری یک مسئله از مسائل کشور را حل کند ولی در عمل چنین اتفاقی نمی افتد.

وی کاربردی نبودن پایان نامه های ارشد و دکتری در کشور را به دلیل عدم هدفمندی در تحصیلات تکمیلی دانست و افزود : با وجود خیل عظیم پایان نامه های با درجه علمی مناسب ولی می بینیم که در تولید فناوری و تبدیل ایده به پدیده نقاط ضعف بسیاری وجود دارد.

قدیانی دلیل وضع موجود را عدم شناخت صحیح مسئله عنوان و خاطرنشان کرد : بسیج علمی پژوهشی و فناوری در استان ها با ایجاد خانه نخبگان و تشکیل کارگروه های مختلف سعی در رفع این معضل دارد.

وی فلسفه وجودی خانه نخبگان در هر استان را شناخت چالش های علمی و ایجاد هماهنگی و هدایت مباحث تحقیقاتی استان به سمت مسائل مهم دانست و افزود : خانه نخبگان به کمک افراد نخبه .و فرهیخته می تواند از زوایای مختلف، مسائل استان را شناسایی کرده و به صورت کاملا هدفمند، به سمت پژوهش و تحقیقات هدایت نموده و به نتیجه برساند.

در این جلسه که در شهرکرد برگزار شد، متخصصین کارگروه های علمی و اعضا خانه نخبگان و برخی از مبتکران و اندیشمندان بسیجی استان مسایل و مشکلات علمی استان را با رئیس سازمان بسیج علمی کشور مطرح کردند

بازدید از موسسه علمی آموزشی رزمندگان

قدیانی در ادامه سفر دو روزه خود به شهرکرد  از مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان بازدید و در جلسه ای به بررسی مشکلات پیش روی این مؤسسه پرداخت.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با تاکید بر اهمیت دانش افزایی مدارس و تربیت دانش آموز انقلابی اظهار داشت :طبق بررسی های انجام شده حدود  85درصد از افرادی که حایز رتبه های برتر کنکور شده اند در مدارس خاص از جمله مدارس تیزهوشان، نمونه و یا مدارس غیرانتفاعی خاص تحصیل می کنند و این برتری در رقابت های علمی کشور، حاصل رقابت آموزشگاهی نیست بلکه آنچه بسیار تاثیرگذار است نوع آموزش و عملکرد مدارس است.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک در هر استان حداقل یک موسسه آموزشی رزمندگان  از مقطع ابتدایی تا سال آخر دبیرستان دخترانه و پسرانه وجود داشته باشد و به تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی بپردازد.

این جلسه با حضور مسئولین سازمان بسیج دانش آموزی، بسیج علمی و پژوهشی، موسسه علمی رزمندگان و دیگر مسئولین علمی استان در موسسه علمی آموزشی رزمندگان شهرکرد برگزار شد.

گفتنی است موسسه علمی آموزشی رزمندگان با همکاری بسیج دانش آموزی استان ماموریت اجرای برنامه های علمی و آموزشی بسیج را بر عهده دارد و برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی، لیگ و المپیادهای علمی، کنکور آزمایشی، ارائه کتاب های کمک آموزشی ،پیک های مشاوره ای و برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان از جمله فعالیت های این موسسه با هدف ارتقا سطح علمی دانش آموزان استان است.

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم

رئیس سازمان بسیج علمی کشور در ادامه سفر خود به همراه  ، معاون علمی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)،  با حضور در منزل پدر شهید احمد قاسمی، شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کرد.

پدر شهید با اشاره به سجایای اخلاقی شهید تاکید کرد فرزندش نمونه یک انسان مومن و پرهیزگار ، پشتیبان خانواده خود بود و همواره آرزوی شهادت در سر داشت.

در پایان دکتر قدیانی با اهدای لوح سپاس به خانواده آن شهید، شهدای مدافع حرم را مایه برکت و افتخارکشور دانست و صبر خانواده های آنان را ستود .

مخترع بسیجی، مهندس شهید احمد قاسمی کرانی در شهر حلب منطقه عملیاتی زیتان سوریه بر اثر تیر تک تیرانداز در پهلوی سمت چپ بدنش به شهادت رسید

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1396/02/17 - 15:37

با سلام
آنها نمیتوانند مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند چون آنها دکتر واقعی نیستند، دکتر پولکی هستند یعنی فقط پول داده اند و مدرک گرفته اند.
و تا زمانیکه دانشگاه های ما پولکی باشند و به فروش هر چه بیشتر مدرک به مدرکجویان فکر کنند و دانش و دانشجو برایشان مهم نباشد ، جز این نمیتوانیم انتظار دیگری داشته باشیم!
تورهای مسافرتی آفری
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top