تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/17 - 22:06
کد خبر: 234563

مناظره دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد

این دانشجوی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد با بیان اینکه تحریم‌ها در زمان تکنوکرات‌ها بیشتر شد و در سال 88 شدت گرفت، به لزوم حضور مردم در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: وقتی مردم در جریان‌های سیاسی کشور مشارکت می‌کنند سایه جنگ از کشور برداشته می‌شود و یک قاعده کلی در همه موجودات است که اگر ضعیف باشید به شما حمله می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مناظره دانشجویی با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی برگزار شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، مناظره دانشجویی با حضور مهدی هاشمی و حسین محمدی از دانشجویان بسیجی و احسان شریف ثانویه از دانشجویان اصلاح طلب و میلاد بردبار، جانشین شاخه جوانان ودانشجویان ستاد مرکزی مشهد روحانی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

فساد و اختلاس در هر دولت و هر جناحی محکوم است

در این مناظره شریف ثانوی، دبیر انجمن اندیشه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد گفت: نباید برجام را به دولت روحانی گره زد بلکه برجام در سطح کلان سیاست خارجی کاملا هماهنگ با نهادهای تصمیم گیرنده کلان نظام شکل گرفته است و روحانی تنها پیمانکار اجرای برجام بود.

وی بیان کرد: برجام درصدد برداشتن تحریم‌های ظالمانه کشور بود که بیشترین تاثیر را بر سفره مردم داشته است و توانست سایه جنگ را از سر کشور دور کند.

شریف ثانوی با بیان اینکه تعامل ما با دنیا در دوره قبل مشکل داشت بیان کرد: وضعیت کشور ما در این دولت نسبت به دولت قبل بهتر شده است.

وی با بیان اینکه ما به دعنوان جنبش دانشجویی چک سفید امضا به هیچ گروه و جریانی نداده‌ایم، تاکید کرد: فساد و اختلاس در هر دولت و هر جناحی محکوم است.

وقتی مردم در جریان‌های سیاسی کشور مشارکت می‌کنند سایه جنگ از کشور برداشته می‌شود

در ادامه مهدی هاشمی با طرح این سوال که آیا برجام سایه جنگ را از کشور ما برداشته است؟ گفت: سایه جنگ زمانی بر کشور ما نازل می‌شود که دولت‌ها غرب گرا باشند یا غرب گرایان پایگاه اجتماعی در کشور پیدا کنند که نمونه بارز آن را در دولت بازرگان که کشور در حال تجزیه شدن و بنی صدر که جنگ به کشور ما تحمیل شد دیدیم.

این دانشجوی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد با بیان اینکه تحریم‌ها در زمان تکنوکرات‌ها بیشتر شد و در سال 88 شدت گرفت، به لزوم حضور مردم در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: وقتی مردم در جریان‌های سیاسی کشور مشارکت می‌کنند سایه جنگ از کشور برداشته می‌شود و یک قاعده کلی در همه موجودات است که اگر ضعیف باشید به شما حمله می‌کنند.

وی به سطح زندگی وزرا در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: یک وزیر در طول 30 سال کار چگونه توانسته هشت میلیارد درآمد کسب کند؟ این افراد پاسخ دهند این ثروت چگونه به دست آمده است؟

فروش بیشتر نفت یکی از دستاوردهای برجام بود

در ادامه میلاد بردبار، جانشین شاخه جوانان و دانشجویان ستاد مرکزی مشهد دکتر روحانی جنگ تنها توپ  تانک نیست بلکه شامل حوزه‌های فرهنگی می‌شود.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم شاهد رشد هشت درصدی اقتصاد هستیم که این به دلیل فروش بیشتر نفت بود که این امر یکی از دستاوردهای برجام بود.

مشکل جامعه امروز ما اشتغال است

حسین محمدی از فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به وعده‌های دولت یازدهم، بیان کرد: این دولت چهار سال با شعارهای مختلف گفت گشایش می‌کنیم که متاسفانه این چنین نشد.

وی با اشاره عقبه جریان اصلاحات در کشور، خاطرنشان کرد: برخی از افراد این جریان هم اکنون در لندن و  BBC هستند و این در حالی است که جریان انقلابی در حاشیه شهر مشغول خدمت رسانی به مردم است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: جریان اصلاحات شخص محور است نه شاخص محور. این جریان از کسانی که به غرب رفتند برائت نجوییدن اما می‌بینید زمانی که احمدی نژاد همخوانی اش با شاخص‌های انقلاب کم می‌شود از سوی جریان انقلابی به او تذکر داده می‌شود و این جریان انقلابی اولین جریان منتقد از او است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه زحمات هیچ دولتی را نادیده نمی‌گیریم به انتقاد از عملکرد دولت یازدهم پرداخت و گفت: امروز جامعه را تفکر اشرافیت به اینجا رسانده است و مشکل جامعه امروز ما اشتغال است که متاسفانه شاهد واردات بی رویه کالا هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top